Gå til innhold

Hvilken motor skal jeg ha i min e21?


Anbefalte innlegg

Skrevet

hei. jeg har kjøpt meg 78 mod e21 med e30 323 turbo motor. motoren tikker veldig og virker sliten da den er tung startet.

kan overhale den. men har lyst på ny motor.

har liggende:

M42b18, m50b20, m50b25 og en s50b32 som jeg må overhale først.

er det letteste og overhale den som sitter der. men lurer litt på hvor mye som skal til for og få nedi en m50 /s50

og noen som har erfaring med m42 i e21?

uansett mottor blir den antagelig trykksatt etter systemet er prøvekjørt litt.

Skrevet

har mest lyst til det jeg og :-) men jeg må bygge om til m50 bunnpanne fra e34. inklusiv oljepumpe. er skeptisk til og sette på en som har mindre kapasitet en orginalt. og da er vell tørsump et valg. og det er ikke billig tror jeg? har ikke undersøkt det så mye enda.

Skrevet
har mest lyst til det jeg og :-) men jeg må bygge om til m50 bunnpanne fra e34. inklusiv oljepumpe. er skeptisk til og sette på en som har mindre kapasitet en orginalt. og da er vell tørsump et valg. og det er ikke billig tror jeg? har ikke undersøkt det så mye enda.

Det går vel mer olje i en M50 bunnpanne en S50, om det var det du mente?

Kjør på med S50 motoren om du vil ha kjørbarhet, holdbarhet og holde kostnadene nede. :)

Skrevet

mengde olje trodde jeg det ikke var så stor differanse på. men oljepumpa til m50 er vell litt mindre en den til s50? er redd for at den ikke klarer jobben like bra?

fiKK 323 motoren til og gå som den skulle i dag.. og den gikk ganske bra syntes jeg :-D

Skrevet
mengde olje trodde jeg det ikke var så stor differanse på. men oljepumpa til m50 er vell litt mindre en den til s50? er redd for at den ikke klarer jobben like bra?

fiKK 323 motoren til og gå som den skulle i dag.. og den gikk ganske bra syntes jeg :-D

Da har du jo kul motor da! :)

Skrevet

ja har det. men den er uåpnet.. og blitt brukt en del.. så den tar vell kvelden en dag tror jeg.. men det billigste er vell og prøve videre med den og gjøre klar en motor ved siden av :-)

Skrevet

En kompis her inne, Barca///M, skal selge M50B25 motor med kompressor ferdig tilpasset E21 når den blir ferdig. Hvis det skulle være interessant... Tror det blir en morsom motor, god for over 300hk på hjula!

Skrevet

bygger han en m50 til e21 bare for og slge? og hva blir eventuet prisen på den ? :-) har veldig lyst til og bygge ogg dette selv. men er kanske muligheter for og snakke med han om hvilke tilpassinger han må gjøre for og få den inn? jeg har jo motor. så er litt tull og kjøpe enda en og :-)

Skrevet

Tja, han kommer til å tape greit med penger på det. Men han har lyst på E30 isteden. Så motor/gir og karosseri skal selges hver for seg slik jeg skjønte det, for han mener han taper mindre på det da. Den står jo i E21 nå så er vel ikke så mye tilpassninger som må gjøres. Alt følger med. Pris vet jeg ikke, du kan sende han en PM og spørre. Barca///M heter han her på Bimmers

Bygge selv vs. kjøpe ferdig har alltid sine fordeler og ulemper. Bygger man selv så får man det jo akkurat som man vil, men det koster vesentlig mer enn å kjøpe ferdigbygget...

Skrevet

Motoren det er snakk om er en M50b25 uten vanos.

ZF girkasse (m3)

Vortech V2 kompressor, god for 775hk :P

Ford Cosworth dyser

1:1.4 BTR

Grenrør

Tilpasset mellomaksel med stor hardy, da med NY hardy og opplagring.

Prosport Bredbåndslambda

Radiator, med el vifte

Custom eksos

Optimalisert chip-

osv.

Det du evt må gjøre for å få den til å passe i din er motorfester, da jeg ikke har brukt en såkalt oppskrift på dette, men det er sveist nye fester rett i chassiet.

Hadde nok sett for meg en pris på 25 000 for alt rundt motor.

Evt 16 000 for kompressor sett med dyser, chip, eksos osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...