skogsland Skrevet Oktober 2, 2011 Share Skrevet Oktober 2, 2011 Har skaffa turtellern til bilen men hakke peil på åssen jeg skal få detta til å funke. Veit jeg må ha noe ledninger og piss men hvilken? Takker for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hauso Skrevet Oktober 3, 2011 Share Skrevet Oktober 3, 2011 Står det klokke i den fra før eller? I såfall så er det ut med klokka, inn med turteller. Passer omhverandre. Pass bare på at du har fått turteller fra en 4 sylindra motor;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skogsland Skrevet Oktober 23, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 23, 2011 for jeg kjøpte et helt istrumenthus fra finn og bare bytta hele dritten, men beholdt bare speedometeret. men aner ikke hvilken motor dette er fra. men er det lagt om sånn at det skal funke uten å trekke om? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hauso Skrevet Oktober 28, 2011 Share Skrevet Oktober 28, 2011 Uten å trekke om? Du åpner instrumenthuset, og tar ut turrelleren, og detter den inn i ditt gamle instrumenthus:p så har du turteller:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skogsland Skrevet November 9, 2011 Forfatter Share Skrevet November 9, 2011 Sikker? Spiller det ingen rolle om jeg bruker turteller fra 6 sylindra? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2000Touring Skrevet November 9, 2011 Share Skrevet November 9, 2011 Du må bruke kodestikkeren fra det gamle instrumenthuset dersom det nye er fra 6-sylindret bil. En rund pinneaktig sak som sitter bak på instrumenthuset. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skogsland Skrevet November 9, 2011 Forfatter Share Skrevet November 9, 2011 Du må bruke kodestikkeren fra det gamle instrumenthuset dersom det nye er fra 6-sylindret bil. En rund pinneaktig sak som sitter bak på instrumenthuset. Er denne du mener? Hva skal jeg gjøre med den? =P Bare at her er den borte da.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2000Touring Skrevet November 9, 2011 Share Skrevet November 9, 2011 Der den skal sitte ja. Er dette det nye eller det gamle instrumentet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skogsland Skrevet November 9, 2011 Forfatter Share Skrevet November 9, 2011 Dette er det jeg kjøpte. For jeg bytta ut turtellern, oljegreia og bensinmålern over til mitt gamle som satt i bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2000Touring Skrevet November 9, 2011 Share Skrevet November 9, 2011 Men sitter det ikke en kodestikker på det gamle instrumentet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skogsland Skrevet November 9, 2011 Forfatter Share Skrevet November 9, 2011 jo det gjør det. men på det jeg kjøpte er dette borte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2000Touring Skrevet November 9, 2011 Share Skrevet November 9, 2011 OK... Da bruker du kodestikkeren fra ditt gamle instrument - da skal det virke. Informasjonen som ligger i kodestikkeren er det som gjør at turtelleren viser riktig. Har du en 4-sylindret bil trenger du en kodestikker fra en 4-sylindret bil. Betyr ikke noe om det nye instrumentet kommer fra en 6-sylindret bil, da du bare sørger for å bruke rett kodestikker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skogsland Skrevet November 9, 2011 Forfatter Share Skrevet November 9, 2011 men da må jeg ha ny kodestikker? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2000Touring Skrevet November 9, 2011 Share Skrevet November 9, 2011 Nei. Om jeg har skjønt deg rett har du ett instrument med klokke, til 4-sylindret motor. Så har du fått tak i nytt instrument med turteller, uten kodestikker. Om jeg da ikke har missforstått deg, er det bare å bruke turtelleren fra det nye instrumentet og kodestikkeren fra det gamle instrumentet - ferdig og funker. Eller har jeg missforstått noe her? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skogsland Skrevet November 9, 2011 Forfatter Share Skrevet November 9, 2011 helt riktig. Men da syns jeg det er rart at det fortsatt ikke funker =/ Når jeg skrur på tenninga ser man at turtellern reagerer ved å rykke litt på nåla opp og ned og thats it. men bilen er demontert så det holder akkurat nå så speedometeret funker heller ikke og varmeannlegget funker heller ikke. er sikkert bare en sikring som har gått men hakke fått sett noe nærmere på det siden bilen er hos lakkerern akkurat nå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå