JENSSEN Skrevet Oktober 2, 2011 Share Skrevet Oktober 2, 2011 Hei, jeg har "nesten" solgt bilen min, men han som kanskje skal ha den sier at før han kan betale bilen, må bilen omregistreres på han, banken hans sier det! jeg har aldri gitt fra meg en bil før penger er på konto, synes dette hørtes veldig rart ut!! har noen vært borti dette?=S takk for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Oktober 2, 2011 Share Skrevet Oktober 2, 2011 Normal prosedyre dette. Du får et utbetalingsbevis fra banken hans som bekrefter betalingen til deg... Bare sørg for å få alle papirer som skal til, og kjøpekontrakten som banken hans mest sannsynlig skriver ut... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JENSSEN Skrevet Oktober 2, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 2, 2011 ok! aldri hørt om dette jeg se:P hehe! synes det hørtes litt rart ut men! papirer som jeg skla ha da? det er: utbetalingsbevis fra banken hans, kjøpekontrakt fra banken hans! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Oktober 2, 2011 Share Skrevet Oktober 2, 2011 Ja, pluss at du skal gi ditt kontonummer og mest sannsynlig kopi av din legitimasjon som skal sendes hans bank... Slik at bankens papirer er ferdig utfyllt med dine og kjøpers data når dere skriver under på kjøpekontraktene... I bekreftelsen fra banken står der nok en "prosedyre" for deg som selger... Og er du direkte usikker, ringer du bare hans bank. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dan Skrevet Oktober 2, 2011 Share Skrevet Oktober 2, 2011 Det er nok fordi kjøper har pant i bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Oktober 2, 2011 Share Skrevet Oktober 2, 2011 så lenge det er 3jde manns interesse i bilen så må du omregistrere bilen på ny eier først, så får han med seg vognkort + kjøpekontrakt til banken så får du pengene utbetalt, men skriv kontrakt gjerne naf sin slik at denne er binnende før du betaler omregistreringa på han, mulig han kan legge ut for denne selv også. Men dette er en helt normal prosedyre. Du kan jo også ringe banken hans først også å få dette bekreftet at finansiering er ok Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmweee Skrevet Oktober 3, 2011 Share Skrevet Oktober 3, 2011 Gjort dette selv nå nylig.. Synes selv denne måten å drive bil-handel på fra banken sin side virket helt merkelig.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet Oktober 3, 2011 Share Skrevet Oktober 3, 2011 Greit prosedyre for en forhandler, men som privat ville jeg bare beklaget det hele, og ønsket personen lykke til videre i jakten på "ny" bil. Dog vil jeg tro at det neppe oppstår problemer med en slik handel såfremt papirer fra bank sjekkes opp før innlevering av kjøretøyets dokumenter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snusfenrik Skrevet Oktober 4, 2011 Share Skrevet Oktober 4, 2011 Helt vanlig prosedyre ja, men det kan jo virke litt utrygt for selger. Kjøpte bil med lån slik en gang, fikk banken til å sende bekreftelse per mail til selger, gikk smertefritt. Skjønner godt at selger sikkert hadde litt sommerfugler i magen i mitt tilfelle, å omregistrere bil før penger er mottatt fra en tredjepart har jo dum ide skrevet over hele seg, når en tenker på det. Men kjør på, bare pass på å ha alt på stell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
benger Skrevet Oktober 4, 2011 Share Skrevet Oktober 4, 2011 Fler som reagerer på det. Se også her: http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=9&t=201316&hilit=Betalingsmetode Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tsbusa Skrevet Oktober 4, 2011 Share Skrevet Oktober 4, 2011 Har både solgt bil og mc på denne måten, litt tungvint og kan ta par dager før penger er inne på konto, men det går som regel alltid greit, så lenge du ser det er skikkelige papirer osv, ring gjerne banken selv og få det bekreftet. Når det er via forhandlere osv, går det enda lettere å fortere da kjøper bare signerer kjøpekontrakt, og that's it. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mexos Skrevet Oktober 4, 2011 Share Skrevet Oktober 4, 2011 Synes det er litt provoserende at Banken kan helgardere seg så sinnsykt for å unngå risiko når det er snakk om privatsalg. De presser all risiko over på selger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom K Skrevet Oktober 4, 2011 Share Skrevet Oktober 4, 2011 Ikke noe problem dette, er du usikker så si at bilen blir stående hos deg til pengene er på din konto, gjorde dette selv en gang og det funka fint det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fish Skrevet Oktober 4, 2011 Share Skrevet Oktober 4, 2011 Vi kjøpte nettopp en bil privat, men finansiert gjennom Santander bank. Det dem krevde var vognkort del 2 underskrevet av selger og kjøper. Da selger bodde i Bergen og kjøper/vi bodde i Skien ble dette gjort på følgende måte. Selger skrev under på Del 2 og scannet det inn og sendte på e-post til oss. Printet ut og skrev under for deretter scanne det inn og sende i e-post til Santander. Husk dette er kun en kopi. Da vi møttes for overtakelse av bil, så ble vognkort del 2 (orginalen) skrevet under av oss. Selger leverte da del 2 på trafikkstasjonen. På bakgrunn av denne prosedyren kunne da santander overføre penger til selger faktisk før selger/kjøper møttes. Dette var noe vi bestemte på forhånd. Santander hadde på forhånd gitt oss ett lånebevis på bilens regnr for selgers sikkerhet. Vi kunne ha bedt Santander vente med utbetalingen til vi hadde sett bilen og "godkjent" bilen da de har kundeservice som er åpent til kl 21 på kvelden. Da ringer man bare inn og sier at kjøpet er ok, overfør penger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Oktober 5, 2011 Share Skrevet Oktober 5, 2011 aldri brukt santander så kjenner ikke til demmes prosedyrer, min bank bamble og langesund sparebank gjør det på denne tungvinne måten, å det samme gjorde bmw finans, men er 3 år siden sist så ting kan ha forandret seg, løste ut bilen tok 1 måned så kom det en regning for noen renter, de bankene er mafia Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå