Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg rensa lmm her på fredagen.. Kjørte en god tur til fjells uten problem. Når jeg starta den idag så hostet å harket den no veldig.. Hele motoren vugget. Jeg gamblet og kjørte mot byen. Det forsvant gradvis etterhvert som motoren ble skikkelig varm..

Grunnen til at jeg renset den var at jeg syntes den drog litt dårlig på girene. Å trodde ikke det ville ødelegge no hverftall..

Fulgte en DIY på YouTube til punkt å prikke..

Ødela jeg lmm der eller? Jeg prøvde kople den fra når motoren svev å da sank turtall betydelig. Tilkoblet skjedde det av og til..

Hjelp!!!!Hva kan ha skjedd???

Skrevet

Lurer litt på om det kan være noe å hente i å rense LMM. Har 2 stk liggende til M60'en, men jeg tror begge er kaputte. Med den ene fungerer knapt bilen, bare lugger og hopper rundt på veien, mens den andre stort sett bare gir ujevn tomgang.

Får vel teste med en dusj av typen LMM-rens. ;)

Edit:

Hvordan kan det være at GS tar 4k for en LMM, mens om man slår inn delenummeret på Koed kommer den opp til kr. 1300,-?

Skrevet
Lurer litt på om det kan være noe å hente i å rense LMM. Har 2 stk liggende til M60'en, men jeg tror begge er kaputte. Med den ene fungerer knapt bilen, bare lugger og hopper rundt på veien, mens den andre stort sett bare gir ujevn tomgang.

Får vel teste med en dusj av typen LMM-rens. ;)

Edit:

Hvordan kan det være at GS tar 4k for en LMM, mens om man slår inn delenummeret på Koed kommer den opp til kr. 1300,-?

fordi koed er billigere :D

Skrevet
Aldri hørt noen rense lmm. :?

Hvorfor?

Hvordan greier du det uten å skade de tynne trådene da.

hvis du gjør et søk i forumet LMM rens får du endel treff skal du se... :wink:

men hvorfor ja.. jo jeg syntes det var litt dårlig drag på motoren.. kanskje spesielt opp bakker.. så søkte jeg litt da vettu å kom frem til at en lmm rens hvertfall ikke skal gjøre det verre.. så syntes jeg det er morro å prøve litt..

med denne rensen ''Air sensor clean'' fra crc vil skulle man ikke skade trådene men rense de.,,, 8)

men når det er sagt så hoster ikke bilen lengre å ser ut til å være tilbake til normalen.. neste stunt blir kanskje å skifte alle seks pluggene.. gud vet når det er gjort sist ved en service..

bedre respons der ja...... :applause:

Skrevet
Søk diy air sensor clean

Åjaa, kommer jo bare opp et eneste alternativ da #-o

Hva renset du med ?

Har lest flere steder tidligere at folk sprayer elektronikkrens på tråden og deretter lar den ligge i blå isopropanol.

Dette renser tråden om den er belagt med olje fra f.eks. konfilter (ALDRI oljebehandlet filter til kjøretøy med LMM, kun tørrfilter).

Selve elektronikken i måleren kan alikevel være dårlig, og rensen vil da ha en midlertidig eller ingen virking.

Skaff deg heller en annen.

Ville heller tatt en diagnose å sett om det lå noen feilkoder inne på LMM eller noe annet som kan forårsake dårlig drag.

Skrevet

Nei, er ikke slik at den fungerer eller ikke. (eller på en måte stemmer det)

Den kan f eks gi signaler feil ang mengde luft begge veier, altså for lite eller for mye i forhold til hva som faktisk passerer.

Tror det er viktig å skille mellom luftmengdemåler og luftmasse måler her.

Skrevet

Jeg ser jo for meg at om man får belegg på tråden bil belegget isolere slik at temperatur/motstanden i tråden blir feil i forhold til flowen av luft?

Skrevet
Søk diy air sensor clean

Åjaa, kommer jo bare opp et eneste alternativ da #-o

Hva renset du med ?

Har lest flere steder tidligere at folk sprayer elektronikkrens på tråden og deretter lar den ligge i blå isopropanol.

Dette renser tråden om den er belagt med olje fra f.eks. konfilter (ALDRI oljebehandlet filter til kjøretøy med LMM, kun tørrfilter).

Selve elektronikken i måleren kan alikevel være dårlig, og rensen vil da ha en midlertidig eller ingen virking.

Skaff deg heller en annen.

Ville heller tatt en diagnose å sett om det lå noen feilkoder inne på LMM eller noe annet som kan forårsake dårlig drag.

søk air sensor clean e46 da for crying out loud.. en asiater fra usa som har lagt ut masse diy om e46..

jo rensa med nettopp AIR SENSOR CLEAN fra CRC.. det er bilde av en luftmassemåler på flaska så jeg velger å tro den er ment til nettopp det.. diagnose koster mer enn 169 kr å det er artig å prøve seg litt...

Skrevet
Jeg ser jo for meg at om man får belegg på tråden bil belegget isolere slik at temperatur/motstanden i tråden blir feil i forhold til flowen av luft?

ja og om dette skjer så er det det den rensen skal ta vekk som jeg har forstått det..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...