sufii Skrevet Oktober 4, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 4, 2011 Ja, kan prøve pennzoil eller omega 907, men hvor får jeg kjøpt et av disse motorrensene? Kan jeg tappe ut den olja jeg har og bruke den om igjen etter jeg er ferdig med rensen? Betalte 1500 kr for olja, og budsjettet er vel litt for trangt til å kjøpe en slik motor olje igjen med det første Kjøper jeg bare 6 liter motorolje fra biltema, og oljefilter, bruker denne motorolja med rensen og tapper ut den gamle og bruker den når jeg er ferdig med rensen?
hao Skrevet Oktober 4, 2011 Skrevet Oktober 4, 2011 Et råd jeg fikk en gang som jeg prøvde med godt resultat, var å blande diesel og motorolje 50/50 og fylle på. La den stå på tomgang uten belastning til den blir varm. Tapp av, skift filter og fyll på ny olje. Du kan bruke en rimelig olje å blande i da. Det kom mye gørr ut av min i alle fall. Dette gjøre på egen risiko selvsagt. Har hørt flere som har gjort og aldri hørt det har gått galt. Sikkert noen som har innspill på dette.
sufii Skrevet Oktober 4, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 4, 2011 Ja, har hørt den delen om diesel også, men hvorfor ikke bare bruke motorrens når det finnes? Høres mer sikkert ut, flere som har skrevet at de har blandet diesel i motoroljen og latt den stå i noen minutter og deretter tappet ja. Men hvis jeg ikke får tak i motorrens får det bli diesel ja. Men motoroljen jeg har i motoren nå har jeg kjørt med i 1000 km kanskje, kan vel brukes igjen eller er det for mye "dritt" i det?
oleo Skrevet Oktober 4, 2011 Skrevet Oktober 4, 2011 Ja, kan prøve pennzoil eller omega 907, men hvor får jeg kjøpt et av disse motorrensene? Kan jeg tappe ut den olja jeg har og bruke den om igjen etter jeg er ferdig med rensen? Betalte 1500 kr for olja, og budsjettet er vel litt for trangt til å kjøpe en slik motor olje igjen med det første Kjøper jeg bare 6 liter motorolje fra biltema, og oljefilter, bruker denne motorolja med rensen og tapper ut den gamle og bruker den når jeg er ferdig med rensen? Jeg ville ikke benyttet brukt olje en gang til... Pennzoil har jeg sett de har på tilbud rundt omkring disse dager...
sufii Skrevet Oktober 4, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 4, 2011 Blæææ, da kan jeg jo bare bruke pennzoil (motorrens) i den castrol olja jeg har i bilen, og rense motoren, tappe ut og helle på ny castrol olje? Samt bruke samme filter som står i nå, og deretter bytte filter også.
oleo Skrevet Oktober 4, 2011 Skrevet Oktober 4, 2011 Blæææ, da kan jeg jo bare bruke pennzoil (motorrens) i den castrol olja jeg har i bilen, og rense motoren, tappe ut og helle på ny castrol olje? Samt bruke samme filter som står i nå, og deretter bytte filter også. Det kan du jo selvsagt
sufii Skrevet Oktober 4, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 4, 2011 Ja, men da må jeg bare besøke et par bilrekvisita butikker for å se hva de har å tilby. Men tenker bare å helle i billig biltema olje gjennom vinteren, eller er det en dårlig idee?
sufii Skrevet Oktober 5, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 5, 2011 Sånn da har j brukt, 700 kr på motorens og motorolje uten at det gjorde noen forskjell på tikkingen ( hva nå?
oleo Skrevet Oktober 5, 2011 Skrevet Oktober 5, 2011 Sånn da har j brukt, 700 kr på motorens og motorolje uten at det gjorde noen forskjell på tikkingen ( hva nå? Det kan jo ta litt tid før den renser skikkelig. Jeg antar du skal kjøre litt på denne blandingen? Eller er det en slik som bare skal gå littegrann?
sufii Skrevet Oktober 5, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 5, 2011 Jeg kjørte i ti min, og 5 min tomgang md litt ruaing som det stod i bruksanvisningen.
oleo Skrevet Oktober 5, 2011 Skrevet Oktober 5, 2011 Ok. Jeg kjenner ikke til denne formen for rensing så skal ikke uttale meg om virkningsgraden. Men kanskje du nå må sjekke lam og ventiler da
hao Skrevet Oktober 5, 2011 Skrevet Oktober 5, 2011 Hørte på videoen igjen og der kan en høre reg kjede skrangle også engang. Er vel ingen annen råd enn å åpne og se.
sufii Skrevet Oktober 5, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 5, 2011 Ja, mistenkte det. Mn kan regkjede lage tilkkelyder? Og hva skal jeg se etter når jeg har åpnet?
hao Skrevet Oktober 6, 2011 Skrevet Oktober 6, 2011 Ja, mistenkte det. Mn kan regkjede lage tilkkelyder? Og hva skal jeg se etter når jeg har åpnet? Det forårsaker ikke tikkelyder. Årsaken kan være dårlig kjedestrammer. Nå har vel denne vanos, og der er det forskjellige ting som overhales men der er jeg usikker på hva, hvorfor og hvordan
Morty999 Skrevet Oktober 6, 2011 Skrevet Oktober 6, 2011 bytter du ut castrol olja og så blir sikkert tikkinga borte =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå