Gå til innhold

E36 fusker

simenb
 Share

Anbefalte innlegg

det er noe feil med kamen. sikkert slitt

hørt no så dumt a gitt.....

OT: Gi råd i stedet for kritikk da :wink:

e36drift316

Du må prøve å forklare problemet litt bedre.

Hvordan fusker den?

Sjekklista er lang.

Plugger eller fukt rundt disse

Plugghetter pluggledninger for ukontakt.

Fukt eller ukontakt i kobling til lmm

Dårlig coil (tror det kan måles men der er jeg usikker)

Lekkasje i slanger og belg etter lmm

Luftfilter med samme.

Diagonose?

For kamm kan det være kamakselsensor. Sjekk at den sitter slik den skal.

Kontroller veivakselsensor og ledning til denne med det samme.

Hvis dette ikke funker er det smart med en diagonose for det blir fort dyrt hvis du skal kjøpe deler for å prøve, for videre er det ting som er gåen.

lmm, lamda, coil, sensorer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :)

litt vanskelig å forklare så mye mer :Å den går opp og ned på turtall hvertfall, sånn at den nesten dauer ut så ruser den seg opp igjen. har åpent luftfilter vet ikke o det kan ha noe å si. forje eier mente det var noen vakumslanger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det stor sannsynlighet for at du har lekkasje så den får falskluft etter lmm.

Se skikkelig på del 3 vri hardt så du kan se evnt sprekker i gummien eller løse slanger i forbindelse med denne.

http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/C ... ow_sensor/

elelr så kan det være tomgangs regulatoren, ta ut kontakten på det å sjekk om den ruser seg da og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat samme problem, fryktelig irriterende...

Har sett over tomgansregulatoren men den fungerer fint, ingen tette slanger eller dårlige kabler. Alt under bilen og panseret ser egentlig ganske greit ut:/ Men fikk et tips av en kollega idag, kanskje det kan være vann eller dritt i bensintanken. Bilen har stått både inne og ute i over 2 uker, lite brukt. Kanskje det har oppstått kondens:?

hmmm.... idèer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett over tomgansregulatoren men den fungerer fint, ingen tette slanger eller dårlige kabler. Alt under bilen og panseret ser egentlig ganske greit ut:/ Men fikk et tips av en kollega idag, kanskje det kan være vann eller dritt i bensintanken. Bilen har stått både inne og ute i over 2 uker, lite brukt. Kanskje det har oppstått kondens:?

hmmm.... idèer?

hvis du trur det er kondens er det bare å ta seg en tur til nermeste bensin stasjon, koster vell en 50 lapp for kondens fjerner, å ja kan komme kondens på tanken på 2 uker hvis du har hatt lite bensin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm.... idèer?

hvis du trur det er kondens er det bare å ta seg en tur til nermeste bensin stasjon, koster vell en 50 lapp for kondens fjerner, å ja kan komme kondens på tanken på 2 uker hvis du har hatt lite bensin

Ja, tror jeg skal prøve på kondensfjerner. Er ikke så mange andre alternativer i mitt tilfelle...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...