BilBruker Skrevet April 21, 2012 Forfatter Skrevet April 21, 2012 Ingen som har noen tips å komme med?
KnutNilsen Skrevet April 23, 2012 Skrevet April 23, 2012 Snart oppstart Hahah xD Syn d ikke er en liker knapp her
SpiXi Skrevet April 30, 2012 Skrevet April 30, 2012 det som pleier og funke er og tre en strips gjennom kjølre ribbene så den henger i 4 strips. skal gjøre det samme på min. skal du koble den på bryter eller termostat
BilBruker Skrevet April 30, 2012 Forfatter Skrevet April 30, 2012 det som pleier og funke er og tre en strips gjennom kjølre ribbene så den henger i 4 strips. skal gjøre det samme på min. skal du koble den på bryter eller termostat Fant endelig løsningen. 1. Byttet Biltema vifta til Thorsov sin, der følger festestrips med. Eneste forskjellen var at bladene er nå bueformede. 2. Det blir termostat trigger, skal bruke original E30 m/AC tempføler på radiatoren. Denne er trepolet og reagerer på to temperaturområder. Denne får man kjøpt løst stikk til itillegg så da får man koblet det skikkelig Skal ha to releer som styrer de forskjellige kretsene, og ha en motstand på den ene kretsen. Da får jeg forskjellige viftehastigheter på de forskjellige temperaturene. (Takk til S:M:G for tips og forklaring der) Skal ha en skikkelig innsats imorgen med lufting av motor og bremser, og få den på hjula bak forhåpentligvis! Håper på bildeupdate imorgen kveld -BilBruker
BilBruker Skrevet Mai 1, 2012 Forfatter Skrevet Mai 1, 2012 Da startet bimmern! Fikk gjort litt idag: Bremser luftet - Check! M-Tech II ratt montert - Check! Kjørekomputer montert - Check! Startet M50'n for første gang - Check! Montert elektrisk radiatorvifte - Check! Noen setback's.. -Motor gikk selv om jeg skrur av tenningen og tar ut nøkkelen : Pratet med S:M:G her inne, og han trodde kanskje jeg hadde blandet pluss kablene når jeg loddet adapteret. -Motoren gikk litt rart :Muligens coilen som jeg misstenkte tok kvelden som tuller Så hvis noen har M50 coiler, E36 radiatorputer (2x), E30 AC tempføler (2 sone) eller annet til E30 som jeg kan trenge/bruke.. Så kan jeg kjøpe/byttes i noe under: -To sett med E36 M3 3.0 fjærbein (KUN: Dempere/Fjører/Lenkearmer) -Originalt E30 ratt -Og diverse annet rask til E30 (se annonsen i signaturen min). Men, bilder som gjelder her inne så.. Enjoy miniupdaten min Trenger jeg å bruke denne på baksiden nå? Vil den gi noe "effekt" for gjennomstrømmen? Tatt frem speedometer, for å koble til den gule kontakten for kjørekomputer. Gammelt ratt.. Nytt! Begynner å bli et førermiljø nå *Og ja, ble veldig grisete på gulvet når vi luftet bremser* -BilBruker
matsrh Skrevet Mai 2, 2012 Skrevet Mai 2, 2012 Gratulerer med oppstart! Kan tenke meg at det var en digg følelse
BilBruker Skrevet Mai 3, 2012 Forfatter Skrevet Mai 3, 2012 Gratulerer med oppstart! Kan tenke meg at det var en digg følelse Tusen takk Det var litt av en følelse etter å ha kjøpt motor utestet og bil uten motor/gir/eksos. For så ombygging til manuell og hele pakka, er så glad for at jeg har fått renset motorledningsnettet for automatdeler å fått det til å fungere. jeg har coiler bare å hente Startet opp bilen for andre gang igår, og fant ut at feilen med at den gikk rart var BKF vakumslangen var ikke koblet på innsuget. Så når jeg fikk laget denne ferdig og montert den, så gikk motoren fint Video kommer senere idag Nå må jeg bare skaffe delenummer på tempsensor til radiatoren (E30 med AC, trepols) og stikket til denne. Så kan jeg ta å teste den straks -BilBruker
BilBruker Skrevet Mai 3, 2012 Forfatter Skrevet Mai 3, 2012 Kan jo vise litt Ble litt skuffet da jeg startet opp nå, for jeg merket at turtelleren ikke virket. Vet ikke hvor feilen ligger da jeg aldri har brukt bilen før. Er muligens selve instrumentet tror jeg. Video av oppstart Ellers, så kan jeg jo si at de siste delene er bestilt idag. -Tempføler til radiator (2 sone) -Stikket til føleren, med pinner. -Gummiputer til radiator -Klemmer til servomansjettene -Pakning til spylertank Så nå er det bare å flekke litt på bakfangeren, og lodde litt så nærmer bilen seg en test tur! -BilBruker
BilBruker Skrevet Mai 3, 2012 Forfatter Skrevet Mai 3, 2012 gratulerer altid gøy når noe nytt virker Takk takk Det er virkelig artig, gleder meg som en unge til å faktisk sette den i gir
Steven Skrevet Mai 4, 2012 Skrevet Mai 4, 2012 Det med at turteller ikke virker. Har du kobla på den sorte ledningen som sitter på det lille stikket i hanskerommet? Det stikket har 3 ledninger med fargene sort, grønn og gul om jeg ikke tar helt feil. Sort er turteller og grønn tror jeg er forbuksmåler.
BilBruker Skrevet Mai 4, 2012 Forfatter Skrevet Mai 4, 2012 Det med at turteller ikke virker. Har du kobla på den sorte ledningen som sitter på det lille stikket i hanskerommet? Det stikket har 3 ledninger med fargene sort, grønn og gul om jeg ikke tar helt feil. Sort er turteller og grønn tror jeg er forbuksmåler. Nei, jeg har ikke det. Der jeg får turtall? Da skal jeg gjøre det til uke Takk for tipset!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå