Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Update:

Gulv ferdig malt i sort, så sprayet litt over med bodyskydd (derfor det er matt de fleste steder)

img2499d.jpg

Begynt å montere luftekanaler, kabler og støydemping foran (pga asfalt matter er fjernet)

img2501uz.jpg

Calippere foran shinet opp, ble veldig fornøyd.

img2500qz.jpg

Alu.foring dreid for å erstatte venstre girkassepute, siden kassen står skeivt så måtte jeg bytte til noe høyere. Skal bytte denne ut med en ekte pute seinere bare jeg finner en som er lengre/høyere enn M20 puta. På bildet under ser dere aluforinga lakkert med bodyskydd, for å se ut som en ekte foring :lol: I tilfelle det skulle bli noe tull på godkjenning.

img2503zy.jpg

Stabstaget er ferdig, ble kjempebra. Fikk hjelp til å få dreid en hylse som ble lagt inni røret, slipte vekk behandlinga på røret og slipte det rett. Ble så sveiset :) Alt takket være verdens snilleste fetter og dreiebenken/cnc-maskinen hans. Også de flinke sveisekarene på jobben hans ;)

img2504s.jpg

img2505t.jpg

Skiver foran og bak, før glassblåsing.

img2506rc.jpg

-BilBruker

• Svar 239
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Var på bilopphuggeriet idag, fant denne radiatoren på en E36 cab.

Passer denne i E30 med facelift braketter i bunn og andre plastfester i toppen?

img2510h.jpg

Litt forskjell..

img2511p.jpg

img2512jg.jpg

img2513au.jpg

Superartig overraskelse når jeg glassblåste den ene skiven bak....

img2514ww.jpg

img2517ls.jpg

Maskerte skiver foran og bak, og slang på sort varmebestandig lakk.

img2518u.jpg

img2519y.jpg

Laget kjempekort bremserør til t-stykket, hele denne biten skal stå på første nippel fra BKF (til forhjulene). IX facelift bkf har bare to hull til bremserør, mens vanlig e30 har 3.

img2523c.jpg

-BilBruker

Skrevet

Fikk gjort litt igår:

-Montert bremser foran

-Montert ix facelift bremsekraftforsterkeren

-80% ferdig med å legge ledningsnettet til motoren inntil torpedovegg

-loddet ferdig alt under gulvteppe, dette kan nå legges på

-montert girlink

++

Bildeupdate kommer snart!

Skrevet

Dette det veldig bra ut :) Følger med her !

Ser også at du sleit litt med plassering av bensinfilter. Men det står originalt på E30 festa til ramma i en brakett rett under bkfen.

xphfdfljp0wakd9hi0bc.jpg

Skrevet

Jeg brukte den originale M50B20 plasseringa på bensinfilteret jeg, var en holder som satt skrudd i blokken nede ved starteren. Hadde ikke noe problemer med å få det til i allefall.

Godt å se det kommer seg dette, eg likar...

Skrevet
kult prosjekt stå på. tenkt og gjøre det samme en dag men. må bare ha litt penger først :P

ser nesten alle her inne bruker m20 girkassa på m50 motor:P

er det mye jobb og få inn m50 kassa eller siden det er få som gjør det?

Je satt inn M50B20 med tilhørende kasse i min, dette passer rett i også mtp. mellomaksling , men er noe mer styr om du bruker M20 svinghjul.

Det jeg måtte for å få brukt M20 svinghjul utenom de vanlige modsa var å finne en starter til M20 av den lille typen, demontere denne og sette over drev og delene i "aluminiumsdelen" av starteren inn i tilsvarende plass i starteren til M50, litt mikk men da passet det rett sammen i girkassen og svinghjul uten noe modding av noen fester.

Skrevet
du står skikkelig på det er kjempe bra :) satser du på å få kjørt litt bane i år eller?

Må jo stå på :) Håper på å få kjørt litt til sommeren, men skal bli pappa så nå er første prioritet E30 Meet på Våler 8)

Dette det veldig bra ut :) Følger med her !

Ser også at du sleit litt med plassering av bensinfilter. Men det står originalt på E30 festa til ramma i en brakett rett under bkfen.

Takk, det forklarer litt :) Må følge med ja, blir artig fremover nå som det nærmer seg oppstart ;) Bensinfilteret lå løst når jeg kjøpte bilen, men har montert BKF nå og plasseringen min fungerte fint.

Jeg brukte den originale M50B20 plasseringa på bensinfilteret jeg, var en holder som satt skrudd i blokken nede ved starteren. Hadde ikke noe problemer med å få det til i allefall.

Godt å se det kommer seg dette, eg likar...

Ser nå at det muligens hadde fungert, jeg sleit med at filteret dunka borti styreleddet når det stod på sin originale plass. Takker for all hjelpen S:M:G :) Kjekt å ha deg i baklomma når jeg når en kneik :lol: Som jo er ofte ved mitt bygg, men det driver fortsatt å drar seg til :twisted:

kult prosjekt stå på. tenkt og gjøre det samme en dag men. må bare ha litt penger først :P

ser nesten alle her inne bruker m20 girkassa på m50 motor:P

er det mye jobb og få inn m50 kassa eller siden det er få som gjør det?

Je satt inn M50B20 med tilhørende kasse i min, dette passer rett i også mtp. mellomaksling , men er noe mer styr om du bruker M20 svinghjul.

Det jeg måtte for å få brukt M20 svinghjul utenom de vanlige modsa var å finne en starter til M20 av den lille typen, demontere denne og sette over drev og delene i "aluminiumsdelen" av starteren inn i tilsvarende plass i starteren til M50, litt mikk men da passet det rett sammen i girkassen og svinghjul uten noe modding av noen fester.

Hehe, ikke alle som tør å åpne opp en starter for å fikle slik, det hadde jeg iallefall ikke gjort selv. Får fnatt av slike duppedingser som er kompakte med mye fjører og rart inni #-o

Bilde update kommer snart! Har gjort litt i det siste:

-Bremserør og alt koblet opp, mangler bare calippere bak som er til glassblåsing. Samt skiva som mangler bak.

-Hjerne, plussterminal og alt er koblet opp over hanskerommet.

-Hanskerom satt sammen

-Gummi montert rundt girstang

-Mellomaksling på plass, må bare justeres litt

-LMM og filter har fått festeanordning.

-Og mer..

Idag skal nok eksosen på plass, teppe inn og ledningene til motoren festes ferdig.

-BilBruker

Skrevet

Er VELDIG interessert i å bytte vekk Azev A felgene mine mot noen andre! Med eller uten dekk.

Har lyst på skrudde felger, eller noe alá GS Silver Track.

Azev'ene har alle kopper, låseskruer til koppene, nye dekk og er lakkert hvite. Mer kant bak, enn foran.

Ta gjerne kontakt hvis du ikke bor for langt unna, og har noen kule felger å bytte bort. Mellomlegg på maks 1000kr KAN foregå fra min side men det kommer veldig ann på.

Skrevet
du skal ikke prøve å starte den før du monterer alt sammen da alex

Skal prøve nå snart, må bare få koblet på mellomaksel/eksos/frontlykter først.

Samt fikse det elektriske under rattet, har en defa alarm der som må kobles riktig.

Radiatorfestet kom på billia idag, også må jeg bare skaffe coil og radiatorlokk :)

Men innen midten av neste uke så er det oppstart! :applause:

Alex hva mer heter du? Holder du til i Hønefoss?

Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk

Alexander Hellerud :)

Update!

-Teppe lagt i bilen

-Tårnavstiver montert

-Deksler montert i motorrommet.

-Koblet opp motoren mot bilen med adapteret

-Begynt å få orden på det elektriske rotet under rattet

Sliter litt med kabelen ved diagnosestikket, den ene er jord, men er usikker på om den andre er pluss?

Ellers, hvis noen har ettermontert DEFA på E30'n sin så ta kontakt :roll:

-BilBruker

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...