Dagga9 Skrevet Oktober 5, 2011 Skrevet Oktober 5, 2011 Hei, Da får vel vi starte en prosjekt tråd på vårt prosjekt som nettopp er startet på. Og bilen er i utgangspunktet en 2000 model 318i E46 touring. Som skal bygges om til banebil med en M50B25 turbo motor. Prosjektet er nettopp på startet, så bilder kommer etter hvert som ting blir gjort. Planen er at dette skal være klart til våren 2012. Vi kaller oss Jada Racing, og dette er også ny startet, så vi har ingen tidligere historikk rundt dette navnet eller tidligere biler. Så mer info rundt oss, vil komme på hjemmesidene våres etter hvert når denne er klar. Planene for bilen og motoren er; Overhale M50B25 motor ARP studs Nye rådelager Stempel ringer MLS stålpakkning 550 dyser 993 LMM Manifold fra KSR Litt usikker på sprut ennå.. Litt usikker på turbo ennå.. Noen forslag? Tial wastegate Intercooler Alu radiator 525 TDS girkasse e.l 4 puck sinter clutch 731 trykkplate K-sport coilover K-sport 330mm bremser foran fullt bur innvendig med dobbel kryss 4pkt seler ++++ Noen bilder av bilen som den ser ut i dag. Det vil også bli mye deler til salgs for dere som trenger dette, så kom gjerne med ønsker om hva dere trenger. Vi kommer nok til å beholde noe selv, men det meste av interiør, motor, gir, understell osv skal selges. Så kom med ønsker!!
Ullsokk Skrevet Oktober 5, 2011 Skrevet Oktober 5, 2011 Blir nok moro! Men vær så snill og kjøp et ordentlig sprut!
Dagga9 Skrevet Oktober 5, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 5, 2011 Blir nok moro! Men vær så snill og kjøp et ordentlig sprut! Ja, vi har tenkt litt på Autronic SM4. Noen erfaring med dette?
ehrnst Skrevet Oktober 5, 2011 Skrevet Oktober 5, 2011 Noe av det beste du får kjøpt, det:) vil nok bli et knall prosjekt!
Spankus Skrevet Oktober 5, 2011 Skrevet Oktober 5, 2011 Artig med stasjonsvogn prosjekter! Tøft prosjekt
spruddel Skrevet Oktober 5, 2011 Skrevet Oktober 5, 2011 Fett, her må jeg følge med. Alltid tenkt at det kunne vært kult og prøvd E46 touring banebil for å ha noe sjeldent, men her kommer det
Dagga9 Skrevet Oktober 5, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 5, 2011 Ja, vi har fått en del gode tilbakemeldinger på biltype vi har valg. Så vi håper dette blir bra når den blir ferdig. Skal prøve å få lagt ut oppdatert info etter hvert som ting blir gjort her..
M3 Yngve Skrevet Oktober 5, 2011 Skrevet Oktober 5, 2011 Konge med turing Men for all del, bygg den M50in med 2.8 veiv da. Da blir motoren mye grommere og mye bedere bunndrag.
M|Fjeld Skrevet Oktober 5, 2011 Skrevet Oktober 5, 2011 Tøft med Stasjonsvogn! Som Yngve sier, kjør 2.8 veiv for all del! Smidd innmat er heller ikke å forakte
Dagga9 Skrevet Oktober 5, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 5, 2011 Konge med turing Men for all del, bygg den M50in med 2.8 veiv da. Da blir motoren mye grommere og mye bedere bunndrag. Ja, vi har vurdert det, men holder kun å bytte veiva da? Dette er første prosjektet vårt, så vi må nok få litt hjelp her og der. Hadde i utgangspunktet ikke tenkt å gjøre så veldig mye med innmaten. Tenkte bare å evt dreie stemplene 1mm eller bare bruke en 5 lags MLS. Men for all del, tips og hint fra dere som her bygget disse tidligere er priceless!
Rolla Skrevet Oktober 6, 2011 Skrevet Oktober 6, 2011 Godt å se dere er kommet i gang blir kult detta!! Sjekk ut http://www.powerdrift.no/phpBB3/viewtop ... =14&t=5384
Dagga9 Skrevet Oktober 7, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 7, 2011 En liten update etter gårsdagens arbeid. Bilen er nå så og si ribbet innvendig og klar for sveising av bur. Alle deler som er plukket ut og lagt ut for salg finner dere her hvis noe er av interesse så kom med bud. Det neste som står for tur er skrape ut litt asfaltmatter og få demontere front og få ut motor og gir, som også forøvrig blir lagt ut for slag hvis noen er interessert. Noen bilder fra gårdagens arbeid:
integrale8v / ELS Tuning Skrevet Oktober 7, 2011 Skrevet Oktober 7, 2011 Blir nok moro! Men vær så snill og kjøp et ordentlig sprut! Ja, vi har tenkt litt på Autronic SM4. Noen erfaring med dette? Med tanke på sprut kan eg tipse deg om at Vipec kommer med PnP til m50 vanos motoren om veeldig kort tid. Dette har fullsekvensiel tenning/bensin + bankesensor støtte. Bare send en PM om intresert.
spruddel Skrevet Oktober 7, 2011 Skrevet Oktober 7, 2011 Såpass ja, her var det demontert litt Da kan du sikkert fortelle meg hva man må demontere baki for å bytte dempere/fjærer til coilovers Begynte å se på det, men fant ikke ut hva jeg måtte bort med
jante Skrevet Oktober 7, 2011 Skrevet Oktober 7, 2011 Du hadde en touring du og??? For da må du av med nesten alt på sidene.. dempertårnet bak ligger under/ved høytaleren og under selve teppe vis jeg kan kalle det det.... litt knot, men!!! ikke noe problem for oss bmw gutta lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå