Disaster Skrevet Oktober 5, 2011 Share Skrevet Oktober 5, 2011 Hei. Solgte en bil mitt i flytte perioden, og i alt rotet mistet jeg salgsmelding om omreg papirer. Tenkte ikke så mye på det for han som kjøpte bilen virka ryddig og ordentlig og tenkte han ordna opp for seg. MEN, neeida.. Årsavgift kommet, purring etc.. 1 million bom passeringer.. Forsikring som nekta kanselering av forikring siden den sto/STÅR på meg enda.. Ringt alt av politi, vegvesen, tollvesen.. Ingen hjelp og få. Beskrivelse: Mercedes sl, mae bredda, breeeie mae hjul, sølv av farge. mvh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SteffenO Skrevet Oktober 5, 2011 Share Skrevet Oktober 5, 2011 Om den fortsatt står i ditt navn, meld den stjålet. Så for du nok fortgang på sakene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Disaster Skrevet Oktober 5, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 5, 2011 Om den fortsatt står i ditt navn, meld den stjålet. Så for du nok fortgang på sakene Snakket med politiet om det, det var faktisk ikke lovlig så lenge den ikke var stjålet. Litt dumt og prate med de i 15 min om saken, så legge på og melde den stjålet. mvh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdak1 Skrevet Oktober 5, 2011 Share Skrevet Oktober 5, 2011 Jeg var i helt samme possisjon som deg for 5 år siden. Ringte politiet og forklarte dem situasjonen min. Jeg fikk anmeldt saken og ordnet opp. I mitt tilfelle ble det lagt ut avskiltningsbegjær, grunnet at vedkommende kjørte rundt på min forsikring og et kjøretøy under mitt navn uten mitt samtykke. Du må nok ta deg en telefon til politiet igjen og få ordnet et avskiltningsbegjær på bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet Oktober 5, 2011 Share Skrevet Oktober 5, 2011 1 million bom passeringer.. Bompasseringene gir vel et signal om hvor i landet bilen kjører, slik at du kan si noe om hvor i landet du vil folk skal være særlig på utkikk etter bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Disaster Skrevet Oktober 5, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 5, 2011 1 million bom passeringer.. Bompasseringene gir vel et signal om hvor i landet bilen kjører, slik at du kan si noe om hvor i landet du vil folk skal være særlig på utkikk etter bilen. ja, er litt overalt. I kr.sand området. Har spurt politiet om de kunne gjøre det, men et pent nei. Er så utrolig lei at jeg drar snart og henter bilen som står i mitt navn,forikring,1 million bom passeringer, årsavgift ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdak1 Skrevet Oktober 5, 2011 Share Skrevet Oktober 5, 2011 Du kan fakturere han for bompenger, avgifter og purriner du har mottatt. I tillegg har du rett til å motta renter det du skal innkreve. Dette blir en MYE dyrere affære for vedkommende i tillegg til at du får pengene du har brukt på bilen i mellomtiden refundert (som nevnt, inkludert renter). Veldig mange jurister som er behjelpelige med dette. Pengene du bruker på jurist tror jeg du også rett til å motta fra vedkommende. Men husk at du må ha noe form for dokumentasjon for at dette skal kunne gå. En salgskontrakt hadde selvfølgelig vært det beste da det dokumenterer datoen du solgte bilen (du kan da bruke denne datoen til å kreve tilbake penger du har brukt i ettertid). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Disaster Skrevet Oktober 5, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 5, 2011 Du kan fakturere han for bompenger, avgifter og purriner du har mottatt. I tillegg har du rett til å motta renter det du skal innkreve. Dette blir en MYE dyrere affære for vedkommende i tillegg til at du får pengene du har brukt på bilen i mellomtiden refundert (som nevnt, inkludert renter). Veldig mange jurister som er behjelpelige med dette. Pengene du bruker på jurist tror jeg du også rett til å motta fra vedkommende. Men husk at du må ha noe form for dokumentasjon for at dette skal kunne gå. En salgskontrakt hadde selvfølgelig vært det beste da det dokumenterer datoen du solgte bilen (du kan da bruke denne datoen til å kreve tilbake penger du har brukt i ettertid). ja, hadde jeg bare vist hvem jeg skulle kontakte/veit jo ikke hvem han er. mvh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asv Skrevet Oktober 5, 2011 Share Skrevet Oktober 5, 2011 Sorry mack, men det er ditt ansvar som selger å få den omregistrert. For all del, håper du får det i orden, men synest ikke politiet skal måtte bruke ressurser fordi du har vert urutinert ved et salg og ikke levert omreg. Ikke sikkert kjøper vet om det engang. Sjekk om du finner noe som helst som kan spore opp vedkommende. Kontrakt liggende (ting forsvinner gjerne ikke helt av seg selv), sms på telefonen, e-post... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Disaster Skrevet Oktober 5, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 5, 2011 Veit det er mitt ansvar, men det er 7 mnd siden. Ikke noe spor noe sted, fikk kun masse sms ( som jeg ikke har lengre) og telenor kunne ikke hjelpe meg. Selvfølgelig veit han at ting ikke er på stell, for det er 7 mnd siden, ikke har han ringt inn forsikring, ikke har han omblater, og ikke får han regning på 183 millioner bom passeringer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Disaster Skrevet Oktober 5, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 5, 2011 adivass: Jeg har bare ringt poitiet for og se om de kunne hjelpe. Alle kan være uheldig, og da trenger man hjelpen den kan få. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nabon Skrevet Oktober 5, 2011 Share Skrevet Oktober 5, 2011 Regner med du får spesifikke passeringer på bomringene og hvilke bomringer som er gjengangere og til hvilke klokkeslett det som regel gjelder? Det er ihvertfall slik på fakturaene vi får her i trøndelagen. Still deg opp ved bomringen til de klokkeslettene og dagene som er gjengangere og følg etter fyren. Du trenger kanskje ikke å konfrontere han akkurat da, men kanskje du kan finne få rede på hvor han jobber eller hvor han bor for deretter å finne navn og telefonnummer. Finner du en adresse så kanskje du klarer å huske på navnet hans da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Disaster Skrevet Oktober 5, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 5, 2011 ja, har tenkt tanken men det er vell rundt 4 timer ned til han. Ja, er litt ymse passeringer, men er et par gjengangere der.. irriterende.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet Oktober 5, 2011 Share Skrevet Oktober 5, 2011 ikke har han omblater Uten betalt årsavgift og uten oblater bør bilen stå på liste over biler det letes etter for avskilting. Er du sikker på at bilen ikke allerede er begjært avskiltet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rekorden Skrevet Oktober 5, 2011 Share Skrevet Oktober 5, 2011 Hvordan er det med å få laget to nye skilt til bilen, for så å levere inn disse? Da er den ifølge vegvesenet avregistert, selv om den i realiteten ikke er det. Ellers kan du offentliggjøre registreringsnummeret, så kanskje noen på forumet gir beskjed hvis de kjenner vedkommende. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå