Stonescream Skrevet Oktober 5, 2011 Skrevet Oktober 5, 2011 Hei, jeg har litt olje som kommer ned fra motoren rett bak motordekselet under bilen og lager litt fuktighet bakover, se bildet: Av det jeg har lest på nett ser det ut til at dette kan være resultat av oljefilterhuset og pakningen der som er dårlig. feks: http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... p?t=529877 og http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... p?t=414315 Er det noen her som har hatt lignende svetting/olje, eller er det andre steder som det kan være vanlig med oljelekkasjer?
Edvin2 Skrevet Januar 18, 2012 Skrevet Januar 18, 2012 hvor mye olje lekker det sånn circa? Jeg har samme problem, men jeg har ikke fått sett så nærme på det enda.. Min m54b22 lekker/mister ca 1L pr. 1000km Snakket med en på BMW verksted lokalt og han mente det kunne være en slange til utlufting av veivhuset som var dårlig eller som rett å slett har hoppet av. Dette hender på disse motorene og vil medføre en "liten lekasje" Kommer tilbake med utfyllende opplysninger når jeg vet mer..
Stonescream Skrevet Januar 18, 2012 Forfatter Skrevet Januar 18, 2012 Takk for at du la inn kommentar. Det er ikke mye olje som forsvinner og er kanskje nærme det du skriver, 1 liter på 1000 km. Jeg har ikke fått undersøkt noe mer annet en at jeg konstanterer at etter at jeg vaska under bilen og tok på motordekselet etter sist drivreimskifte, har det igjen blitt vått og fuktig som når jeg tok bildene. En 3 måneders tid sånn ca. Jeg kjører ikke så mye i uka, bare noen km så merker ikke så lett. Jeg oppdaga at jeg hadde litt svetting fra toppdekselpakningen og, så jeg holder et øye med den og for å se om det kommer mer derfra etter at jeg stramma litt skruene der.
gullsakar Skrevet Januar 18, 2012 Skrevet Januar 18, 2012 kan det komme fra veivhusfilter? evt slangen til peilerøret?
gullsakar Skrevet Januar 18, 2012 Skrevet Januar 18, 2012 hehe nå så jeg edvin2 sitt svar.. +1 for jeg heller skrive da...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå