Laffen_90 Skrevet Oktober 5, 2011 Share Skrevet Oktober 5, 2011 Som emne sier, så rister bilen min nå djevelsk ved nedbremsing på fra XXX til ca 90 km/t, etter 90 så slutter det å vibrere. Har Hatt 4hjuls kontroll, byttet alt av bremsedeler(skiver, klosser, kaliptre, de var ganske slitene uansett) Men probleme er der fremdeles. Så kast i skivene er utelokket. Det eneste jeg ikke har prøvd er vell å balansere hjulene, men så vidt jeg vet så ville jeg vell ha merket vibrering ved kjøring også? Anyone has noen ide? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mekketom Skrevet Oktober 5, 2011 Share Skrevet Oktober 5, 2011 Støtdempere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laffen_90 Skrevet Oktober 5, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 5, 2011 Støtdempere Damn, når du nevner det, så sa mekanikern da æ va på kontroll etter at jeg kjøpte bilen at støtdemperne va bynt å bli sliten, så burde vurdere å bytte de, får se om d hjelper da! Takker ;D har jo forsjåvidt byttet bake, så d gjenstår kunn du framme nu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dagerik Skrevet Oktober 6, 2011 Share Skrevet Oktober 6, 2011 Evt. camberstag foringene? Siden det ikke følger nedbremsing hele veien fra xxx til 0, kan det være en mulighet. Har du skifta hjul siste tiden? Hovedsakig gått opp i størrelse/bredde? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw cab Skrevet Oktober 6, 2011 Share Skrevet Oktober 6, 2011 Casterstag foringer tror jeg. Når casterstag foringer er ødelagte så for du vibrasjoner ved nedbremsing. Og hvis de er veldig utslitte, og du må bytter de. Så må du igjen bytte til nye skiver og klosser foran. Fordi når du har bremset ned endel ganger, så for du ujevn bremse fordeling på skivene, som igjen gjør at du for kast i skivene. Så mitt råd er å bytte casterstag foringer og nye bremser foran. Kan også være støtdempere ja, men om de er gåene så vil du merke det ved hver fartsdump,dumper i veien eller krape svinger. Hopper og spretter bilen din ved sånt, så er de slitene. Lykke til med videre feilsøking Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dagerik Skrevet Oktober 6, 2011 Share Skrevet Oktober 6, 2011 det var caster jeg å mente, bare i tåke etter nattevakt..(a) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laffen_90 Skrevet Oktober 6, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 6, 2011 Casterstag foringer tror jeg. Når casterstag foringer er ødelagte så for du vibrasjoner ved nedbremsing. Og hvis de er veldig utslitte, og du må bytter de. Så må du igjen bytte til nye skiver og klosser foran. Fordi når du har bremset ned endel ganger, så for du ujevn bremse fordeling på skivene, som igjen gjør at du for kast i skivene. Så mitt råd er å bytte casterstag foringer og nye bremser foran. Kan også være støtdempere ja, men om de er gåene så vil du merke det ved hver fartsdump,dumper i veien eller krape svinger. Hopper og spretter bilen din ved sånt, så er de slitene.Lykke til med videre feilsøking Da er det vell bare å bestille inn nye casterstag foringer da^^ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dagerik Skrevet Oktober 6, 2011 Share Skrevet Oktober 6, 2011 Om du har større felger en org. kjør GS performance foringer, det var tipset jeg fikk av en mekaniker Vetner på samme foringene selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laffen_90 Skrevet Oktober 8, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 8, 2011 Om du har større felger en org. kjør GS performance foringer, det var tipset jeg fikk av en mekaniker Vetner på samme foringene selv. Blir nåkk det samme Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dagerik Skrevet Oktober 8, 2011 Share Skrevet Oktober 8, 2011 Smart vurdering. Har veldi like symtomer selv, så kan godt gi deg tilbakemelding på montering å resultat om du vil? Ble bestilt av verksted mandag, så får de nok i begynnelsen av kommende uke.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laffen_90 Skrevet Oktober 10, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 10, 2011 Smart vurdering. Har veldi like symtomer selv, så kan godt gi deg tilbakemelding på montering å resultat om du vil? Ble bestilt av verksted mandag, så får de nok i begynnelsen av kommende uke.. Gjerne det! bare PM meg når du får tid! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dagerik Skrevet Oktober 10, 2011 Share Skrevet Oktober 10, 2011 Rakk ikke innom å hente i dag, men tar det i morgen.. Om jeg ikke har gitt tilbakemelding ila uken, send meg en PM så jeg husker det, da min husk = 0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dagerik Skrevet Oktober 14, 2011 Share Skrevet Oktober 14, 2011 Svarer her, henta delene i går. Men fikk bare tid til å montere ene siden i dag, da jeg pga mangel på utstyr brukte 4-5 timer på ene siden... og forløpig ingen forbedring av ristinga.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dagerik Skrevet Oktober 16, 2011 Share Skrevet Oktober 16, 2011 FØRST vil jeg understreke at jeg IKKE husker hvor stor forskjell det er på E36 og E39, men dette er vertfall det jeg gjor med min E39! Da var jeg ferdig.. Hadde en del problemer på veien, og ikke optimalt utstyr til jobben, så brukte tilsammen 9 timer! Dette kan nok delest på tre med nok kunnskap fra før, å rette verktøya.. Var en merkelig ting med foringene jeg fikk, så fikk bare på en av de blå hylstrene(du forstår når du får pakken), så derfor måtte jeg lage egne hylstre som jeg brukte ca 1,5 av timene på, for å slippe å måtte bytte igjen over vinteren. Men litt om jobben: Først, jekke opp bilen, ha av dekket, så begynner jobben med å ta av dekslene under bilen.. De du må ta vekk: 1. det store som dekker hele under motoren, dette er veldig enkelt( her trengest STJERNESKRUJERN) 2. fremste delen av framskjermen, dissa har ikke jeg for tiden, så kan ikke uttale meg om hvordan det er å ta de av. 3: dekslene med ventilasjon til bremsene, er veldig enkelt. Er tre skruer som er 8 mm størrelse på. En ganske langt framme mot fronten, en på midten å en bakerst. Alle er plasert høgt oppe på dekselet 4.dekselet som er rundt casterstagsforingen(husker ikke om disse var 8 eller 10mm) 5. skru ut bolten som går igjennom foringen(2 x 19mm) her når du kun til med fast/skiftenøkkel 6. bruk en hammer til å slå ned hele staget med 7. Her trenger du en foringspresse med et hylster på 41-42 mm.. Med denne presser du ut både foringen å alu hylsteret rundt foringen. (Dette brukte jeg ca 2 timer på hver, siden jeg har dårlig kompressor..) 8. så er det å lete fram den nye foringen, som er en annen utforming på.. Den er todelt, med 2 hylster på sidene, å ett rør igjennom. (dissa passa ikke helt med meg, så dobbelsjekk med GS før du bestiller, så slepper du 1,5 time ekstra arbeid) 9. få foringen og caster staget opp igjen i festet, tre bolten igjennom(jeg hadde noe merkelig system på mine, førerside var jenget feste på, men ikke passasjersiden) Da har du fått i den nye casterstag foringen din! Da er det bare å repetere på andre siden, å skru tilbake plast dekslene.. Håper det går enkelere for deg! Ca det utstyret jeg brukte: garasje jekk Foringspresse 27mm til bruk på trykkluftsdrillen for å bruke pressen(dette er forskjellig fra presse til presse) 17 mm til å ta av dekkene med/bruktes også til å justere foringspressa med 8 mm til å ta av av div plastdeksel stjerneskrujern til å ta av div. plastdeksel(jeg brukte det som følger med bilen, siden det passer til det meste) to x 19mm fastnøkler hammer(bruk helst en av gummi, jeg brukte en i jern, å laga en del merker forskjellige plasser) Ny foring. Jeg brukte ett 41mm hylster, noe som gikk akkurat i kanten av gamle foringen. Å siden jeg også satt på grøftelys på bilen, brukte jeg en del forskjellig verktøy, men husker ikke om det var mere en dette. Vart veldi mye dette, sender dette også på PM så jeg er sikker på at du får det. MEN, resultatet var vertfall null risting etterpå! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laffen_90 Skrevet Oktober 16, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 16, 2011 Høres ut som om det blir en del arbeid på meg! Å må få tak i ei foringspresse! Heldige meg så har æ ikke så mye dippedutter under bilen som må av først, men selve processen trur jeg er ganske lik Men takker for beskrivelsen din, blir litt kjappere enn å finne ut alt selv. Blir ikke å komme meg i gang med det første, men skal gi deg en PM når jeg har fått byttet mine... må først bytte radiator, bytte filter på autokassa, å bytte oljen på den og diffen... men d kommer en tid for disse foringene også... Men skal først på NAF test, bare for å være sikker på at det er de som er gåen:P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå