jorg1s1 Skrevet Oktober 5, 2011 Skrevet Oktober 5, 2011 Skal kjøpe brebåndslamda til min S54 motor nå. Men noe jeg aldri har tenkt på før jeg sitter og skal trykke på bestill... Bruker folk en eller to brebåndslamdaer på BMW-seksere? Originalt er det jo to lamdasonder, en på hvert grenrør. Men av en eller annen grunn har jeg det for meg at folk bare bruker en sensor til brebåndslamda?
Morty999 Skrevet Oktober 5, 2011 Skrevet Oktober 5, 2011 pleier å bruke en.. og den setter jeg på di 3 bakerste syl.. holder i massevis det...
Joachim_M5 Skrevet Oktober 6, 2011 Skrevet Oktober 6, 2011 Eller som folk flest ellers gjør, setter den etter grenrørene der de samles, eventuellt i et kryssrør hvis man har doble rør videre bakover
D.Toft Skrevet Oktober 6, 2011 Skrevet Oktober 6, 2011 Eller som folk flest ellers gjør, setter den etter grenrørene der de samles, eventuellt i et kryssrør hvis man har doble rør videre bakover +1
Concep Skrevet Oktober 6, 2011 Skrevet Oktober 6, 2011 Lurer på dette selv. Har 2 utganger til lambda på grenrøra, Men vill det gi nøyaktig nok måling å bare bruke en av dem ? Altså måling fra 3 syl ?
Øyvind L. Skrevet Oktober 6, 2011 Skrevet Oktober 6, 2011 Jeg kjører også bare med 1 stk lamda, er da en bredbåndslamda som er plassert i "Xen" på eksosen ganske langt fremme.
Joachim_M5 Skrevet Oktober 6, 2011 Skrevet Oktober 6, 2011 Lurer på dette selv. Har 2 utganger til lambda på grenrøra, Men vill det gi nøyaktig nok måling å bare bruke en av dem ? Altså måling fra 3 syl ? Hvorfor i all verden gidder folk i det hele tatt å vurdere det, når man allerede har bestemt seg for å montere datasprut? Må da vel gå an å gjøre ting skikkelig, når det attpåtil er så lite ekstrajobb..
Concep Skrevet Oktober 6, 2011 Skrevet Oktober 6, 2011 Hvis det er meg du sikter til, så har jeg hvertfall ikke tenkt å montere sprut. Kun kjøpt inn lambda får å se på verdiene, og justere det jeg KAN uten datasprut. Er dessverre ikke alle som har pengetrær i hagen.
Morty999 Skrevet Oktober 6, 2011 Skrevet Oktober 6, 2011 men joachim.. OM du f.eks har en deff dyse.. så vil ikke den gjøre utslag på BB lambdaen uansett.. spesielt ikke om du har alle 6 syl med. jeg har kjørt med 3 syl på en sensor uten problem...
Azeton Skrevet Oktober 6, 2011 Skrevet Oktober 6, 2011 Så lenge man får god og stabil måling fra 3rør så er det like greit og gjøre det. Har justert en bil med bare måling på 3..
GoldPearl_E30 Skrevet Oktober 8, 2011 Skrevet Oktober 8, 2011 Om du er redd for at d er ei deff dyse, så må du heller kjøre med 6 eksostemp målere. En på hver sylinder ut fra toppen, da har du kontroll på hver sylinder! Bredbåndslamda brukes d bare en av ve, i eksosrøret der man får med alle sylindre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå