GSS Skrevet Oktober 9, 2011 Share Skrevet Oktober 9, 2011 Tankmåleren viser tom tank og lampa lyser hele tiden. Er det noen typiske årsaker til dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiolsen Skrevet Oktober 9, 2011 Share Skrevet Oktober 9, 2011 Tyder på at nivåmåleren er gåen. Denne sitter sammen med bensin-pumpa (dersom du har besindreven bil da) nedi tanken. Dette kommer du til ved å ta ut seteputa bak, den sitter bare i clips. Så er det to metall dekseler på hver sin side, skru de av så kommer du til kontakten til pumpe og måler. Dersom du har eller kan finne tegninger på ledningsnetet kan du måle om det kommer spenning til måleren, eller du kan bytte måleren og satse på at det er den. Med forbehold, jeg er litt usikker på om E36 har 1 eller 2 målere, vet at E39 har to. i så fall sitter de på hver sin side av tanken. Dette ser du lett når du tar av seteputa bak. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GSS Skrevet Oktober 9, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 9, 2011 Dersom det er to målere og den ene er defekt, vil det alltid vise tom tank da også? Eller vil det bare vise feil verdi? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiolsen Skrevet Oktober 9, 2011 Share Skrevet Oktober 9, 2011 Det er jeg usikker på, vil tro at med to målere, når den ene er ødelagt at man får en feilvisning. Sjekk i alle fall om du har en eller 2 målere, det er lett å finne ut. Derfor, hvis du har en haynes eller bentley-manual til bilen så kan du se fargekoden på ledningene for nivåmåleren. Det vil være spenning mellom de dersom du får målt det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LK Skrevet Oktober 10, 2011 Share Skrevet Oktober 10, 2011 På den E36n jeg hadde datt nåla i bunn. Der var ene ledingen gnukket av på ene måleren. Det er 2 stk,en på hver side. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå