Dørhåndtaket Skrevet Oktober 10, 2011 Share Skrevet Oktober 10, 2011 Er ikke ledningsnettet likt på disse? Evt hva er forskjell? Holder det med hjernen? Eller MÅÅÅÅ jeg ha nøkler å alt pga startsperren? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet Oktober 10, 2011 Share Skrevet Oktober 10, 2011 Motorledningsnett er likt. Hjernen er ulik, men kan bruke B20 hjerne på B28. Startsperre kan kodes vekk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dørhåndtaket Skrevet Oktober 10, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 10, 2011 Tror det er 50/50 som sier man kan bruke samme hjerne og ikke.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet Oktober 10, 2011 Share Skrevet Oktober 10, 2011 Man kan bruke de om hverandre, men verdiene er ulike i hjernen. Dvs. at bilen går bedre med B28 hjerne på B28. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KKise Skrevet Oktober 10, 2011 Share Skrevet Oktober 10, 2011 Selve hjernene er like, bare forskjellig chip, så om du bytter chipen i B20 hjernen til den fra B28 bør vel alt være på stell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hao Skrevet Oktober 10, 2011 Share Skrevet Oktober 10, 2011 Hvis du får tak i B28 motor så må det vel bli en hjerne til samme ledig? Får du ikke tak i den da? Vet ikke noe om det men synes det er rart at hjernen fra M52B20 passer til M52B28 uten modifikasjon. Skal du skifte chip så må den loddes om og det vil vel koste en del også da, med tanke på innkjøp og jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dørhåndtaket Skrevet Oktober 10, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 10, 2011 Må lese overrskriften Igjen du har en ...m52b20nå og setter inn en m52b28.. Hjernen fulgte ikke med Kkise mener du at jeg bare skal ta by tte om på chippene? Såblir det bra?så slipper jeg styret med startsperren osv? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hao Skrevet Oktober 10, 2011 Share Skrevet Oktober 10, 2011 Bare en skrivefeil. Den er rettet, men jeg mente Fra M52B20 til M52B28 Hvordan kan du bytte om chipene hvis du ikke har orginal hjerne? Skal du kjøpe chip så koster vel dette også i tillegg til lodding? Det er derfor jeg mente det var like enkelt å få tak i en hjerne til B28 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dørhåndtaket Skrevet Oktober 10, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 10, 2011 jeg har bestilt meg hjerne så det ekke no stress... men når jeg bytter hjernen .. så blir det sikkert kluss med startsperren .... å derfor tenkte jeg å bare bytte chip.... fra b28 hjernen .. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KKise Skrevet Oktober 10, 2011 Share Skrevet Oktober 10, 2011 Bare en skrivefeil.Den er rettet, men jeg mente Fra M52B20 til M52B28 Hvordan kan du bytte om chipene hvis du ikke har orginal hjerne? Skal du kjøpe chip så koster vel dette også i tillegg til lodding? Det er derfor jeg mente det var like enkelt å få tak i en hjerne til B28 Om hjernene er like, dvs at de skal kunne passe om hverandre, men at programmet blir feil pga hjernen egentlig er til 2liter, kan du sette i en chip som hører til 2,8 liter å få riktig program i hjernen. Jeg vet ikke om chipene i de hjernene er loddet eller om den har sokkel å bare kan vippes ut. Og nei det koster ikke mye om du bare kjøper en billig ebay chip/skaffer en original B28 chip, ingen av de chipene du kjøper fra USA jeg har vært borti har det vært noe krøll med. Dørhåndtaket: Jeg ville prøvd å byttet om chipene jeg, mener å huske det er sokkel i de hjernene så du bare kan enkelt bytte de om, ingen lodding ellernoe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hao Skrevet Oktober 10, 2011 Share Skrevet Oktober 10, 2011 Vet det IKKE trengs å loddes på M50B20/25 men tror det må det på denne, eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KKise Skrevet Oktober 11, 2011 Share Skrevet Oktober 11, 2011 Jeg vet ikke om chipene i de hjernene er loddet eller om den har sokkel å bare kan vippes ut. Dørhåndtaket: Jeg ville prøvd å byttet om chipene jeg, mener å huske det er sokkel i de hjernene så du bare kan enkelt bytte de om, ingen lodding ellernoe. Et helt sikkert svar kan du få av mange her inne, har sett mange som har fikla med de hjernene der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dørhåndtaket Skrevet Oktober 13, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 13, 2011 ut ifra hva jeg har funnet ut , så er denne loddet.. (har ikke kikket selv.. men folk sier det) så da er jo den saken grei. Når det kommer til saken og bytte om er det delte meninger... folk mener det ikke vil gå og noen mener det vil gå... som du kkise ... så jeg har jo et problem jeg håper jo ikke jeg må koble bort startsperren............. som dere ser her http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=12&fg=10 320 http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=12&fg=10 328 det er jo idiotisk at det skal være "samme" delenummer... hva kan jeg risikere hvis jeg kjører med 320 hjernen ? :S finnes det andre alternativer til "startsperre" om jeg velger og koble den helt bort? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dørhåndtaket Skrevet November 11, 2011 Forfatter Share Skrevet November 11, 2011 er det ingen som vet hva jeg kan gjøre? jeg har hjerne ingen ews modul og heller ingen nøkkel! folk tviler på at det å lodde om chippen funker.. men jeg vet ikke! for jeg har ikke prøvd enda.. hvis noen vet noe så ROP har egentlig veldig lite lyst til og kjøpe en hjerne uten startsperre for nesten 5000 kroner.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Naitsirk Skrevet November 11, 2011 Share Skrevet November 11, 2011 Ja, chipen her er loddet og kan ikke byttes sånn uten videre. Hjerne for 5000,- ? Kjøpt flere slike siste årene jeg og aldri betalt mer en 600-700,- for en brukt hjerne til m52b28. Har selv kodingsutstyr så jeg fikser startsperren med det, men du kan kjøre til bmw merkeforhandler og få gjort den jobben for rundt 1000-1500,-. Jeg har selv kjørt med m52b20 hjerne på m52b28 motor uten problemer, for så å bytte til b28 hjerne uten å kjenne noen merkbar forskjell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå