Gå til innhold

E30 S54 prosjekt - 2024 update


jorg1s1
 Share

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...

17'' ja, men det hadde han fra før av. Brock b1 f.eks passet ikke over selvom de i utgangspunktet er store nok, men oppbygningen av felgen gjorde så eikene gikk borte calipperen fordet ! Så det er ikke noen fasit att 17'' passer !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk folkens!

Når det gjelder felger vs bremser så er det slik Barca///M sier. Har kjøpt 8 nye 17" felger fra GS nå, så da har jeg litt ekstra hjul å ta med på treff osv. De nye felgene går klar med 5mm spacer ca, mens Brock-felgene måtte spaces ut 25mm ca, mener jeg å huske.

Ellers vil jeg prøve å godkjenne motoren etter hvert, men kommer sikkert ikke til å "gidde" å styre med det før jeg blir stoppet i teknisk kontroll... Ja, jeg er klar over "330hk-grensen" til Vegvesenet, men tror nok det skal være mulig for det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følger med! S54 er den ultimate motoren i E30! Bare å pøse på med bilder. :)

Helt enig! Gleder meg til våren og håper for all del bilen er ferdig da.

Blir muligens noe jobbing på bilen til helga, kommer ann på om jeg har fått tilbake E39'n min fra verksted innen da eller ikke - er 1. prioritet å få ferdig den og selge, så jeg får litt mer cash til E30 deler.

Har som sagt kjøpt 2 sett felger fra GS på tilbud til 470 kr/stk, var så billig og siden de passer over bremsene så var det bare å slå til så jeg har banefelger. 7x17 ET18, blir å space de helt ut både foran og bak. Kommer til å lakke de hvite, tror det vil se bra ut med hvite felger på grå bil. Hva tenker dere? Bilde av felgen lenger ned her. Må få tak i noe 40-profil dekk også, 195-215 er interessant. Brukt selvfølgelig og så billig som mulig, skal jo brukes opp (så det må jo være noe igjen, og ikke helt på corden). Noen som har?

45602.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Skal prøve å ordne noe mer bilder til helgen, KANSKJE jeg får gjort noe også. Bruker mappen til Leif Harald, blir mappet på nytt til våren når det blir kompressor - kommer til å mappe den for E85 i samme slengen. Har ikke prøvekjørt bilen, men den starter og går. Den gikk ikke helt som den skulle dog, for traktene mellom innsugsboks og spjeldet var ikke festet med slangeklemmer, kun tredd over.

Når det gjelder felgene hylle, så bestilte jeg de fra nettbutikken. Så om de ikke er der lenger er det nok tomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må forresten få sveiset om traversen foran slik som G-POWER har gjort. Altså sveise på stabstagfester foran på traversen,da bunnpanna kommer bak traversen der stabstaget står originalt (bunnpanna står foran travers originalt).

ossfj57h4onn0anoeqh1.jpg

Om noen her vil ta på seg oppdraget eller vet om noen som vil/kan er det bare å rope ut! Vet selvfølgelig at jeg kunne gått til et sveiseverksted, men er litt i budsjettmodus akkurat nå og fram til januar. Men man får så klart betaling! Har en ekstra travers som stabstagfestene taes fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Noen her som kjenner til en i Skien som blir kalt Ralle, og som driver med sveising? Han har sveiset om travers for et par andre her inne men ingen kan komme opp med noe mer konkret enn "Ralle på Raset"... Skulle gjerne hørt om han kan sveise om traversen min... Står litt fast her pga det.

Ellers har det skjedd lite i garasjen her i det siste, men nå er det ikke så mye annet på gang lenger så da blir det jobbing! Var på Åros Industrilakk og hørte hva de skulle ha for å pulverlakke mine 8 nye felger - ca 6500 kr ferdig inkl mva! Blir nok heller å pusse de ned selv og la en bekjent som er lakkerer ta seg av resten gitt.

Er også veldig usikker hva jeg skal gjøre med eksosanlegg. Har bestemt meg for å la noen bygge ny komplett eksos fra grenrør og bakover, men er usikker både på hvem jeg skal sette den bort til og hvordan eksos jeg skal ha! Var og snakket med Svendsen Eksos i Bærum, og tviler på at det blir der. Virket ikke spesielt dyktig når det gjaldt custom-bygging av eksos for biler med litt høyere effekt. Når jeg sa jeg hadde motor fra en E46 M3 i en gammel E30, så visste han verken hvor mange sylindre det var, om det var dobbel eller singel eksos originalt eller noe ting. Tar gjerne imot tips om hvem som er dyktige her! Vil gjerne ha en med god peiling til å bygge eksosen så resultatet blir så bra som mulig, når jeg først skal legge så mye penger i det.

Funderer blant annet på om jeg skal ha dobbel eller enkel eksos... Eneste fordelen jeg kan komme på med dobbel er vel bakkeklaringen, enkel eksos veier mindre og er billigere. Er det noe lydmessig forskjell?

Hva tror dere om enkel 2.5" eksos? Blir det for lite hvis man tar med i vurderingen at det sannsynligvis kommer et kompressorkit etterhvert som øker effekten til i overkant av 500hk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • jorg1s1 changed the title to E30 S54 prosjekt - 2024 update

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...