cube Skrevet Oktober 11, 2011 Share Skrevet Oktober 11, 2011 Noen som har noen ca formening om priser på bytting av topp pakning på bmw e36 m3? Har fått pris på ca 25 000,- i arbeid hos trondsen bmw i tromsø. Er dette normal pris for en slik jobb? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hao Skrevet Oktober 11, 2011 Share Skrevet Oktober 11, 2011 Nei, vil ikke si det er noen normal pris. Burde være max 15 000.- Tror du lett finner noen(privat) som kan ta jobben for 5000.- også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cube Skrevet Oktober 11, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 11, 2011 Noen alternative verksteder man kan sjekke med som kan ta en slik jobb? Fikk vite av verkstedet at det manglet kompresjon på 2 sylindere og at her må det enten byttes topp pakning eller det kan faktisk være sprekk i toppen og at dette kommer til å koste 25 000,- i arbeidstimer. Men det er vell slik det er å eie eldre biler, alltid en risko for at noe går. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hao Skrevet Oktober 11, 2011 Share Skrevet Oktober 11, 2011 Kan være at det er sprekk i toppen, men den kan du få kjøpt brukt vanlig en (M50B20) til ca. 5000.- Dette ser en ikke før toppen er av. Hvis motoren er blitt kjørt veldig varm flere ganger er det stor sjanse for at den er sprukket. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cube Skrevet Oktober 11, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 11, 2011 Bilen har ikke blitt kjørt i mitt eie over 3000 rpm før oljetemp har fått rett over 90 grader. Ved pådrag har bilen maks hatt ca 100-105 grader på oljen. Termostaten har alltid vært stabil å pekt rett opp. men uansett så må dette fikses Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joggis Skrevet Oktober 11, 2011 Share Skrevet Oktober 11, 2011 å bytte toppakning er noe du klarer selv, er ikke så mye arbeid. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet Oktober 11, 2011 Share Skrevet Oktober 11, 2011 Kan være at det er sprekk i toppen, men den kan du få kjøpt brukt vanlig en (M50B20) til ca. 5000.-Dette ser en ikke før toppen er av. Hvis motoren er blitt kjørt veldig varm flere ganger er det stor sjanse for at den er sprukket. Hva i guds navn skal han med en M50B20 i en M3 3liter? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cube Skrevet Oktober 11, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 11, 2011 Kan være at det er sprekk i toppen, men den kan du få kjøpt brukt vanlig en (M50B20) til ca. 5000.-Dette ser en ikke før toppen er av. Hvis motoren er blitt kjørt veldig varm flere ganger er det stor sjanse for at den er sprukket. Hva i guds navn skal han med en M50B20 i en M3 3liter? Har funnet brukt topp til S50B30 i god stand om det skulle være nødvendig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet Oktober 11, 2011 Share Skrevet Oktober 11, 2011 Kan være at det er sprekk i toppen, men den kan du få kjøpt brukt vanlig en (M50B20) til ca. 5000.-Dette ser en ikke før toppen er av. Hvis motoren er blitt kjørt veldig varm flere ganger er det stor sjanse for at den er sprukket. Hva i guds navn skal han med en M50B20 i en M3 3liter? Har funnet brukt topp til S50B30 i god stand om det skulle være nødvendig Da har du jo safet deg litt ivhertfall Kjipt at dette skulle skje, har ikke du "nettopp" kjøpt bilen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cube Skrevet Oktober 11, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 11, 2011 Kjøpte den i sommer så det er kjedelig. Var værst når jeg fikk telefon i dag fra verkstedet om feilen og at arbeidet koster så og så mye, men no har man innsett at man bare må få fikset det! Kjedelig med tanke på at det skjedde rett før vinterlagring også! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Oktober 11, 2011 Share Skrevet Oktober 11, 2011 Pakning og bolter koster deg 1500 var stiv pris for 4-5 timers arbeid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cube Skrevet Oktober 11, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 11, 2011 Pakning og bolter koster deg 1500var stiv pris for 4-5 timers arbeid Fikk beskjed om ca 20 timer arbeid og bytte topp pakning og evt topp samt topppakning. Er det trygt å kjøre bilen hjem fra verkstedet ca 8km og få den i garasjen? Eller bør den helst slepes mens motoren er av? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel l Skrevet Oktober 11, 2011 Share Skrevet Oktober 11, 2011 jeg hadde ikke levert bilen inn for den prisen der. da er det bedre å gjøre det selv og så lærer du samtidig, eller prøve et annet sted. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cube Skrevet Oktober 11, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 11, 2011 jeg hadde ikke levert bilen inn for den prisen der. da er det bedre å gjøre det selv og så lærer du samtidig, eller prøve et annet sted. Tenkte å høre på pris hos et mekonomen verksted her i tromsø i morgen da jeg ikke er noe mekaniker selv. Skulle gjerne hatt mekaniker skills i slike situasjoner Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Oktober 11, 2011 Share Skrevet Oktober 11, 2011 20 timer på merkeverksted ? Bytter pakning på en kveld hjemme i garasjen til foreldrene dine. 20 timer på verkested så burde de ha overhalt det meste på den e36n Ikke kjør den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå