Gå til innhold

pris på bytting av topp pakning

cube
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nå er ikke mitt kompetanse nivå noe særlig høyt, men man lærer mens man prøver.

Jeg skiftet min første topp-pakning da jeg var 16år. på en Golf 2 16v. Dette klarte jeg på en dags arbeid. Denne dagen var dog mer en 8timer. Sikkert opp imot 12. Men da var dette første gang jeg bega meg ut på noe lignende og hadde verken bok eller bekjente med kompetanse i nærheten.

Så lenge du får låst av registeret så er resten planke kjøring.

Planing og trykktesting av topp er noe jeg altid foretar meg før jeg setter på toppen igjen. Dette gjør at jeg bruker 2 dager på denne type jobb.

4-6timer er nok realistisk effektiv tid på bytte av topp-pakning på m50b20, om en har gjort lignende en gang før.

Her i Stavanger er "normal" pris på bytte av en topp-pakning inkl. deler o.l. 12-18000 på en M50 motor som jeg har fått inntrykk av ikke er særlig forskjellig i forhold til S50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter LarsBMW på den her.

Er veldig mange her inne som tenker litt for enkelt foran tastaturet.

Jeg har byttet toppakning på M50 mange ganger, og vet hvor fort det KAN gå, men er man nøye og ikke stresser, så går det gjerne litt tid.

inkl plansliping og evt trykktesting.

Regner med de fleste bedrifter regner antall timer med litt albuerom også, spesielt på eldre biler.

Selvfølgelig bruker de ikke 15-20 timer, som prisen i dette tilfellet vil tilsi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...