Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har Business kassettspilleren uten cd-veksler i trunken fra BMW.

zxo6q9.jpg

Det jeg da lurer på er hva som ville vært det beste alternativet til å erstatte kassettspilleren med en 1-DINS CD/MP3/AUX/USB spiller. Jeg har lyst til å beholde "head-uniten", der hvor volumknappen og OBC'en er. Syns OBC'en er veldig kjekk og jeg har ikke funnet ut noen måte å resette feks. gjennomsnittshastighet ifra blinklysstalken. Den tror jeg at jeg må resette via "head-uniten".

Noen som vet om det bare går ann å nappe ut kassettspilleren å sette inn en 1-din der (innenfor "pyntelisten"), og samtidig beholde den orginale OBC'en? Hvis man må ut med "head-unit" også, vet ikke om den er i ett med kassettspilleren eller i to deler, vil da OBC funke normalt med cruise control og slikt inntakt? Noen som vet hvordan man da kan resette gjennomsnittshastigheten fra dashen?

Når det kommer til ny spiller er jeg ikke så kresen på lyd, så lenge den har MP3/AUX/USB muligheter. Den må heller ikke være så dyr, men helst av kjent merke som f.eks. Pioneer og Alpine. Mest mulig plug 'n' play er et stort pluss!

Har forøvrig også et multifunksjonsratt der jeg har veldig lyst til at skip track og volumknappene skal fungere på ny spiller.

Noen som kan hjelpe meg ut her? Send link til brukbar spiller og alle eventuelle adaptere og rammer jeg måtte trenge for å få alt til å funke. Har nettopp fått meg BMW (FØRSTEBIL!) og er helt grønn her. :)

Skrevet

Har holdt nede BC-knappen på stalken, men det kommer bare opp PROG i dashen, fikk ikke resetta eller noe. Bare fikk opp valg på "head-uniten" i hvilken rekkefølge de forskjellige infoene skulle ligge i. Som foreksempel PROG 1 Rekkevidde og PROG 2 Gjennomsnittshastighet. :S

Skrevet

OBC i dashen ser slik ut, litt dårlig bilde. Prøvde selvsagt ikke å resette rekkevidden da, var bare for å illustrere hvordan den ser ut.

2moz5z6.jpg

Skrevet

http://www.bilradiospes.no/m/shop/?prod ... id=&vn=736

Er dette en løsning som vil funke på min bil?

"Kompatibilitet: (unntatt modeller med DSP Sound System)

BMW 5-serie 1998 - 2003"

Er usikker på hva DSP betyr i denne sammenhengen. Har som sagt en E39 1998 modell med business kassettspilleren uten CD-veksler i bagasjerommet! Vil jeg ha en kontakt bakpå min originalspiller for tilkobling av denne boksen?

Noen andre som har gode erfaringer med GROM-boksen?

Skrevet

Jeg tror din fra 98 er for gammel, men du må nesten ta ut spilleren og se hvilken kode og kontakt den har.

DSP har du nok ikke ( spesiell lydoppsett for digital prosessering av lyd ) Tror du i så fall skal ha DSP logo på radioenheten

Skrevet

Skal nappe ut spilleren og se på baksiden så snart jeg får sjansen.

Noen andre som har tips til et bra oppsett for å få det slik jeg vil, beskrevet i startinnlegget til tråden. Altså ny uorginal 1-DIN.

Skrevet

Hei

Jeg hadde Den Grom audio greia før jeg bytta til spiller med navigasjon.

Den funka helt greit..

Lyden ble faktisk bedre en orginal Cd spiller da den har en bedre lydprossessor.

Din spiller har ikke DSP, Spillere med DSP har egen knapp som det står DSP på.

Du har BMW Business RDS med MID.

http://bmw.bazzi.biz/radios.htm

Skrevet

Takker for godt svar, ser ut som at det ikke skal være noe problem da. Tror jeg går for GROM-audio!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...