inflames662 Skrevet Oktober 12, 2011 Skrevet Oktober 12, 2011 Har seg slik at jeg kjenner noen som kanskje trenger en ekstra vikar i vinter til å brøyte. Da jeg har Traktorlappen klasse T, men aldri har kjørt traktor lurte jeg litt på om dette var vanskelig eller hvordan man fikk øvd seg litt. Kunne godt tenkte meg det som en liten ekstra jobb, men har jo selvfølgelig INGEN erfaring med å kjøre dette. Er det noen som har kjørt eller kjører dette, og er det stress å lære seg på en mnd eller 2?
oddis Skrevet Oktober 12, 2011 Skrevet Oktober 12, 2011 Bilkjøring er mye vanskeligere enn traktorkjøring.... Bare lær deg høy og lavgir serie, samt spakene til hydraulikken så er det enkelt. Jeg lærte å kjøre traktor som 6 åring og flyttet potetkasser og kornhengere før jeg var 8, alene. Så vanskelighetsgrad... tjaaa Stikk til en bonde og tilby han litt kroner mot at du får låne traktoren hans en time på jordet nå etter innhøstinga. Fint og enkelt sted å lære.. Tipper du får lånt en traktor mot at du vasker den grundig. Er det noe bønna er lei så er det å stå å spyle redskapen dagen lang..
FredrikE24 Skrevet Oktober 12, 2011 Skrevet Oktober 12, 2011 Er som å kjøre bil, bare at man må følge med hele tiden(stikker gjerne litt hit og dit), det er mye mer stumpete å kjøre(dette kommer jo mye ann på traktor) har selv bare kjørt Fendt og det er visst en klasse for seg selv. Regner med at det som er å trene på er teknikker på hvordan man brøyter for mest effektiv brøyting, samt hvordan man behandler de forskjellige kraftuttak. Det eneste tipset jeg har fått er å holde lasteapparatet lavt for å ikke velte ved mye last i skuffa.
inflames662 Skrevet Oktober 12, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 12, 2011 ok, så det er egentlig ikke så stress? hvis jeg eventuelt tar noen timer med øving sammen med arbeidsgiver så vil jeg greie det helt greit liksom?
oddis Skrevet Oktober 12, 2011 Skrevet Oktober 12, 2011 På snøskufling med skuffe foran eller fres/skjær bak (oftest begge deler) så trenger du mest å bli kjent med arbeidshøyde på skuffa/fresen for å ikke skubbe underlaget (sliter på redskapen og underlaget). Traktor er bare stort, sterkt og treigt i forhold til bil. Et grovt redskap. Det krever mindre benmotorrikk enn å kjøre bil i trange gater med mye stopp og stans.
FredrikE24 Skrevet Oktober 12, 2011 Skrevet Oktober 12, 2011 Jaja helt klart Lærte med en gang at fokus på arbeidet hele tiden var viktig.. Kom litt fort over et hull i veien, traktoren gjorde det stort hopp jeg skalla i hyttetaket.
Bmweee Skrevet Oktober 12, 2011 Skrevet Oktober 12, 2011 bar få med deg eier av traktor et par turer også er det gjort, gir, brems, clutch og styring er som bil..bare du lærer deg å bruke høy og lavserie:) Easy peasy!!
SofaKingFresh Skrevet Oktober 12, 2011 Skrevet Oktober 12, 2011 Bilkjøring er mye vanskeligere enn traktorkjøring.... Er det noe bønna er lei så er det å stå å spyle redskapen dagen lang.. Haha, kunne ikke la være å ikke le av denne setningen, Oddis! Rimelig lei av det selv
inflames662 Skrevet Oktober 13, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 13, 2011 hehe... får prøve å finne meg noen jeg kan øve med da...
helgeb Skrevet Oktober 13, 2011 Skrevet Oktober 13, 2011 lån en VOLVO 240 om du har bekjente med dette fantastiske kjøretøyet
inflames662 Skrevet Oktober 13, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 13, 2011 hehe... volvo 240 har jeg kjørt før
fish Skrevet Oktober 13, 2011 Skrevet Oktober 13, 2011 Bilkjøring er mye vanskeligere enn traktorkjøring.... Er det noe bønna er lei så er det å stå å spyle redskapen dagen lang.. Haha, kunne ikke la være å ikke le av denne setningen, Oddis! Rimelig lei av det selv Tenker vi på samme redskap? Sent from my iPhone using Tapatalk.
SofaKingFresh Skrevet Oktober 13, 2011 Skrevet Oktober 13, 2011 Bilkjøring er mye vanskeligere enn traktorkjøring.... Er det noe bønna er lei så er det å stå å spyle redskapen dagen lang.. Haha, kunne ikke la være å ikke le av denne setningen, Oddis! Rimelig lei av det selv Tenker vi på samme redskap? Det spørs hva du tenker på! Tenker på "redskapet. " kjerringa har mest glede av. Hah
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå