Myrvangen Skrevet Oktober 13, 2011 Share Skrevet Oktober 13, 2011 Var med en kompis å så på en 98' E39 525d i kveld. bilen var igrunn grei, litt rust her og der ikkeno utenom det vanlige. Men når det kom til prøvekjøringen så lå jeg bak han i egen bil. selv bare ved mildt pådrag kom det en voldsom svart røyksky, så nesten ikke baklysa hans Bilen hadde gått 322.000km så lurer på om det muligens kan være turbo'n som begynner å bli litt sliten. men kan ikke så mye om BMW dieselmotorer, så hadde vært greit om noen hadde en viss peiling på hva dette eventuelt kan være Selger mente det kanskje kunne være noe møkk i dysene?!? Kunne gjerne trengt kjappe svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TheEspenK Skrevet Oktober 13, 2011 Share Skrevet Oktober 13, 2011 Hei Myrvangen. Jeg er ikke noe guru på diesel men denne siden er bra nyttig, ikke umulig at du finner løsningen her. Eller så spør du TRF, etter dette hodet har rotert vil du garantert bli klokere viewtopic.php?f=1&t=177720 Eneste hintet jeg kan gi deg er vel at mye svartrøk er uforbrent diesel..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spaix Skrevet Oktober 13, 2011 Share Skrevet Oktober 13, 2011 er messansynelig turbo ja, enten begynner dne å bli gåen, ellers er trykket stilt opp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simpel Skrevet Oktober 13, 2011 Share Skrevet Oktober 13, 2011 Kan det ikke og være en brennstoffventil? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Oktober 13, 2011 Share Skrevet Oktober 13, 2011 Skjedde det hver gang han aksellererte kjapt, eller kun én gang? Hvis eieren er lett på gasspedalen, kan det fort samle seg sot til neste sjåfør. Min sendte også ut svære skyer når jeg startet den og glødepluggene var dårlige. Ellers drar jeg den nå opp på 4000rpm innimellom for å rense systemet, så svartrøyk er et ukjent fenomen nå for tiden. Hehe. Renset også EGR og innsug. Tuningen hos TRF, reduserte den svarte eksosen ytterligere. Men spør TRF du! Dieselguden på bimmers. Haha. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Myrvangen Skrevet Oktober 14, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 14, 2011 svartrøyken var så og si konstant, men var bare helt jævlig ved pådrag trykket var ikke stilt opp. er det partikkelfilter på disse? feilen kan vel kanskje ligge der? eller en kombinasjon av flere ting? Takker for hjelp, han vil jo helst ikke kjøpe katta i sekken Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå