dejavu Skrevet Oktober 14, 2011 Skrevet Oktober 14, 2011 Heisan..skal ta av deksel over vifta,og må skru ut selve vifta for å klare dette. Bruker en nøkkel til og holde fast veivstangens bolt med,slik ikke alt bare går rundt når jeg prøver å skru løs viskosekoplingen. Jeg antar at veivstangens mutter er den som sitter nede ved siden av ac-kompressor. Så har jeg en 32 mm fastnøkkel på selve viskosekoplingen. Det står at den er LINKS. Hva betyr dette når jeg står foran vendt mot fronten av bilen? Skal jeg skru mot venstre,altså mot den siden som pluggene sitter, eller mot høyre,som blir den siden som luftfilter sitter? Disse boltene sitter temmelig fast,og jeg erredd noe skal knekke om jeg tar i feil vei....
dejavu Skrevet Oktober 14, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 14, 2011 Virker som jeg har misforstått noe...er det de fire små mutterene som står rundt selve akslingen som skal holdes fast? Eller har det samme effekt å holde fast mutteren til hjulet lenger ned? Sakset fra en annen tråd: "Fikk den ut. Ingen som sa noe om de små mutterne på hjulet! Tenkte at det måtte være noe med de, at de måtte holdes igjen mens den store skrus. For dette trengs spesialverktøy til BMW så du kan holde to av mutterne på en gang + den må være bøyd inn på midten for å få plass til den store muttern til vifta. Og dette er helt sykt klønete å drive på med! Spesielt uten skikkelig verktøy..." Finns også en enklere måte jeg så på youtube: sett 32mm nøkkel på mutteren og smell til med sleggehammer. Her er det ikke snakk om 'små kakk' men FULL kraft. mmm..dette blir ikke som en tur i parken ,nei.
dejavu Skrevet Oktober 14, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 14, 2011 Eller er det slik det skal gjøres?
Random Hero Skrevet Oktober 14, 2011 Skrevet Oktober 14, 2011 Heisann. Gjør slik som på videoen, slå til hardt, MOT HØYRE (luftfilteret) så er det som en tur i parken det Du må nok slå til et par ganger før den løsner, du ødelegger ingenting så lenge du har fastnøkkelen fri fra alt som feks termostathus osv. Men prøv å lufte systemet før du begynner å skifte termostat, er oftes bare det som skal til. Har beskrevet det i en annen post nå nettopp faktiskt. Bruk søkemotoren så finner du beskrivelse på lufting
dejavu Skrevet Oktober 14, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 14, 2011 Heisann. Gjør slik som på videoen, slå til hardt, MOT HØYRE (luftfilteret) så er det som en tur i parken det Du må nok slå til et par ganger før den løsner, du ødelegger ingenting så lenge du har fastnøkkelen fri fra alt som feks termostathus osv. Men prøv å lufte systemet før du begynner å skifte termostat, er oftes bare det som skal til. Har beskrevet det i en annen post nå nettopp faktiskt. Bruk søkemotoren så finner du beskrivelse på lufting Kveldings.. Skal prøve den luftingen før jeg deljer løs med slegga. Min har to lufteskruer,1 rett ved ekspansjonstank,og 1 som er plassert like ved oljefilterhus. Skal begge være åpne under lufteprosedyre? Regner med lokket på ekspansjonstank skal sitte på. Men jeg ser mange anbefaler å la bilen stå i en liten helling,med fronten opp. Bare tull det eller?
Random Hero Skrevet Oktober 14, 2011 Skrevet Oktober 14, 2011 Du kan bare åpne begge lufte skruene ja (trenger ikke å skru de helt av). visst du må fylle mer vann så ha lokket av, å hell heletiden slik at det nesten renner over. Jeg pleier å fyllen en 1.5 liter brusflaske med vann å snu den på hodet ned i ekpansjonstanken, har du nok vann så kan du bare ha lokket igjen. Det med at bilen skal stå i en liten helling eg bare tull. Sett nøkkelen i posisjon 2, å vifta på bånngass, så sirkulerer du vannet rundt i systemet slik at luften presses ut og opp lufteskruen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå