Gå til innhold

schrick kammer like skjør som originale m52kammer?

arntfinn
 Share

Anbefalte innlegg

vurderer å trimme bilen min litt i vinter(e36 323), har allerede m50b25 innsug montert, men ønsker mere guffe.,.,

har funnet trimkammer på koed.no til ok priser, så det blir disse pluss et bedre grenrør tenker jeg..

MEN så har jeg lest at m52 kammene er vanskelige å demontere/montere uten at de knekker (har funnet en DIY på dette) så lurer jeg på om schrick kammene tåler like lite belastning ved montering uten at de knekker? for da får jeg ikke montert de uten spesialverktøy å da blir det ikke noe trimming.,.,

håper det er noen hær inne på forumet som vet noe om dette med kam-bytte på m52 motorene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trenger vell ikke spesialverktøy for å montere kam? bruker du huet når du montere å gjør att den ikke står i en "bøy" så knekker di ikke.. har gjort det flere ganger å du må bare sørge for att du strammer til der den står i spenn først. så er det ikke noe problem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette må da begynne å ligne på kvasskam? blir bare litt bekymra av skriften i rød tekst under.,., noen som har montert disse/lignende på sin m52 uten å "bearbeide stemplene en smule"?? tenkte å få montert de uten å av med toppen.,.

info fra koed.no:

257° Indsugning / 257° Udstødning www17942

Klassifikation : Super Sport

Specifikationer, Indsugning:

Grader: 257°

Spredning: 110°

MAX Ventilløft: 10,15mm

Ventilløft i OT-Stilling: 0,50mm - 3,41mm

Ventil spillerum: Hydraulisk reguleret

Specifikationer, Udstødning:

Grader: 257°

Spredning: 105°

MAX Ventilløft: 10,15mm

Ventilløft i OT-Stilling: 1,55mm

Ventil spillerum: Hydraulisk reguleret

Denne kombination skal monteres med yderst forsigtighed, da der er risiko for at der ikke er plads til ventilerne. Med stemplet i top. Det er muligt at ventillommerne i stemplerne skal bearbejdes en smule..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...