arntfinn Skrevet Oktober 14, 2011 Share Skrevet Oktober 14, 2011 vurderer å trimme bilen min litt i vinter(e36 323), har allerede m50b25 innsug montert, men ønsker mere guffe.,., har funnet trimkammer på koed.no til ok priser, så det blir disse pluss et bedre grenrør tenker jeg.. MEN så har jeg lest at m52 kammene er vanskelige å demontere/montere uten at de knekker (har funnet en DIY på dette) så lurer jeg på om schrick kammene tåler like lite belastning ved montering uten at de knekker? for da får jeg ikke montert de uten spesialverktøy å da blir det ikke noe trimming.,., håper det er noen hær inne på forumet som vet noe om dette med kam-bytte på m52 motorene! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet Oktober 14, 2011 Share Skrevet Oktober 14, 2011 trenger vell ikke spesialverktøy for å montere kam? bruker du huet når du montere å gjør att den ikke står i en "bøy" så knekker di ikke.. har gjort det flere ganger å du må bare sørge for att du strammer til der den står i spenn først. så er det ikke noe problem Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arntfinn Skrevet Oktober 14, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 14, 2011 ok! var de det stod i DIY'en også! men vil det ikke være spenn på flere plasser samtidig med kvasskam, slik at dette blir vanskeligt? de er ikke så skjør altså? på den DIY (http://www.pelicanparts.com/bmw/techart ... emoval.htm) så forstod jeg det sånn at de knakk bare du så stygt på de.,., Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet Oktober 14, 2011 Share Skrevet Oktober 14, 2011 blir spenn på flere plasser jo.. men du må dra den til jevnt over hele.. og viktigs di som har knastene ned for å åpne ventiler.. di må strammes først så di som ikke har spenn på seg kan skrus etterpå.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arntfinn Skrevet Oktober 14, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 14, 2011 ok! hvordan blir m52 motoren med kvasskam? urolig tomgang? tikking? mye hk og hente? hvile kammer burde jeg velge? 240innsug/240utblås, 250innsug/250utblås eller 252innsug/244utblås? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet Oktober 14, 2011 Share Skrevet Oktober 14, 2011 Det var ikke spesielt kvasse kammer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arntfinn Skrevet Oktober 14, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 14, 2011 ikke det? gradertallet til kammene sier meg ingen ting.,., var bare disse de hadde til m52 på koed., finnes det bedre plasser å handle kammer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bcrazy Skrevet Oktober 14, 2011 Share Skrevet Oktober 14, 2011 koed oppgir jo ikke ved hvor mye løft gradtallet er målt ved, så det er egentlig ikke noe poeng å oppgi gradtallet i det hele tatt.. her er eneste plassen jeg har funnet så langt som oppgir ved hvilket løft gradene er målt http://www.catcams.co.uk/acatalog/BMW_E ... ngine.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arntfinn Skrevet Oktober 16, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 16, 2011 dette må da begynne å ligne på kvasskam? blir bare litt bekymra av skriften i rød tekst under.,., noen som har montert disse/lignende på sin m52 uten å "bearbeide stemplene en smule"?? tenkte å få montert de uten å av med toppen.,. info fra koed.no: 257° Indsugning / 257° Udstødning www17942 Klassifikation : Super Sport Specifikationer, Indsugning: Grader: 257° Spredning: 110° MAX Ventilløft: 10,15mm Ventilløft i OT-Stilling: 0,50mm - 3,41mm Ventil spillerum: Hydraulisk reguleret Specifikationer, Udstødning: Grader: 257° Spredning: 105° MAX Ventilløft: 10,15mm Ventilløft i OT-Stilling: 1,55mm Ventil spillerum: Hydraulisk reguleret Denne kombination skal monteres med yderst forsigtighed, da der er risiko for at der ikke er plads til ventilerne. Med stemplet i top. Det er muligt at ventillommerne i stemplerne skal bearbejdes en smule.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå