Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Var ute å kjørte i går kveld også etter jeg hadde kjørt en stund så gikk bilen bare på 5 sylindere. Skjedde etter/mens jeg kjørte litt hardt. Så tenkte bare at det var en plugg eller coil som hadde gått, så kjørte bare hjem.

I dag har jeg funnet ut at det er sylinder "nr 5" (den nest nærmest torpedoveggen) prøvd å bytte plugg, det hjalp ikke.

Så byttet jeg om coilen med den fra sylinderen ved siden av for å se om problemet flyttet seg med coilen, det gjorde det ikke

Prøvde med en annen plugg for å være helt sikker, det hjalp heller ikke. Når jeg tok ut den første pluggen jeg prøvde, så var bensin på den, så virker som den får bensin.

Den pluggen som sto i bilen når det skjedde var ikke så veldig pen for å si det sånn, tok bilde av den må bare finne ut hvordan man laster opp bilder.

Noen som vet hva annet det kan være?

Skrevet

Prøvde du å bytte pluggkabelen? Blir litt lettere å vurdere når man får sett tennpluggen ja! Hehe.

Du kan jo laste opp via photobucket.com. Last opp bildet der, gå inn på albumet, hold musen over bildet, så kommer det en meny under. Trykk på lenken tilhørende "direct link", så er den kopiert.

Deretter skriver du et nytt innlegg her på bimmers med full redigeringsfunksjonalitet. Helt øverst på innlegget trykker du på IMG, så kommer det en sånn frem (uten punktum): [.img].[/img.] Så høyreklikker du mellom de to Img-boksene, og velger "lim inn" eks. [img.]http//:photobucket.com/11241324xxs[/img.]

Så er det bare til poste innlegget!

Skrevet
Prøvde du å bytte pluggkabelen? Blir litt lettere å vurdere når man får sett tennpluggen ja! Hehe.

Du kan jo laste opp via photobucket.com. Last opp bildet der, gå inn på albumet, hold musen over bildet, så kommer det en meny under. Trykk på lenken tilhørende "direct link", så er den kopiert.

Deretter skriver du et nytt innlegg her på bimmers med full redigeringsfunksjonalitet. Helt øverst på innlegget trykker du på IMG, så kommer det en sånn frem (uten punktum): [.img].[/img.] Så høyreklikker du mellom de to Img-boksene, og velger "lim inn" eks. [img.]http//:photobucket.com/11241324xxs[/img.]

Så er det bare til poste innlegget!

Er ingen plugg kabel, coilen sitter rett på pluggen.

Skal få lasta opp bilder nå

Skrevet

Har nå fått tatt komp. test. sylinder "nr.5" og resultatet var 0 bar. Og på sylinder "nr.4" var det 11 bar.

Prøvde å helle litt olje i sylinder "nr.5" men fikk 0 bar da også. Om jeg brukte nok vet jeg ikke, ville ikke overdrive.

Skrevet

Du må ha et spesielt verktøy som kjører trykkluft inn i sylinderen. Da kan du høre om det er stempelringene, innsug/eksosventilene osv. Som lekker. Hvis du ikke har verktøyet selv kan du høre om det er noen bilverksteder som kan hjelpe deg :)

Skrevet

jeg hadde samme problemet med min 320 e36 93 mod.

byttet pluggene, coilene men ingen fremgang. så hadde jeg bilen inne på et "bmw" værksted

dær utforsket di i 2 dager, og resultatet var at det var kommet vann i hjærnen.

det førte til at jeg ikke fikk komprisjon på selynder 5 og 3.

resultatet av dette var at dreneringsslangen bak mottoren var tett.

så det kan være det også

Skrevet
Kan være en vippearm som er knekt på den sylinderen , har du tatt av toppdekselet?

Vippearm er annen motor!

Kompreson på motor har heller ingenting med hjernen og gjøre.

Tenkte på gåen coildriver, men om du får noe til å dra bilen på starteren så ser du nok gnist på plugg 5. Mest sannsynlig noe som er veldig galt der. Hull/knuststempel.. Pluggen ser voldtatt ut

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...