Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 2004 mod 320i. Når jeg kjører uten hovedlys på frontlyktene har jeg sterk bakgrunnsbelysning i hele instrumentpanelet og navigasjon-LCDen. I det øyebilkket jeg skrur på hovedlysene, så blir bakgrunnsbelysningen betydelig svakere.

Har ikke fått opp noen melding fra kjørekomputeren om at noe er galt enda.

Hva tror dere er galt? Er det dynamo eller batteri?

Skrevet

Er vel ikkje akkurat uvanligt at bakgrunnsbelysningen blir svakere når du går ifra køyrelys til nærlys.

Er jo for at du ikkje skal bli blenda/fiksert på lyset inni bilen. Er jo greit å konsentrera seg om lyset utvendigt.

Skrevet
todleif har nok heilt rett her. Det er absolutt ingenting feil med verken lading, batteri eller jording hos deg.. Tut og kjør!! ;)

Betydelig svakere?Er ikke sånn på min....

Skrevet

Er vel ikke verre enn at du drar til deg langlyshendelen når du ikke har lysene på og ser om det skjer noe da.

Tipper det ikke skjer en dritt med lyset inne i bilen selv om du blinker aldri så mye med langlyset.

Skrevet

Jeg har Business CD-spiller i min. Når jeg tar på kjørelys, blir bakgrunnslys på instrumenter og cd-spiller svakere, når jeg slår av kjørelys, blir alt sterkere. Så det er nok ingenting gale med bilen din, det har nok med blending å gjøre ellrt noe, som han over her skrev.

Det er også slik i min mormor sin E46 316i, og min fetter sin E46 318i Cabbe. :D

Skrevet

Ja, siden det er flere som også har det slik på sine biler, så er det godt mulig at det faktisk er en avblendingsfunksjon på instrumentpanelet.

Det som gjør at jeg fremdeles er litt usikker, er at jeg får beskjed om at høyre baklys er gåent med ujevne mellomrom, selv om baklyset fungerer som bare det. Kan vel tyde på en liten jordfeil. Hmmm, tror jeg bare får vente og se hva som skjer når det blir kaldere.... :?

Skrevet

Idag fant jeg ut at denne lysføleren sitter på lysbryteren, ser ut som en liten lysdiode.

Forsøk gjerne å legg fingeren over denne når det er lyst ute (og ha kjørelys eller park på), eller lys på den med en liten lykt hvis det er mørkt.

Displayet på instrumentpanelet, stereoanlegget og klimapanelet vil da dimmes opp eller ned.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...