FiGu Skrevet Oktober 16, 2011 Share Skrevet Oktober 16, 2011 Hei! I Sommer fikk jeg svømmebasseng i hjulbrønnen på min e39 touring 99 mod. Det endre med at sikringen for nivåregulatoren røk et par-tre ganger. Jeg fikk tørket opp og reguatoren fungerte fint i et par-tre måneder. Helt til nå... Bilen ligger helt nedpå bak og varsellampa for regulatoren lyser etter et par minutter. Kompressoren starter ikke, så jeg regner med at det er "senskader" etter sommerens oversvømmelse. Noen av dere som vet om kompressoren kan fikses? Er det noe triks jeg bør vite om? Noe som kan gjøres for evt å redde den jeg har? Ny koster visstnok skjorta, så kanskje jeg bør starte hos en hugger? Noen av dere som har en til salgs? FiGu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FiGu Skrevet Oktober 17, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 17, 2011 Ingen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ISBjörn Skrevet Oktober 17, 2011 Share Skrevet Oktober 17, 2011 Når det endag ryker på min E39 540iA så blir det å fjerne alt, å ha Coilovers Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet Oktober 18, 2011 Share Skrevet Oktober 18, 2011 Om bilen siger har du lekkasje. Dette burde du også utbedre. Kompressoren er nok bare å bytte dersom den ikke lengre virker. Har du forresten sjekka at det kommer signal frem til kompressor? Systemet er egentlig såre enkelt og fungerer knallfint. Ikke noe jeg ville ha kobla ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FiGu Skrevet Oktober 19, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 19, 2011 @Odd-M: Hvordan får jeg sjekket hvordan signalene kommer fram? Jeg vet ikke engang hvordan kompressoren ser ut/sitter (annet enn at den visstnok druknes når det er vann i hjulbrønnen...) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet Oktober 19, 2011 Share Skrevet Oktober 19, 2011 Et verksted ville ha feilsøkt dette ganske kjapt. Med BMWs tekniske oppslagsverk som har feilsøkingsprosedyrer (ligger sikkert tilgjengelig på nett et sted, jeg kjøpte på ebay for en hundrings), et multimeter og litt know-how kan du komme ganske langt på banale ting, som f.eks at det er signal fra sensorer, strøm inn til kompressor m.m. Også kjekt med diagnose-software. Høres ut som du burde prøve verksted i stedet... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rtv Skrevet Oktober 19, 2011 Share Skrevet Oktober 19, 2011 Styringsenheten til nivåreg er i den sorte boksen mellom reservehjul og batteri. Tror denne tåler vann dårligere enn kompressoren... Enkel å åpne, hvis du er heldig holder det kanskje å rense denne Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FiGu Skrevet Oktober 20, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 20, 2011 Styringsenheten til nivåreg er i den sorte boksen mellom reservehjul og batteri. Tror denne tåler vann dårligere enn kompressoren... Enkel å åpne, hvis du er heldig holder det kanskje å rense denne Glimrende tips!! Gyver løs på denne i kveld, så får vi se hvordan det går... Thanks! FiGu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FiGu Skrevet Oktober 26, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 26, 2011 Det var ikke så mye å "rense" i den svarte boksen/styringsenheten... Men da jeg åpnet 'kuppelen' som sitter rundt kompressoren så jeg at en av ledningene hadde irret tvers av... En rød ledning som går inn på et slags relė. Er det noen som vet om noen som 'overhaler' disse kompressorene? Jeg prøvde selvfølgelig å skrape bort irr og sette ledningen bortpå igjen for å se om den våknet til liv, men det var helt dødt... Kan det være en idė å bytte det røde relėet? Nye tips mottas med takk! FiGu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå