Trono Skrevet Oktober 17, 2011 Skrevet Oktober 17, 2011 Har en M43TUB19 motor som sviver ujenvt og jager på tomgang. Det begynte med at av og til bare døde motoren rett etter oppstart uten noe risting eller noe som helst, men ble gradvis værre med at den begynte å enten stå på unormalt høye turtall og jage innimellom. Nå faller den ned på 600-700rpm, rister og jager opp til 1500rpm. Problemet er størst når det blir litt lunk på motoren. Tenkte først det var tomgangsregulatoren, men en ny slik hjalp ikke. Har også byttet luftmengdemåleren uten at det hjalp. Nå kjører jeg uten tomgangsregulatoren og da sviver den i det minste jevnt på en 1200-1300rpm. Noen som har noen idèer om hva annet det kan være?
SweetBMW Skrevet Oktober 17, 2011 Skrevet Oktober 17, 2011 kan være falskluft, hvis du sjekker slangene bakpå toppdekselet, til veivhusfilteret, s¨å er det disse som pleier ryke først. par tusen på verksted.
Edvin2 Skrevet Oktober 21, 2011 Skrevet Oktober 21, 2011 Er det kun på tomgang du har problemer, eller drar bilen ujevnt ved pådrag også? Enig i at dette kan være falsk luft. Tips: Prøv å spraye med startgass rundt luftslangene på innsuget og se om motoren reagerer
Trono Skrevet Oktober 21, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 21, 2011 Takk for svar. Skal teste disse tingene! Det er kun på tomgang og som sagt tar det et minutt eller to etter kaldstart før den starter slikt. Det hender også av og til med en gang jeg har startet den at den dauer. Hvis jeg da trykker på gassen for å holde den i gang er det ofte det ikke skjer noe annet enn "buldring" i et par sekunder før den enten plutselig øker turtallet eller faktisk dauer. La opp en video av den på youtube akkurat om det skulle gi noen andre tips!
Trono Skrevet Oktober 21, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 21, 2011 Kan forresten også nevne at jeg har mistet "finjusteringen" av gassen mellom rennende på tomgang og svakt pådrag. Altså at når bilen renner i fart og jeg svakt trykker på gassen så rykker alltid motoren til. Det tyder kanskje på falskluft? Når jeg tenker etter var vel faktisk akkurat det symptomet jeg fikk på en gammel bil hvor det røk en vakumslange.
Ramsen Skrevet Oktober 21, 2011 Skrevet Oktober 21, 2011 Hadde samme motoren for noen år siden Hører ut som samme problemet eg hadde på den, det som var gale på den var luftmengdemåleren.. for å sjekke om det kan vere den, so er det berre å ta av kontakten å sjå om motoren går bedre..
Trono Skrevet Oktober 21, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 21, 2011 Har allerede byttet både den og tomgangsregulatoren, så må nok være noe annet her..
Ramsen Skrevet Oktober 22, 2011 Skrevet Oktober 22, 2011 Det såg ikke eg at du hadde gjort før no desverre..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå