bimmerfrelst91 Skrevet Oktober 17, 2011 Skrevet Oktober 17, 2011 Hei! Jeg lurte på om noen veit om styrenheten fra en bmw e36 318, passer over til 320? Eller om noen har denne liggende for en rimelig penge:) Takker for svar.
bimmerfrelst91 Skrevet Oktober 17, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 17, 2011 Passer ikke. Okei, veit du om noen som selger dette brukt?
SweetBMW Skrevet Oktober 17, 2011 Skrevet Oktober 17, 2011 Altså, det er jo ikek bare bare å bytte en slik styreenhet. Litt avhengig av hva du har av motor og wslikt har du det som heter EWS, som er startsperra di. En BMW forhandler vil ikke kode en brukt en for deg til å matche din bil, dog vet jeg at noen på forumet her har mulighet til det. Hva er egentlig problemet ditt her? er du sikker på at det er DME som er ødelagt?
JulianS Skrevet Oktober 17, 2011 Skrevet Oktober 17, 2011 Du har kanskje bytta motor? Se på bmw deler selges, er nok noen som har...
bimmerfrelst91 Skrevet Oktober 17, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 17, 2011 Altså, det er jo ikek bare bare å bytte en slik styreenhet. Litt avhengig av hva du har av motor og wslikt har du det som heter EWS, som er startsperra di. En BMW forhandler vil ikke kode en brukt en for deg til å matche din bil, dog vet jeg at noen på forumet her har mulighet til det.Hva er egentlig problemet ditt her? er du sikker på at det er DME som er ødelagt? Det er en kompis sin, så jeg har ikke så mye peiling på det, men noen ganger starter den og andre dager ikke. Må dunke litt borti den, da kommer den seg, så er noe som ikke stemmer i den boksen. Er ikke sikker om det er startsperre på den, det må jeg høre med han i såfall.
KrHeLl Skrevet Oktober 17, 2011 Skrevet Oktober 17, 2011 Det er en kompis sin, så jeg har ikke så mye peiling på det, men noen ganger starter den og andre dager ikke. Må dunke litt borti den, da kommer den seg, så er noe som ikke stemmer i den boksen. Er ikke sikker om det er startsperre på den, det må jeg høre med han i såfall. Har du en kompis med no elektronikk kunnskaper? Ut fra hva du sier så høres det ut som det er dårlig kontakt i tilkoblingen fra boksen eller et dårlig/sprukket loddepunkt. OG sjekk kontakten for Irr..
bimmerfrelst91 Skrevet Oktober 17, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 17, 2011 Det er en kompis sin, så jeg har ikke så mye peiling på det, men noen ganger starter den og andre dager ikke. Må dunke litt borti den, da kommer den seg, så er noe som ikke stemmer i den boksen. Er ikke sikker om det er startsperre på den, det må jeg høre med han i såfall. Har du en kompis med no elektronikk kunnskaper? Ut fra hva du sier så høres det ut som det er dårlig kontakt i tilkoblingen fra boksen eller et dårlig/sprukket loddepunkt. OG sjekk kontakten for Irr.. Ja det må være dårlig kontakt en plass, ettersom at den fungerer noen ganger og andre ganger må man dunke litt på den. Men har ikke så peiling på akkurat det her.
bimmerfrelst91 Skrevet Oktober 17, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 17, 2011 Han sier også det at, om man tar ut og inn kontakten (ledningen) så funker den, så er sannsynlig at det er dårlig kontakt et sted ja.
KrHeLl Skrevet Oktober 18, 2011 Skrevet Oktober 18, 2011 Kikk inn i kontakten å se etter Irr, evnt. sprut på litt elektronikkspray. Hvis det ikke hjelper så er det nok et dårlig loddepunkt i kontakten i enheten eller fra kabelen. Hvis du kjenner noen med samme bil, prøv med deres.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå