Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har byttet på 2002 325Xi. Tok av innsuget som dere planlegger. Proffene tar IKKE av innsuget, men de må være synske og ha 5 ledd i armene....

Jeg bruke ca 7 timer på min (første gangen) dagen etter en fyll, men ta ikke av mer enn en time eller noe. Hadde sikkert gjort jobben på et par timer mindre nå.

Normtid på verksted mener jeg de sa var under 4 timer...

Byttet pakning på innsuget, mulig det ikke var nødvendig, men tok ikke sjansen for de snaue 500,- pakningene kostet.

Må legge til at jeg har løftebukk. Enklere å komme til bla. innfesting av peilepinnen.

Skrevet

jeg fikk et tilbud på merkeverksted igår pålydende 4800.- ink deler og moms..(m52) syntes ikke det var steingalt hvis det er en jækla drittjobb.. (selv om det frister å prøve)..:) pluss at kostnadene fort blir dyrere om man ikke gjør noe.. om det er dyrere eller billigere på n42 vet man jo ikke..

• 4 weeks later...
Skrevet

Da har jeg fått gjort dette på min e46 316Ti Compact. Brukte 3 timer totalt. Det er 2 ting som kan være knot, dette er å få på plass motor elektronikk boksen og veivhus filter når man monterer, samt selve innsuget. Hvis man følger beskrivelsen på å ta av innsug i DIS går dette greit. Noen av slangene til veivhusfilteret kan være harde å ta av, spesielt den som er festet på bunnen av røret til peilepinne.

Skrevet
Jeg har byttet på 2002 325Xi. Tok av innsuget som dere planlegger. Proffene tar IKKE av innsuget, men de må være synske og ha 5 ledd i armene....

Jeg bruke ca 7 timer på min (første gangen) dagen etter en fyll, men ta ikke av mer enn en time eller noe. Hadde sikkert gjort jobben på et par timer mindre nå.

Normtid på verksted mener jeg de sa var under 4 timer...

Byttet pakning på innsuget, mulig det ikke var nødvendig, men tok ikke sjansen for de snaue 500,- pakningene kostet.

Må legge til at jeg har løftebukk. Enklere å komme til bla. innfesting av peilepinnen.

Kan bare si at med N42 motor er det ikke mulig å bytte uten å ta av innsug.

Skrevet

Bare slik til erfaring til folket. Jeg hadde oversett veivhusventilasjonen på min E39 525dAT og nå fikk jeg smake resultatet av dette med Spreng toppdekselpakning,sprengt turbo og fullt innsuget med sot og dritt :( 27 laken irepp. så folkens, vent ikke forlenge med og bytte det.

Skrevet
Bare slik til erfaring til folket. Jeg hadde oversett veivhusventilasjonen på min E39 525dAT og nå fikk jeg smake resultatet av dette med Spreng toppdekselpakning,sprengt turbo og fullt innsuget med sot og dritt :( 27 laken irepp. så folkens, vent ikke forlenge med og bytte det.

samme på bensinmotorene ang innsuget?? er vel oljen som til slutt blir sugd inn der og griser til..?

Skrevet
Da har jeg fått gjort dette på min e46 316Ti Compact. Brukte 3 timer totalt. Det er 2 ting som kan være knot, dette er å få på plass motor elektronikk boksen og veivhus filter når man monterer, samt selve innsuget. Hvis man følger beskrivelsen på å ta av innsug i DIS går dette greit. Noen av slangene til veivhusfilteret kan være harde å ta av, spesielt den som er festet på bunnen av røret til peilepinne.

Trengte du noe spesiellt verktøy?Utover vanlig

Skrevet

Jeg brukte ikke noe spes. T30 torx, 6.5/7/10 og 11 mm piper er det som trengs ovenfra. Samt stjernetrekker og 17mm pipe fra undersiden for å ta av plast deksel og metall plate under motor. Du må av med de for å komme til den ene T30 torxen som holder innsug unnenifra samt for å få av oljereturrør fra separator til peilepinnerør.

Skrevet
Takk,takk da må jeg bestille pakningene til innsuget før jeg går igang

mine så nye ut etter 9 år, og var fortsatt greit myke, så jeg byttet ikke disse.

Skrevet
Takk,takk da må jeg bestille pakningene til innsuget før jeg går igang

mine så nye ut etter 9 år, og var fortsatt greit myke, så jeg byttet ikke disse.

Ja,bare så typisk hvis jeg begynner å skru så må de byttes og da blir bilen stående til jeg får tak i nye:)

Skrevet
ligger en diy her om akkurat dette,dog det er til m42..om det er store forskjeller vet ikke jeg..

Joda m42 motorens veivhusventilasjon kan ikke sammenlignes. Det er en 10 år eldre motor enn n42, som har en egen olje separator. M42 har en slange fra toppdeksel rett til tilkobling i i innsug, så enkelt det kan gjøres, mens n42 har slange fra toppdeksel til oljeseparator, og fra denne går oljedamt til innsug, og rennende olje ned i peilepinne.

mente selvfølgelig m47 :oops:

• 3 weeks later...
Skrevet

Ja, da var det skiftet, mere arbeid enn jeg trudde, og ikke imponert over servicevennligheten på BMW( e 46 i allefall)

Skrevet
Ja, da var det skiftet, mere arbeid enn jeg trudde, og ikke imponert over servicevennligheten på BMW( e 46 i allefall)

Ja, helt enig. Det eneste som er vennlig er å bytte olje og kupefilter. Alt annet er sikkert skrudd sammen for at verksteder kan gni seg i hendene av timeprisen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...