Nevstad Skrevet Oktober 18, 2011 Skrevet Oktober 18, 2011 Hei, har nettopp byttet motor i min E34 520 92 mod. Motoren jeg tok ut var en M50B20 uten vanos. Motoren jeg tok inn var en M50B20 94 mod med vanos. Motoren ble kjøpt på bilopphoggeri, og han mente jeg bare kunne bruke opp igjen det gamle el nette og bare la selve vanosen ikke være tilkoblet noe. Jeg gjorde som han sa, men fikk ikke start, det var ikke liv i det hele tatt. Da sjekket jeg om det ver knist på alle 6 sylindere, Sjekket det kom bensin ut av dysene, jeg har testet kompresjonen (14 Bar på sylinder NO. 1), byttet over alle sensorer fra gamle motoren og dobbelt sjekket alle kontakter og vakuumslanger. Jeg tok og av denne solenoiden som regulerer trykket inn på kammen og prøvde å regulere den manuelt mens jeg prøvde og til ingen nytte. Det smeller og putrer litt og det visker som jeg får noen tilbakeslag på innsug siden, er dette normalt? Jeg prøvde å ta noen dråper olje i hver sylinder å syns den tok etter noe. Var to tre tørn i starten der jeg trodde den skulle starte men den døde like fort igjen.. Det jeg spekulerer i nå er om jeg skal koste på den en diagnose.. Ellers kan jeg neven att motoren jeg tok ut startet og gikk men det var gåen topp pakning. Så nå begynner jeg å gå tom for ideer om hva som er galt å spør nå om det er noen som har møtt dette problemet før? Håper på gode råd! Mvh.
SweetBMW Skrevet Oktober 19, 2011 Skrevet Oktober 19, 2011 Mener det er et annet ledningsnett på VANOS motoren i forhold til Non-VANOS. Men jeg kjenner ikke E34 så godt elektronisk, ikke har jeg noe koblingsskjema heller. Men du kan jo begynne og søke på google etter E34 520 pinnediagram.
ole_m7 Skrevet Oktober 19, 2011 Skrevet Oktober 19, 2011 Om du har bytta el nett.. Kanskje veivsensor og kamsensor er byttet om? Da funker det heller dårlig. Mener også at det er forskjell på triggerhjul på veiva og kammen når jeg tenker meg om.
Nevstad Skrevet Oktober 19, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 19, 2011 Om du har bytta el nett.. Kanskje veivsensor og kamsensor er byttet om? Da funker det heller dårlig. Mener også at det er forskjell på triggerhjul på veiva og kammen når jeg tenker meg om. Ja jeg har prøvd det... ser ut som triggerhjulet på veiva er samme...
ole_m7 Skrevet Oktober 20, 2011 Skrevet Oktober 20, 2011 Ja, mener det er "likt" dvs det er endel grader forskjell på hvor de er montert, pluss gamle typen har en tapp på kam, mens nye har en halvmåne, om du skjønner?
Nevstad Skrevet Oktober 20, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 20, 2011 Ja, mener det er "likt" dvs det er endel grader forskjell på hvor de er montert, pluss gamle typen har en tapp på kam, mens nye har en halvmåne, om du skjønner? Ja forstår... takk for hjelp! orker ikke å dille med dette lenger å jakter nå på M50B20 NON VANOS! Skrik ut om noen har en til salgs! Helst i nerheten av Ålesund men alt av intresse!
ole_m7 Skrevet Oktober 20, 2011 Skrevet Oktober 20, 2011 Vil tro det er lettere å flytte kammen og veivhjulet over fra den gamle motoren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå