Gå til innhold

Lufting av servo. (M52B28)

alexleon
 Share

Anbefalte innlegg

Korriger meg om jeg tar feil, men lufting skal gjøres med hjula over bakken, servolokket av, motoren gående, ratte fullt frem og tilbake noen ganger, og om oljenivået i beholder synker skal det etterfylles.

Jeg gjorde dette i noen minutter, men ser ikke ut til å ha hatt noe funksjon, jeg har hatt av begge slanger til servopumpa og latt olje renne ut grunnet motorskifte. Så det jeg lurer på, skal det bare rattes noen få ganger frem og tilbake eller pleier dette og ta sin tid? Når vet jeg om servopumpa er gåen? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vel heller aldri huske att jeg har luftet en servo. kjørt litt og etterfylt thats it. :-)

Servopumpa lager skikkelig dritt lyd om den er gåen. vertfall di jeg har opplevd. Når den blir belastet så hører man på den om den får ulyder. lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pumpa mi lager ikke lyd i det hele :) har olje i systemet, og har luftet med å svinge att og fram i flere minutter så gjerne 20 ganger frem og tilbake vertfall.. ingen forskjell.

Jeg har måttet lage/skøyte ene slangen, da pumpa er fra e39 og ting ikke passa overens, men det er ingen lekkasjer, så tror ikke det skal ha noe å si. kan det være at slangen jeg har lagd til er for trang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har kjørt noen dager uten servo nå:P har sjekket at det er olje i hele systemet så det vertfall er smurning.

Pumpa var montert på motoren når jeg kjøpte den, så under motorbyttet koblet jeg på slanger, fyllte ATF olje i beholderen og rattet noen ganger frem og tilbake for å smøre systemet litt. Så nå etter oppstart, når jeg skulle lufte servo, ser det ikke ut til at det gjør susen.

Forrige eier av motor hevder at pumpa fungerer, men jeg vet ikke hva jeg skal tro..

Får prøve å rense servosystem ved å blåse og/eller spyle gjennom pumpe og tannstang? har noen noe mening om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...