Gå til innhold

Castrol olje vs Biltema olje.


Muztang289
 Share

Castrol olje eller Biltema olje?  

224 stemmer

  1. 1. Castrol olje eller Biltema olje?

    • Castrol
      170
    • Biltema
      54


Anbefalte innlegg

og jeg skyter nok en gang inn; biltema oljen viser de kravene det står i min brukerhåndbok at oljen skal ha.. alle som sier biltema er no dritt har ingen begrunnelse.. jeg har heller ingen begrunnelse på hvorfor den er like bra rent teknisk men den har enkelt og greit specs som kreves.. og koster halvparten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og jeg skyter nok en gang inn; biltema oljen viser de kravene det står i min brukerhåndbok at oljen skal ha.. alle som sier biltema er no dritt har ingen begrunnelse.. jeg har heller ingen begrunnelse på hvorfor den er like bra rent teknisk men den har enkelt og greit specs som kreves.. og koster halvparten..

Det viser i grove trekk hva du skal ha, men ikke hva du også bør ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At folk får problemer når dem fyller dyrere castrol olje på noe som tidligere bare har fått billigolje, kan være at dyrere castrololjer er designet for å løse opp koks osv. for å holde motoren ren. Er motoren full av dritt kan dette forårsake at større klumper/flak løsner og tetter oljekanaler osv. Samme som skjer når folk bruker f.eks qmi-rens på gamle maskiner.

men for all del, har enkelte her god erfaring med Biltemaolje er det bare å kjøre på. ;)

Personlig har jeg vært med på å fått feil kvalitet på både sylindersmøringen og smørolja (skipsdiesel), og jeg har sett hvor fort man merker de negative konsekvensene på motorer som går døgnet rundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En tankevekker til dere som elsker Biltemaolje...

Biltema kjøper store parti av oljer, og tapper dette på egen embalarsje. De kjøper olje der hvor de får oljen billigst, dette betyr at du risikerer å få forskjellig oljetype og kvalitet for hver gang du kjøper olje.

Når man først har begynt med en type olje så bør man fortsette med den samme oljen, dvs dette vil være umulig med Biltema olje.

Det andre er at Reginol er et oljemerke som selger billig olje i Norden, det er store muligheter for at Biltema kjøper sin olje hos Reginol. Her kommer sjokket, Reginol lager sin olje av gammel SPILLOLJE.

http://www.reginol.no/

Denne gjørma fyller jeg ikke på mine biler, i hvertfall ikke på min F11.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En tankevekker til dere som elsker Biltemaolje...

Biltema kjøper store parti av oljer, og tapper dette på egen embalarsje. De kjøper olje der hvor de får oljen billigst, dette betyr at du risikerer å få forskjellig oljetype og kvalitet for hver gang du kjøper olje.

Når man først har begynt med en type olje så bør man fortsette med den samme oljen, dvs dette vil være umulig med Biltema olje.

Det er BARE TULL....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En tankevekker til dere som elsker Biltemaolje...

Biltema kjøper store parti av oljer, og tapper dette på egen embalarsje. De kjøper olje der hvor de får oljen billigst, dette betyr at du risikerer å få forskjellig oljetype og kvalitet for hver gang du kjøper olje.

Når man først har begynt med en type olje så bør man fortsette med den samme oljen, dvs dette vil være umulig med Biltema olje.

Det andre er at Reginol er et oljemerke som selger billig olje i Norden, det er store muligheter for at Biltema kjøper sin olje hos Reginol. Her kommer sjokket, Reginol lager sin olje av gammel SPILLOLJE.

http://www.reginol.no/

Denne gjørma fyller jeg ikke på mine biler, i hvertfall ikke på min F11.

denne gjørma har jeg kjørt på i 4 år uten prob.. det dummeste jeg har lest tror jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At biltema handler store kvantum der det er billigst og at typen olje derfor vil variere kan jeg være med på, men ikke at kvaliteten dermed varierer. Oljekannene til biltema er jo merket med diverse standarder, tror du virkelig de bare skriver på det de føler for og deretter fyller dunkene med spillolje og soyaolje alt etter hva som er billigst? Selvsagt setter biltema krav til sine leverandører om at de må tilfredstille visse krav!

Til Morty, jeg fylte Biltema 10w50 (eller 40?) sist, og opplever det du påpeker med Castrololja, 4-5 sekunder med dårlig trykk før lampa forsvinner.

På m3'en fyller jeg castrol, forå være på sikre sida. Ellers tror jeg biltema er mer enn godt nok!

Er det forresten noen av disse oljene naf tilbyr som duger bra på en m3? Mobil1 er det vel de fyller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på min gamle bil (e39 m52b25) tenkte jeg at jeg skulle prøve denne biltema oljen bare for og gi denne en sjanse. bare etter jeg startet tikket den noe voldsomt. fikk lånt en bil til og kjøpe mobil1 5w-50 startet opp ikke en lyd var det. så er helt klart forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...

Dere som skriver at den tikker og alt med en gang dere fyller biltema, fyller dere biltema med samme specs som den "dyre"?

Er jo hvertfall bare vås å fylle 0-30W biltema helsyntetisk og tro den tikker like lite som med f.eks pennzoil 20-50W.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er jo forøvrig en regel i norge, som heter på sleng-språket: "det er ikke lov å selge no drittvare i norge" har jeg hørt... og olja til biltema har vel gått igjennom en rekke tester tenker jeg, så det ikke skal bli no reklamsjonshysteri pga motorras.... tror jeg da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er av en annen oppfattning...

De som ønsker å kjøre på Biltema olje får bare gjør det, mine biler skal holde seg milvis unna denne oljen. Så enkelt er det.

Ser også at det er mye kunnskap i denne tråden, om den er god eller dårlig vil jeg ikke uttale meg så mye om. #-o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...