bricks Skrevet Oktober 22, 2011 Skrevet Oktober 22, 2011 Leser litt på forumet at det kan være problem med fastrustet ting?Hva er det som ruster fast og kan knekke ved justering?Og kan man gjøre noe for å forhindre dette i forkant?
gullsakar Skrevet Oktober 23, 2011 Skrevet Oktober 23, 2011 min e46 skal på verksted neste fredag for 4hjulskontroll og div. kan spørre de om de kan svare på det da..
NA Skrevet Oktober 23, 2011 Skrevet Oktober 23, 2011 Da de utfører 4-hjulskontroll justerer de på styrestag i forstilling, disse ruster fast noe sykt. I værste tilfelle må du ha disse nye. Bakstillingen løsner de svingarmen i fremkant i opphenget i karosseriet, disse pleier å løsne greit, justerer også camberstaget, det staget som sitter nederst fra travers og ut til spindel der det sitter en eksentrisk skrue som blir justert. Det jeg pleier å gjøre før 4-hjulskontroll er å spraye inn nevnte punkt med rustløser i god tid før og etter en dag eller to prøver jeg å løsne. Sparer deg nok for noen kroner motfor at verkstedet skal drive på i timesvis Edit: De eksentriske boltene kan også knekke, så du er klar over det. Spørs bare hvor lenge det er siden sist dette er løsnet på osv.
rekorden Skrevet Oktober 23, 2011 Skrevet Oktober 23, 2011 Kan det være en ide å ha på tyntflytende tectyl eller kobberpasta på disse leddene, slik at rusten ikke får tak?
NA Skrevet Oktober 23, 2011 Skrevet Oktober 23, 2011 Ja, jeg setter somregel inn igjenn deler som monteres med cobberpasta. Mange som mener dette er livsfarlig pga at da løsner bolter av seg selv, men det mener jeg er tull. Aldri fått en løsnet bolt pga cobberpasta, blir bare litt mere trivelig å løsne neste gang
bricks Skrevet Oktober 23, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 23, 2011 Da de utfører 4-hjulskontroll justerer de på styrestag i forstilling, disse ruster fast noe sykt. I værste tilfelle må du ha disse nye. Bakstillingen løsner de svingarmen i fremkant i opphenget i karosseriet, disse pleier å løsne greit, justerer også camberstaget, det staget som sitter nederst fra travers og ut til spindel der det sitter en eksentrisk skrue som blir justert. Det jeg pleier å gjøre før 4-hjulskontroll er å spraye inn nevnte punkt med rustløser i god tid før og etter en dag eller to prøver jeg å løsne. Sparer deg nok for noen kroner motfor at verkstedet skal drive på i timesvis Edit: De eksentriske boltene kan også knekke, så du er klar over det. Spørs bare hvor lenge det er siden sist dette er løsnet på osv. Styrestagene skal jeg skifte nå, bake hadde jeg ikke planer om å røre før senere, har vært inne på tanken å gjøre sånn du sier med å ha på rustløser først.Vurderer også å bytte den eksentriske skruen(og foringa før enventuell justering)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå