Gå til innhold

4 hjulskontroll E46 og problemer rundt dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leser litt på forumet at det kan være problem med fastrustet ting?Hva er det som ruster fast og kan knekke ved justering?Og kan man gjøre noe for å forhindre dette i forkant?

Skrevet

Da de utfører 4-hjulskontroll justerer de på styrestag i forstilling, disse ruster fast noe sykt. I værste tilfelle må du ha disse nye. Bakstillingen løsner de svingarmen i fremkant i opphenget i karosseriet, disse pleier å løsne greit, justerer også camberstaget, det staget som sitter nederst fra travers og ut til spindel der det sitter en eksentrisk skrue som blir justert. Det jeg pleier å gjøre før 4-hjulskontroll er å spraye inn nevnte punkt med rustløser i god tid før og etter en dag eller to prøver jeg å løsne. Sparer deg nok for noen kroner motfor at verkstedet skal drive på i timesvis :)

Edit: De eksentriske boltene kan også knekke, så du er klar over det. Spørs bare hvor lenge det er siden sist dette er løsnet på osv.

Skrevet

Ja, jeg setter somregel inn igjenn deler som monteres med cobberpasta. Mange som mener dette er livsfarlig pga at da løsner bolter av seg selv, men det mener jeg er tull. Aldri fått en løsnet bolt pga cobberpasta, blir bare litt mere trivelig å løsne neste gang :D

Skrevet
Da de utfører 4-hjulskontroll justerer de på styrestag i forstilling, disse ruster fast noe sykt. I værste tilfelle må du ha disse nye. Bakstillingen løsner de svingarmen i fremkant i opphenget i karosseriet, disse pleier å løsne greit, justerer også camberstaget, det staget som sitter nederst fra travers og ut til spindel der det sitter en eksentrisk skrue som blir justert. Det jeg pleier å gjøre før 4-hjulskontroll er å spraye inn nevnte punkt med rustløser i god tid før og etter en dag eller to prøver jeg å løsne. Sparer deg nok for noen kroner motfor at verkstedet skal drive på i timesvis :)

Edit: De eksentriske boltene kan også knekke, så du er klar over det. Spørs bare hvor lenge det er siden sist dette er løsnet på osv.

Styrestagene skal jeg skifte nå, bake hadde jeg ikke planer om å røre før senere, har vært inne på tanken å gjøre sånn du sier med å ha på rustløser først.Vurderer også å bytte den eksentriske skruen(og foringa før enventuell justering)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...