Gå til innhold

vann i dørken på e46

Bromle
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Har en bmw e46 2002mod sedan

Det har vært jevli vått vær i det siste og jeg har lagt merke til at det er ganske vått i dørken framme og bake på passasjersiden (helt tørt på førersiden framme og bake). Når jeg trykker ned med hånden kommer det bra med vann opp av trekket.

Noen som har hatt samme problem? Hva kan det komme av?

Jeg har saumfart pakninger osv rundt dørene og vinduene. Samt sett runt bakrute og framrute. Jeg kan ikke se noe plass der vann kan komme inn. Men er det mulig at det kan være noe under bilen det kommer av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veldig kjent problem ja.. har samme på min nå og fuktsperren har løsnet.. personlig ville jeg ikke bare tapet igjen men sette på ny limpakning eller fuge med ordentlig lim masse som feks tec 7.. fikset samme problem på passasjerdør foran å det stoppet lekkasje..

lykke til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme problem på den gamle audi a4en.. Da hadde jeg satt inn basskasse og fullt annlegg og trekte strømkabelen gjennom no andre ledninger gjennom torpedoveggen. når det da hadde regnet rant det vann inn under hanskerommet og ned i gulvet når jeg ga skikkelig gass (chippa 1.8t) og når jeg tok meg i skinnet for å sjekke det ut tok jeg ut batteriet og da var det et dreneringshull under batteriet som var tett av blader og driit. hakke peiling på om det er slik på bmw siden jeg ikke har hatt det på min nå men kanskje lurt å sjekke det og. men da rant ihvertfall vannet inn med strømkabelen siden jeg via ut en strømpesak på torpedoveggen.

håper det ordner seg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trakk kupevarmer ledninger gjennom torpedo veggen og da rant vannet inn der. Rant under teppet i kanaler foran og rant bak og samlet seg der. Måtte ta av teppet og ta ut dreneringspropper bak og ut rant vannet.

Ergo, sjekk om alle gjennomføringer i torpedo'n er intakte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg demontert et dørtrekk bake. Såg at fuktsperren var fuget på plass fra førav men det var noen hull i den. så jeg har renjort og skal lime den på plass med teck 7. håper det blir gode greier.

Det er vel bare å kobel ifra joringen på batterie nor jeg skal ta trekke framme med airbagen i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg demontert et dørtrekk bake. Såg at fuktsperren var fuget på plass fra førav men det var noen hull i den. så jeg har renjort og skal lime den på plass med teck 7. håper det blir gode greier.

Det er vel bare å kobel ifra joringen på batterie nor jeg skal ta trekke framme med airbagen i?

Tec7 er knall.. Jeg tok strøm kabel av. Skader ikke no det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg demontert dørtrekke fremme også. (Gikk bare fint og ta av trekke utn å kobel av strømmen pga airbag). Har fått fuget på nytt rundt fuktsperren nu, Så tiden får vise om det blir bra.

Har vorre på hau under panstret og sett om det kan komme inn vann der men alt såg faktisk veldig bra ut der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Har jobbet med samme problem som her. Teppe på passasjer side fremme og bak var gjennomtrukket i vann. Fikk demontert tepper og stoler og tørket ut bilen. Sjekket dørtrekk og 1 var løs + propp i dørk bak manglet, dørtrekket ble limt og ny propp montert.. Noen uker senere vått igjen, dørk teppe like vått igjen....

Demontert igjen og fant til slutt ut at det lakk vann inn via gjennomføring i torpedovegg. Måtte demontere hanskerommet og et deksel fremme i motorrommet. Tok ut gjennomføringene og fikk limt disse på plass igjen med sicaflex.

Satser på at det skal holde tett nå.

Slenger med noen bilder...

bvpf5tz4f7v94tmslzh8.jpg

3bgb80hps41t9vrcjxpb.jpg

fu0kpgj5pt0aznjx1sr6.jpg

wziar8bme6sn7ac5f8os.png

cbiq7nc8sirt5snx99i5.jpg

xsk2kg0xsh967ngsumac.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...