grytten Skrevet Oktober 23, 2011 Share Skrevet Oktober 23, 2011 Jeg har et problem med at venstre xenon lys ikke vil slå seg på. Men er jeg heldig så kan det slå seg på etter jeg har slått på å av kjørelysa. Har en følelse på det er ballasten. Det er orginale xenonlys, hvor kan jeg få tak i billige orginale ballaster? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2000Touring Skrevet Oktober 23, 2011 Share Skrevet Oktober 23, 2011 Jeg byttet ut tenneren og ballasten med en ballast fra dybvik trading, men en hvilken som helst ballast vil funke. Er en del fikling for å få det til, men myyye billigere enn å kjøpe ny tenner/ballast som koster 4-5tusen pr stk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonr Skrevet Oktober 23, 2011 Share Skrevet Oktober 23, 2011 kunne trengt en sånn jeg også, den enne på orgnal lampene mine er tatt kvelden, så bare å si ifra om du finner et sted Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nek999 Skrevet Oktober 24, 2011 Share Skrevet Oktober 24, 2011 Gjør et søk på ebay med delenr som står på ballasten (samme delenr fra feks hella brukes i mange forskjellige bilmerker) Tror du skal klare & finne en ny til ca 700kr.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2000Touring Skrevet Oktober 24, 2011 Share Skrevet Oktober 24, 2011 Forutsetter at du vet om det er ballasten eller tenneren som er gåen. Som sagt er det både ballast og tenner på disse lyktene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Wilhelm Skrevet Oktober 24, 2011 Share Skrevet Oktober 24, 2011 Jeg har en helt ny fra Dybvik trading du kan få kjøpe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grytten Skrevet Oktober 24, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 24, 2011 kunne trengt en sånn jeg også, den enne på orgnal lampene mine er tatt kvelden, så bare å si ifra om du finner et sted Jeg fant nokke på http://www.koed.no til under tusenlappen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grytten Skrevet Oktober 24, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 24, 2011 Men hva er egentlig forsjellen mellom tenneren og ballasten og hva gjør ballasten? Jeg vil tru det er tenneren som er problemet mitt med tanke på at når jeg først fer lys så lyser det heilt til jeg slår av lysa. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2000Touring Skrevet Oktober 24, 2011 Share Skrevet Oktober 24, 2011 Det kan jeg ikke svare for, men vet at jeg byttet bort både 15 og 16 til fordel for en universal ballast fra Dybvik. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonr Skrevet Oktober 24, 2011 Share Skrevet Oktober 24, 2011 har ikke peil jeg, men vil tro ballasten lager høyspenning, og tenneren tenner pæra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grytten Skrevet Oktober 24, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 24, 2011 Ja, nei alså. Tenneren sei no sej sjøl men en trur ej skal skifte den først med tanke på at den ikkje klarer å tenne lyse kvar gang Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grytten Skrevet Oktober 24, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 24, 2011 Det kan jeg ikke svare for, men vet at jeg byttet bort både 15 og 16 til fordel for en universal ballast fra Dybvik. Så med andre ord så fikk du både tenner og ballast i en? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2000Touring Skrevet Oktober 24, 2011 Share Skrevet Oktober 24, 2011 Stemmer, vanlige ballaster(som du for eksempel får i kinasett til noen få 100lapper for komplett sett - eller hos Dybvik eller lignende steder) er tenner og ballast i ett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grytten Skrevet Oktober 24, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 24, 2011 Ej kom over denne på Dybvik trading: "-Hvorfor kan jeg ikke bare kjøpe kun pæra og montere denne? En vanlig bil har 12 volts system og en xenonpære trenger 23000 v for å fungere. Ballastene du får i settet øker spenningen når pærene tennes til 23000v og stabiliserer seg på 85v når pærene er tent." Så no blir ej egentli enda meir forvirra. :s Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW 2002 Fredrik Skrevet Oktober 24, 2011 Share Skrevet Oktober 24, 2011 Hadde samme symtomer som grytten89 og byttet tenneren med stor hell. Har fungert ypperlig siden jeg byttet dette for 2 år siden. Den er dessverre et lite he... å bytte siden du må ut med lykta. Deretter må du åpne lykta og ta ut reflektoren for å komme til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå