Gå til innhold

E39 2003 - Vann i fotbrønnen bak det fremre passasjersetet.

torarnej
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg får vann inn på teppet bak det fremre passasjersetet.

Fikk tips om å fikse/bytte fuktsperrene i dørene bak. Dette ble gjort og det sluttet å lekke vann mellom dørkledning og metallet i døra, ned på kanal dekselet, slik det gjorde før rep.

Men det kommer fortsatt vann inn når det regner og bilen står parkert ute!

Det rare er at det kun er vann bakerst inn mot baksetete, ikke lenger fram og opp på sidene.

Noen som vet hva dette kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, soltak, blir det drenert inn i kanalene? Ser ut som vannet kommer fra kanal via kabel gjennomføring og inn på gulvet. Før jeg fikset bakdørene, kunne man, etter de værste regnværene, høre vannet skvulpe i kanalen på den ene sida...

Sjekket bakdørene, fortsatt helt tørt mellom kledsel og selve døra, der det rant før rep. Skal sjekke fram dørene også, selv om de ble sjekket OK, før rep av bakdørene.

Er det noe hold i min egen teori, etter å ha lest på forumet, at det er kanal drenering som er tett, og at soltak dreneringen fyller denne, slik at det etterhvert kommer inn på gulvet? Og kun i fotbrønnen, under hælene, bak det fremre passajersetet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

overbevist om at det er gjennom torpedoveggen, etter nye kabler som er strukket til bilstereo eller kupevarmer uten riktig tetning. Biler som står ute får alt tre-nedfall på bilen som legger seg under viskerne og blir til jord -> tetter dreneringene og så renner vannet inn gjennom torpedoveggen under teppemattene i kanaler til ledninger og renner til laveste punkt, som er bak. sjekk dette! har hatt dette problemet på golf, a4 og bmw.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...