Gå til innhold

Automatkasse låst i economic. Brytern er testet, og virker!

Kobar
 Share

Anbefalte innlegg

Det er en 530 automat 93mod.

Mistenker at forrige eier har sølt brus e.l i midtkonsollen og dette kansje har tatt knekken på bryteren. Jeg har åpna opp rundt girspaken, og det var en del kliss under dekselet, og under bryteren samt oppi kontakten til bryteren.

Jeg har prøvd å bytte med en fungerende bryter, men det hjalp ikke på min bil.

Men nå er det tross alt mye inntørka brus e.l inni kontakten som sitter på bilens el.nett, hva bør jeg rengjøre denne med? Har blitt tipsa om å bade den i rød-sprit.

Er det andre komponenter på el-nettet som kan ha tatt skade siden det ikke nyttet med ny bryter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Funka dårlig med rensespray også :(

Er det andre komponenter som kan ha tatt skade? Noen sikringer som kan være slått ut?

Jeg har desverre ikke instruksjonsboken til denne bilen, så jeg har ingen oversikt over hvilke sikringer som går til hva. Så dersom noen vet blir jeg evig takknemlig!

Begynner å bli litt lei av at girkassa girer som en tulling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en e32 730i som var slik, men den ble som oftest bra igjen ved at jeg stoppa bilen og startet igjen. Noen ganger måtte jeg koble av batteriet og på igjen før den kom igjen, hva som gjorde det aner jeg ikke, men virker jo som om det er noe elektrisk som henger seg opp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min bil har vært slik sålenge jeg har hatt den (4mnd) usikker på hvor lenge den har vært slik før jeg kjøpte den men jeg tror det er snakk om år!

Jeg har koblet fra batteri også uten at noe skjedde.. Det skjer somsagt noe når jeg drar bryteren bak i vintermodus, da forsvinner nemlig "e" i instrumentet, men den kommer tilbake såfort jeg slipper bryteren..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...