Gjest Skrevet Oktober 25, 2011 Share Skrevet Oktober 25, 2011 Er det fortsatt slik at man får to ekstra måneder til å få godkjent bilen etter den måneden bilen egentlig skulle vært kontrollert? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jorg1s1 Skrevet Oktober 25, 2011 Share Skrevet Oktober 25, 2011 Ja, det er slik fortsatt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Roger- Skrevet Oktober 25, 2011 Share Skrevet Oktober 25, 2011 Det er vel bare en ekstra mnd? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stephan.s Skrevet Oktober 25, 2011 Share Skrevet Oktober 25, 2011 Er 2 mnd. Men 2011 er siste året det har denne ordningen. Neste år er det kun 1 mnd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matsrh Skrevet Oktober 26, 2011 Share Skrevet Oktober 26, 2011 Du får brev med 1 ekstra mnd... Men tror ikke bilen blir avskiltningsbejært før etter 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen Lie Skrevet Oktober 26, 2011 Share Skrevet Oktober 26, 2011 Er dere sikker på dette? I fjord høst/vinter så skulle jeg egentlig ha hatt min gamle C-kadett på PKK. Den sto for tiden på vinterlagring, der jeg ikke hadde muligheter til å ta den ut før snøen var vekk. Da sendte jeg en mail til Statens Vegvesen, og spurte om utsettelse. Det fikk jeg ikke. Han som ringte meg, sa at så lenge bilen sto inne, parkert, så var det ingen fare for avskiltning, selv om jeg fikk avskilningsbegjær. Men noe utsettelse kunne jeg ikke få. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Oktober 26, 2011 Share Skrevet Oktober 26, 2011 Fikk et brev fra SVV som var datert til 05.okt og der stod det at jeg hadde frist innen neste måned å få godkjent bilen. Siden det var datert i oktober så antar jeg at det fortsatt er to måndeder. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen Lie Skrevet Oktober 26, 2011 Share Skrevet Oktober 26, 2011 Er det da snakk om ettergodkjenning, eller drives det (som vanlig ) ulik praksis på landsbasis? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Oktober 26, 2011 Share Skrevet Oktober 26, 2011 Tja, bilen skulle vært etterkontrollert innen 30.09 så kan jo hende det gjelder etterkontroll. Vet bare at i en overgangsperiode skulle man få to "ekstra" måneder til kontroll siden SVV sluttet å sende ut varsel om kontroll. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen Lie Skrevet Oktober 26, 2011 Share Skrevet Oktober 26, 2011 Da er det nok der det ligger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arimanni Skrevet Oktober 26, 2011 Share Skrevet Oktober 26, 2011 Kva med å putte bilen på eu ok så tidleg som over hode mogleg, så har du jo iallefall fire mnd på deg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Oktober 26, 2011 Share Skrevet Oktober 26, 2011 Kva med å putte bilen på eu ok så tidleg som over hode mogleg, så har du jo iallefall fire mnd på deg Hehe, bra tips. I dette tilfellet er både bilen kontrollert og reparert, er bare etterkontroll som gjenstår. Var bare at jeg er bortreist og ikke får kjørt den til etterkontroll før tidligst om to uker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen Lie Skrevet Oktober 26, 2011 Share Skrevet Oktober 26, 2011 Spiller nok ingen rolle om du kommer da.. Så lenge bilen ikke er i bruk, så kan du jo ikke bli stoppet og avskiltet. Var to mnd`er over tiden før jeg kjørte inn bilen til x`n min pga lang tid på noen deler. Hun brukte bilen daglig den stunde, så det går nok bra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Concep Skrevet Oktober 27, 2011 Share Skrevet Oktober 27, 2011 Har opplevd at politiet har stått å skrudd av skilter i gårdsplassen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hauso Skrevet Oktober 28, 2011 Share Skrevet Oktober 28, 2011 Det tar jo normalt litt tid før de sender ut avskiltningsbegjær. Og en etterkontroll er jo kontroll nr 2, hvis den ikke ble godkjent første gangen:p jeg trodde også du bare hadde 1 mnd. Hvis bilen skulle vært godkjent i mai, så har du ut juni, og hvis den ikke blir godkjent da, så har du enda en mnd på deg til å fikse feila. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå