fredden3 Skrevet Oktober 25, 2011 Share Skrevet Oktober 25, 2011 Hei! Har tatt livet av kinaturboen min nå, så lurer eg på om en Garret t03 turbo som blir brukt på volvo 760 ville funger på en M20b25 motor ? Lader ca 0.5, vil den klare å prodeusere nåkk luft ? Mvh. Fredrik Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joachim_M5 Skrevet Oktober 26, 2011 Share Skrevet Oktober 26, 2011 Iogmed at den har stått på en 760 så skal det nok funke, men ellers er det særdeles lite informasjon i spørsmålet ditt som vi kan bruke for å svare. At det er en t03 sier svært lite. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325ti Skrevet Oktober 26, 2011 Share Skrevet Oktober 26, 2011 Går ikke disse volvoene med lavtrykks turboer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joachim_M5 Skrevet Oktober 26, 2011 Share Skrevet Oktober 26, 2011 Kan du definere en lavtrykksturbo? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325ti Skrevet Oktober 26, 2011 Share Skrevet Oktober 26, 2011 Kan du definere en lavtrykksturbo? Har vell og gjøre med en turbo som er mest effektiv på lave rpm's? Kan gjerne daffe av på 4-5000 rpm men s en høytrykks turbo går lenger opp? Mener på og ha hørt noe om forskjeliige turbiner på de to nevnte. korriger meg gjerne Mr.joachim;) Eller ligger det bare i forskjellige aktuatorer? hmm. her må de lese litt sjønner jeg, ble usikker nå som du drog opp den der joachim;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joachim_M5 Skrevet Oktober 26, 2011 Share Skrevet Oktober 26, 2011 Turboene på lavtrykk og høytrykk Volvo er like, wastegate er ulike. Så vidt jeg veit iallefall. Enkelte mener det er en marginal forskjell på turbinsida, men det har isåfall ingen betydning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325ti Skrevet Oktober 26, 2011 Share Skrevet Oktober 26, 2011 Turboene på lavtrykk og høytrykk Volvo er like, wastegate er ulike.Så vidt jeg veit iallefall. Enkelte mener det er en marginal forskjell på turbinsida, men det har isåfall ingen betydning. Da var det ikke så ille likevell;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T. Thøgersen Skrevet Oktober 26, 2011 Share Skrevet Oktober 26, 2011 Har brukt en Tb0313 fra B21et på en M20B25, den funka i og for seg greit det, men ikke forvent deg ett voldsomt skyv på høyere turtall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fredden3 Skrevet Mars 13, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 13, 2012 OK, i dette tilfelle er det snakk om en garrett tb0363 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet Mars 13, 2012 Share Skrevet Mars 13, 2012 den vil jeg tro blir litt for liten får masse moment under 4000 rpm da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fekzen Skrevet Mars 13, 2012 Share Skrevet Mars 13, 2012 Fördelen med en liten turbo är just att du får tidigare laddtryck. Så bara den orkar hålla laddtrycket hela varvtalsregistret ut och att det inte blir för mycket värme , så borde det kunna bli bra. Se till att ha intercooler så du får luften väl kyld också. Borde ju inte vara några problem alls om du bara ska ladda 0,5 bar kan man tycka. Bäst är ju att prova såklart, eller ha tur och hitta någon som byggt på just den turbon. Mvh// A.Fekzen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30 tic Skrevet Mars 13, 2012 Share Skrevet Mars 13, 2012 Er bedre å finne noe større på høggeren.... Hadde en tilsvarnde cossie på min m20b25 og den hadde ikke mer å gi på 0.8bar, den gav da 230hk på hjul. Monterte etterpå en billig kina turbo jeg fikk for 1200.- av kimmit og da gav den 270hk på nav med 0.7bar... det forklarer det meste i spørsmålet ditt:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fredden3 Skrevet Mars 13, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 13, 2012 Ok, takk for gode svar folkens Blir vertfall å prøve med turboen, så skal eg komme med tilbakemelding ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå