easyfixx Skrevet Oktober 26, 2011 Share Skrevet Oktober 26, 2011 Vinteren nermer seg å på tide å gjøre bilen vinter klar . Så i dag blir det vasking å bytting av dekk. Men så er det vinduene, lurer på om det er noen måte man kan smøre vinduene slik at de ikke fryser fast? Er snakk om en coupe, å vinduene går jo litt opp når du åpner, å opp igjen når du lukker døra for å gå opp i pakkningen. Noen som har noen tips om dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivan T Skrevet Oktober 26, 2011 Share Skrevet Oktober 26, 2011 Er det e92 ? Har du kjørt med den førige vinter ? Blir de fast fryst ? Jeg er veldig skeptisk til den måten dørene løser seg, men det må vare at bmw designere hadde tenkt på det ? Den eneste løsning jeg kommer på bare prøve å bruke anti frys olje for nøkkelhull som de selger på bensin stasjoner, smøre den over hele kanten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rolfi Skrevet Oktober 26, 2011 Share Skrevet Oktober 26, 2011 Er det ikke teflonpakninger da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OrjanBmw Skrevet Oktober 26, 2011 Share Skrevet Oktober 26, 2011 silikonspray/stift Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Oktober 26, 2011 Share Skrevet Oktober 26, 2011 silikonspray/stift Silikon skal holdes langt unna bmw sine lister. Fører ofte til skikkelig knirking. Eg er litt usikker på om Swissvax sin seal feed kan brukes. Den bruker eg iallefall på andre biler. (har ikkje bmw no) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjalle Skrevet Oktober 26, 2011 Share Skrevet Oktober 26, 2011 Litt silikonspray på en fille som du drar over en gang i blant har fungert bra for meg,silikonstift er noe herk fordi det legges på rent for mye. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hao Skrevet Oktober 26, 2011 Share Skrevet Oktober 26, 2011 silikonspray/stift Silikon skal holdes langt unna bmw sine lister. Fører ofte til skikkelig knirking. Hvor har du det fra? Er det noe annerledes med listene til BMW? Har brukt silikonstift på listene hver høst og med supert resultat. Ingen knirk og alldri fryst. Har brukt denne. Lite søl og enkel påføring. http://www.torshovbil.no/sider/vare?varenr=115020147 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet Oktober 26, 2011 Share Skrevet Oktober 26, 2011 Bestandig brukt soyaolje på lister jeg. Fungerer gull. Må kanskje smøre oftere, men i gjengjeld så fryser det ikke og vinduet glir lett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hauso Skrevet Oktober 26, 2011 Share Skrevet Oktober 26, 2011 silikonspray/stift Silikon skal holdes langt unna bmw sine lister. Fører ofte til skikkelig knirking. Hvor har du det fra? Er det noe annerledes med listene til BMW? Har brukt silikonstift på listene hver høst og med supert resultat. Ingen knirk og alldri fryst. Har brukt denne. Lite søl og enkel påføring. http://www.torshovbil.no/sider/vare?varenr=115020147 +1! Har heller aldri hatt problemer med å bruke silikonstift på listene til både e30'en som blir vinterkjørt, og ei heller 02'en min som for øvrig står lagret godt inne om vinteren. Brukte flere bokser med silikonspray da jeg bygget bilen. Listene blir som nye, får fin glans, og mye mindre mottaklige for skitt osv. Mulig jeg har for gamle biler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Oktober 26, 2011 Share Skrevet Oktober 26, 2011 silikonspray/stift Silikon skal holdes langt unna bmw sine lister. Fører ofte til skikkelig knirking. Hvor har du det fra? Er det noe annerledes med listene til BMW? Har brukt silikonstift på listene hver høst og med supert resultat. Ingen knirk og alldri fryst. Har brukt denne. Lite søl og enkel påføring. http://www.torshovbil.no/sider/vare?varenr=115020147 Masse info her på bimmers viewtopic.php?f=1&t=195233&hilit=silikonstift viewtopic.php?f=1&t=194419&hilit=silikonstift viewtopic.php?f=1&t=184784&hilit=silikonstift viewtopic.php?f=1&t=90334&hilit=silikonstift Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
easyfixx Skrevet Oktober 26, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 26, 2011 Bilen min er en E46 320cd, kjøpte den i sommer, å nå i det siste har det vært litt kaldt, å vinduene har fryst litt fast i pakkning på døra så lurte litt på hva dere gjør med det. Men får prøve å smøre med silikon å se hvordan det går Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå