Gå til innhold

blinkende led baklys problem..!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

igår i desperasjon for at sjoførene bak meg skulle få epilepsianfall av blinkingen og kjøre i meg, så trakk jeg en ledning fra + på høyrebaklyset rett over til + på venstrebaklyset... gjorde det for å utlinge så de fikk lik strøm å se om blinkingen enda var der...

og det som skjedde var det at akkurat da jeg startet bilen så bliket lyset i noen sekunder før det ble stabilt ... har ikke lagt merke til noen problermer etter det... er kun at det blinker i startet så virker det som det blir bra..

• 3 weeks later...
Skrevet
Dette tror jeg er et resultat av at bilen kjører litt strøm gjennom alle pærer for å kontrollere om de er der og fungerer. Dette har også en bieffekt av at pærene er forvarmet og vil trolig holde litt lenger enn om de skulle veksle mellom å være iskalde og glovarme. Med dette har de en viss temperatur hele tiden.

Pulsene som sendes ut kan kodes om/programmeres og deaktiveres om det ønskes - se bilde fra BMW Scanner, "Light coding" på http://www.bmw-scanner.com/?page=bmw-scanner_v140

Grunnen til at blinkingen synes med LED i baklys o.l. er at disse ikke har noen forsinkelse eller oppvarmingstid (og det skal lite til for å få en lysdiode til å lyse, selv korte pulsbredder vil gi synlig lys i disse).

Jeg skal selv bytte ut mye av lysene med lysdioder og må derfor deaktivere forvarming og kontroll av det jeg bytter ut.

Prøvde idag og programere "light coding" men fikk bare beskjed at light-coding funksjonen ikke var tilgjengelig ... :-x

Skrevet

Du har ingen mulighet til tilkobling av resistorer eller kondensatorer? På mine led lys fulgte det med 3 stk kondensatorer/resistorer, er ikke helt sikker egentlig, men hvis jeg ikke har de tilkoblet (plug&play) så får jeg samme symptomer som deg.. Jeg har konstant check break light (noe som er irriterende!)

Vet ikke om dette kan hjelpe deg, men et innspill hvert fall som kanskje kan gi deg idè'er.. :)

Skrevet

Kondensator ja, det har jeg egentli ikke tenkt på .. har jo som sakt prøve motstander uten hell...

så det er kansje ikke så dumt... hvile type Kondensatorer/resistorer er det du har koblet imellom? ...

Ja vet alle alarmene som kommer er veldig irriterende ... men fikk heldigvis fjernet alarmene med det programmet jeg hadde, var veldig greit, kunne velge hvilke alarmer jeg ville at skulle komme og ikke... fjernet allarm for baklys, bremselys, langlys, tåkelys og parklys siden jeg har koblet opp led, xenon og angeleyes... også fikk jeg skiftet språk over til engelsk noe som var veldig fint :D

• 4 weeks later...
  • 2 weeks later...
Skrevet

Nå har jeg montert en kondensator (470 µ) til pluss og rett til jord ... og har ikke oppdaget noe blinking til nå! .. så virket som det gjorde susen! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...