Pin Skrevet Januar 25, 2012 Forfatter Skrevet Januar 25, 2012 Den på motoren:) høytrykk, de 2 andre surkler å går, så som sakt så kommer dieselen frem til dysa.
Pin Skrevet Januar 27, 2012 Forfatter Skrevet Januar 27, 2012 Ingen som har vært borti at denne bilen\motoren ikke vil starte og har noen tips?
Svendis Skrevet Februar 8, 2012 Skrevet Februar 8, 2012 Utvidet diagnose med testmoduler som trf nevnte er nok veien videre. Hvis det kommer diesel frem til dysene så skal den jo strengt tatt starte.. da må du jo være i helt feil ende av bar skalaen eller ha feil timing. Hvis jeg husker riktig så er ews inni bildet med kontrollenhet på pumpen på den motoren der mtp at du har prøvd med 2 andre innsprut pumper
FritzP Skrevet Februar 10, 2012 Skrevet Februar 10, 2012 ok, så i og med at bilen stoppet i fart( bare stoppet som om man kutter tenningen i 100km\t på e6) så er vell sannsynligheten for at det er høytrykkspumpa, større enn at det kan være denne dysa som styrer innsp tidspunktet. er det en måte og "kontrollere" en av disse delene? eller må de byttes ut med garanterte fungerende deler? Jeg hadde akkurat samme feilen på min tidligere E46 320D -99 mod. Bilen stoppet i fart. Det var da innspr.pumpa som var defekt. Bosch VP44 pumpen har en kjent svakhet i styringsmodulen, jeg demonterte dengang pumpa og sendte den til Fyksen Bilservice for reparasjon. Det trengs spesialverktøy for demontering av pumpe.
Pin Skrevet Februar 11, 2012 Forfatter Skrevet Februar 11, 2012 hehe, demontering av denne pumpen er jeg nå NR1 på i norge:P jeg prøvde en 3 dieselpumpe i går, og bilen startet da heller ikke, så det MÅ jo være en annen feil, hadde bilen på bmw her i tønsberg de byttet dyse nr 4 og feilsøkte, de fant ikke feilen, og det kostet meg 10 000kr for ingen ting, og selvfølgelig kunne de feilsøke og jobbe vidre, de mente at om jeg skrudde tilbake den opprinlige dieselpumpen så ville den starte for når han mekanikeren der koblet til denne, ( den var jo løs da) forsvant feilkodene, jeg gjorde dette selv da de skulle ha 8 000kr + for dette, og bilen var helt lik, drar fint rundt på starteren men starter ikke. jeg begynner og lure på om det kan være cam\veiv sensor evt et rele eller noe, jeg gidder rett og slett ikke sette den tilbake til bmw som kostet meg så mye for ingen ting, og de skulle ha 1450kr timen, for at de skulle fortsett feilsøket.det som er irriterende nå er jo at jeg nesten snart kunne likesågreit kjøpt en brukt motor:P jeg prøver og finne en i vestfold området som har en lik bil slik at jeg kan prøve og sette over releer og div for og se om dette kan hjelpe meg. For***na irriterende dette her, også sykt frustrerende. håpløst. hehe:P en kompis som har bærbart diagnoseutstyr på jobben skulle komme til meg, til uka også skulle vi ta en test da. men i "teorien" er det jo ingen nå, men kan jo ha dukket opp nye. Men takk for svar folkens, alltid greit og få andre erfaringer\teorier.
Lasse83 Skrevet Februar 12, 2012 Skrevet Februar 12, 2012 Fant ikke veivsensoren sist jeg var på verkstedet, (er vel den som sitter på høyre side av blokka mot svinghjulet eller?) skal en tur opp på verkstedet i morgen og hente en bil, skal se om jeg får tid til å ta en kikk etter den da, har nok lagt den et lurt sted tenker jeg...
gullsakar Skrevet Februar 12, 2012 Skrevet Februar 12, 2012 defekt kam eller veivsensor ville strengt tatt vist seg på diagnose vil jeg påstå.. men disse vil kunne skape startproblemer/den kutter i fart hvis en eller begge er defekt.. meg bekjent på bensinmotorer hvertfall..
Pin Skrevet Februar 12, 2012 Forfatter Skrevet Februar 12, 2012 Det stemmer Lasse, rett ved starteren sitter den:) ja, det er jo det som også er irriterende at de feilene som kom opp på diagnosen ( dyse nr 4 og styreenhet på dieselpumpen) er byttet uten hell :\ for det stemmer det at om en sensor er gåen\defekt skal dette komme på diagnosen... Prøvde og bytte batteri i nøkkelen i dag, bare for moro skyld, men dette hjalp ikke noe, men bilen vil ikke låse seg med nøkkelknappene? og det er plenty strøm på bilen hadde ladet i 2 døgn frem til idag, kan batteriet være dårlig selv om starteren går rundt som den skal? slik at annen elektronikk blir svekket?
Svendis Skrevet Februar 12, 2012 Skrevet Februar 12, 2012 Er jo litt rart at låsene ikke reagerer på nøkkelen din da. Har du prøvd å synkronisere EWS? Lukter jo litt EWS problem her siden du ikke har fått tegn til start en gang. Tror du får enablet starteren på din type, men alikevel ikke enablet innsprut hvis EWS ikke er fornøyd. Virker forøvrig som du har svært så god tilgang på pumper da Er det bare gammelt skrap eller?? Prøvd med en annen nøkkel?
Pin Skrevet Februar 12, 2012 Forfatter Skrevet Februar 12, 2012 ja, hvordan synker man EWS? jeg også begynner og lukte litt på en el feil et sted. Hehe, ja, de er brukte ja, så det er jo en liten % for at jeg er så uheldig at alle er kaputt, men det tror jeg ikke på, at 3 av 3 er gåene, men muligheten ( for forbanna uflaks ) er jo der:P Jeg har den el-nøkkelen, og en annen som er vanlig grå nøkkel uten elektronikk, men oppfører seg helt like uansett hvilken av nøkklene jeg prøver. starteren spinner som bare det og høres ut som hakket før den fyrer, men gjør ikke, jeg så at det ikke kom noe røyk av eksosen idag, når jeg kjinnet, så jeg tror kanskje at dieselen ikke kommer inn i motoren, så er jo mulig det er dieselpumpe feil. jeg har grovjustert pumpen, men ikke justert via DIS, men den ville vell uansett startet? eller hostet som at den prøvde og gå i allfall? evt gått ujevnt på tomgang grunnet ikke finjustert. men men, i morgen ringer jeg til dieselgrossisten og hører på pris på en nyoverhalt pumpe, som jeg moterer og grov justerer selv og får bmw tønsberg til og finjustere opp mot dis og tis.
Svendis Skrevet Februar 13, 2012 Skrevet Februar 13, 2012 % kommer vel an på hvor du får pumpene fra Skal være en grei sak å synke ews, går til og med med carsoft det. Jeg har ikke gjort det med dis, så jeg kan ikke bidra med noen veiledning der. Men google vet det nok. I carsoft ligger det til høyre i menyen "special functions" eller lign.
Pin Skrevet Februar 13, 2012 Forfatter Skrevet Februar 13, 2012 hehe, ja, de er fra delemotorer, men begge motorene ble delemotorer pga annet en dieselpumpe feil. oki, det kommer en kompis til meg i morgen eller ondag med pc og diagnose, så da får vi se hva diagnosen sier da:)
jalo Skrevet Februar 13, 2012 Skrevet Februar 13, 2012 Bare lurte på hvile nummer du fikk på feilkodene? -jeg har for tiden feilkode 05 og 27 på bilen min,(2000 320d 136hk) kode 05 er "needle motion sensor" som sikker referer til injetordysa osv.. Men i teksten for kode 27 står det bare "refere to service manual"..
Pin Skrevet Februar 15, 2012 Forfatter Skrevet Februar 15, 2012 du, det vet jeg ikke, for den diagnose jeg tok med kompisen min kom det opp på godt norsk, altså Nåleskift sensor og pumpestyre enhet. og hva bmw fikk\gjorde vet jeg ikke desverre:\
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå