Pin Skrevet Oktober 26, 2011 Share Skrevet Oktober 26, 2011 Har en e46 320d som ikke vil starte, så tok diagnose test idag, fikk opp feil -Nåleskift sensor og -pumpe kontrol enhet, men den siste her forsvat og ble slettet:) men Nåleskift sensor? finner ikke noe via google, eller noe, aldri hørt om? noen som har en anelse om hva dette kan være? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svendis Skrevet Oktober 26, 2011 Share Skrevet Oktober 26, 2011 Sikkert needle LIFT sensor det da regner jeg med. Modellen før commomrail? Da altså før 09/2001 http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/S ... on_system/ Sensordyse Item 7, den dyreste. ECU bruker signalet til å time innsprutet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Oktober 26, 2011 Share Skrevet Oktober 26, 2011 feilkoden betyr ikke at denne er defekt, det dreier seg mest sannsynlig om en "plausibilitet" fei, hvilket vil si at det trolig er innsp tidspunkt som er feil. Dette problemet er det mye og god info om, bare å lese og søke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pin Skrevet Oktober 27, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 27, 2011 Okei, har søkt litt rundt nå, men finner ikke noe løsning:/. Er dette en sensor jeg må bytte? Eller må noe programeres? Vært borti nøyaktig dette TRF? Bilen er en 1998mod btw Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pin Skrevet Oktober 31, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 31, 2011 Ingen som vet nøyaktig hva dette kan være?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
helgeb Skrevet Oktober 31, 2011 Share Skrevet Oktober 31, 2011 det er defekt dyse på sylinder no. 4, kun denne dysa som har sånn sensor, er en kjent feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pin Skrevet Oktober 31, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 31, 2011 perfekt! hvor er det rimligst og kjøpe denne dysa? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Oktober 31, 2011 Share Skrevet Oktober 31, 2011 det er jo bare tull. at det kan være dysa, ja, at feilkoden uforbeholdent betyr dyse, nei. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pin Skrevet Oktober 31, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 31, 2011 hmmm, denne feilkoden må jo ha en betydning? den betyr vell ikke at det kan være det, eller det, eller det? da er man jo like langt som det å feilsøke manuelt som i gamledager. jeg har sjekket at dieselen kommer frem til "muttern ved dieselrøra til dysene" så det kan jo være dysa ja, men hva er beste å gjøre nå? kjipt å ikke få start:P Kan diagnose systemet som ble brukt ha noe og si? eller kommer samme feilkode uansett diagnose aparat? så det vil ikke hjelpe at jeg tar bilen til bmw og få de til og ta en test? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Oktober 31, 2011 Share Skrevet Oktober 31, 2011 det står aldri bare nåle løft sensor, eller pumpe kontrollenhet, det står alltid noe mer, åpen krets, "deviation" osv. Åpen krets er den som mest kan tyde på en komponent feil, men kan jo naturligvis også være ledningsfeil. deviation/plausibilitet (som er godt mulig du har pga de to feilene du har samtidig) vil si at signalet fra nåleløft ikke er sannsynlig, det kan da bety a)det er noe feil med denne, eller signalet er usannsynlig fordi den faktisk åpner på feil tidspunkt, altså feil innsp tidspunkt, som igjen styres i pumpa. en datamaskin kan og vil aldri reparere biler, man må jobbe litt selv, og ja, det er akkurat som i gamle dager, bare med litt flere hjelpemidler til å finne frem til de aktuelle komponentene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pin Skrevet Oktober 31, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 31, 2011 ok, så i og med at bilen stoppet i fart( bare stoppet som om man kutter tenningen i 100km\t på e6) så er vell sannsynligheten for at det er høytrykkspumpa, større enn at det kan være denne dysa som styrer innsp tidspunktet. er det en måte og "kontrollere" en av disse delene? eller må de byttes ut med garanterte fungerende deler? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet November 1, 2011 Share Skrevet November 1, 2011 ja, kjøre en "ordentlig" diagnose med testmoduler og det hele. dysa styrer ikke innsp tidspunkt, den fungerer kun som en referanseverdi på når innsp faktisk skjedde, og på den måten kan ecu justere dette. siden den stoppet i fart tror jeg ikke det er dysa. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pin Skrevet November 2, 2011 Forfatter Share Skrevet November 2, 2011 Feilsøkte litt idag, fylte innsuget med litt startgass, og da starta bilen med en gang:) så da har jeg tre teorier. 1- dieselpumpen 2- dyse nr4 med elektronikk 3- "stoppen" altså tenningskutt, for den kutter jo dieseltiøførselen? Når man vrir nøkkelen av, for en jeg kjenner hadde denne feilen på sin bil, ikke Bmw da, så usikker på om det er samme på min bil. TRF/andre som vil tro noe annet/ utelukke noen av mine teorier på feil, virker jo nesten sikkert at det er dieselen som ikke kommer inn her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pin Skrevet Januar 24, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 24, 2012 hei igjen! Nå har bilen fått byttet dyse nr 4 uten hell, også prøvd 2 forskjellige dieselpumper, og nå teoretisk sett skal det ikke være noen feilkoder, altså de feilene som var har blitt rettet opp men ikke fått tatt ny diagnose. noen som har en anelse om hva annet som kan gjøre at bilen ikke starter? dieselen kommer frem til dysa, men det kommer ikke noe røyk ut av eksosen når man drar den på starteren, altså jeg tror ikke dieselen kommer inn i motoren. kan det være en sensor av noe slag? startsperre? takker for svar eller teorier:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2000Touring Skrevet Januar 25, 2012 Share Skrevet Januar 25, 2012 Er det dieselpumpa foran på motoren du har skiftet 2 ganger? Eller pumpa i tanken? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå