Gå til innhold

Leifs garasje med det rare i, E30 Pickup, e46m3 og masse e36

Anbefalte innlegg

Skrevet
Hva om tillat totalvekt er 3500 å bilen veier 1800 kg da har man 1500 til bil bakpå + 200kg til førere osv ;)

Du skriver 2000kg totalt på hengeren. Det er dette jeg stusser på. Mulig det er en feilformulering fra din side :) Men sånn du skriver det her da så har du vertfall ikke lov til å dra 2 biler med den, da vekten av 2 biler pluss en henger gjerne overskrider 1500kg.

• Svar 217
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Hva om tillat totalvekt er 3500 å bilen veier 1800 kg da har man 1500 til bil bakpå + 200kg til førere osv ;)

Du skriver 2000kg totalt på hengeren. Det er dette jeg stusser på. Mulig det er en feilformulering fra din side :) Men sånn du skriver det her da så har du vertfall ikke lov til å dra 2 biler med den, da vekten av 2 biler pluss en henger gjerne overskrider 1500kg.

Totalvekta på selve bilen skal ikke overskride 3500kg nei, men må huske at ene bilen stå på en henger :wink:

Edit : Totalvekta på bil og totalvekta på henger skal ikke overskride tillatt vogntogvekt.

Skrevet

Totalvekta på selve bilen skal ikke overskride 3500kg nei, men må huske at ene bilen stå på en henger :wink:

Edit : Totalvekta på bil og totalvekta på henger skal ikke overskride tillatt vogntogvekt.

Stemmer, og tillat vogntogvekt om den er registrert som varebil skal ikke oversskride 3500kg :)

Skrevet

Stemmer, og tillat vogntogvekt om den er registrert som varebil skal ikke oversskride 3500kg :)

Dette er feil. bilen kan ikke overskride 3500 men når den drar henger kan bil veie 3500 og henger kan være så tung som bilen kan dra i tillegg. mulig du ikke kan overskride 7500. men det skal mye til.

Men skal vogntog vekta overskride 3500 må man ha henger lappen.

Skrevet

Dette er feil. bilen kan ikke overskride 3500 men når den drar henger kan bil veie 3500 og henger kan være så tung som bilen kan dra i tillegg. mulig du ikke kan overskride 7500. men det skal mye til.

Men skal vogntog vekta overskride 3500 må man ha henger lappen.

Oi oi, fikk ikke med meg at Leif hadde tatt BE jeg. Ser jo at jeg har sitert det og greier.. #-o:oops:

Da blir saken en annen :lol: Men nei da er det bare å tute og kjøre så lenge vognkortet er enig med vekten :P

Skrevet

Fikk igjen gnisten her en dag så har sett en m50b25 jeg har liggende i en e30 jeg har stående med 325 understell. Bilen er 320 orginalt og skal godkjennes så fort biltilsynet sier ja. Så er det litt deler for overlading på vei, det skal bygges å godkjennes etterpå.

sveising av rust.

5nqj9b8ndjshmwfl5eib.jpg

satt på en mtech2 leppe jeg hadde liggende.

my7noepwuc8v8pmf6pdp.jpg

m50b25 montert og startet, venter på opphengslager til mellomakslingen så er det tut å kjør :)

r235980yauni9uca6j5x.jpg

Skrevet
lookin good :) ska du godkjenne med turbo eller kompressor? :)

Ja, tenkte det. Må få brukt alpinabremsene til noe fornuftig snart. Først godkjenne m50 uten overtrykk så får vi se etterpå hva di sier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...