svensven Skrevet Oktober 28, 2011 Share Skrevet Oktober 28, 2011 Hei, vurderer å hente banebil i England i løpet av 2012. Dette skal kun være en trackday bil, med bur, stoler, belter og understell. Har sett på E46 M3 og E36 M3 3,2, hvilken av disse vil gi mest moro for pengene? og er E46 M3 med eller uten SMG å anbefalle til banekjøring? hva er forskjellen på SMG og SMG2? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reset Skrevet Oktober 28, 2011 Share Skrevet Oktober 28, 2011 SMG2 er vell bedre enn SMG1. Mye raskere og mer holdbart Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
svensven Skrevet Oktober 28, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 28, 2011 SMG2 er vell bedre enn SMG1.Mye raskere og mer holdbart Men er det bedre med manuell på en banebil? også med tanke på en mulighet for fremtidig komprerssor? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
milhouse Skrevet Oktober 28, 2011 Share Skrevet Oktober 28, 2011 Skal du fokusere på rundetider hadde jeg gått for smg. Søk litt på jeppej her og på e46fanatics. Han har smg og ess og fy faen for en moro bil å sitte på med! På bane og på vei! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
svensven Skrevet Oktober 28, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 28, 2011 ja, er runde tider jeg satser på, er det jeg syns er mest moro, men vil også bruke den på isen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JulianS Skrevet Oktober 28, 2011 Share Skrevet Oktober 28, 2011 Girkassa er den samme, men smg er elektronisk-hydraulisk styrt... Er fint å kunne holde begge henda på rattet hele tida, og e46 girer fortere enn deg e36 smg girer saaakte, og har ikke padlere eller knapper, må bruke spaken eller lage knapper... Har du prøvd noen av disse bilene? E46 m3 er så utrolig mye bedre på alle punkter enn e36, det er stor forskjell på motor, en e36 går mye dårligere! Så hvis du har råd til en e46 så kjøper du det. Å bytter til performance friction bremser, det funker noe vannvittig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
svensven Skrevet Oktober 28, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 28, 2011 Girkassa er den samme, men smg er elektronisk-hydraulisk styrt... Er fint å kunne holde begge henda på rattet hele tida, og e46 girer fortere enn deg e36 smg girer saaakte, og har ikke padlere eller knapper, må bruke spaken eller lage knapper... Har du prøvd noen av disse bilene? E46 m3 er så utrolig mye bedre på alle punkter enn e36, det er stor forskjell på motor, en e36 går mye dårligere! Så hvis du har råd til en e46 så kjøper du det. Å bytter til performance friction bremser, det funker noe vannvittig Har kjørt E36 M3 for mange år siden, men husker ikke så mye av det. Har kjørt vw/audi i mange år, men fått øynene opp for M3, og det frister å prøve litt bakhjulstrekk. Men jeg er litt av den oppfatningen at banebil skal være manuell, er SMG en elektronisk giret manuellkasse? er vel launch-kontoll på disse orginalt? er det begrenset hvor mye den kan brukes? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JulianS Skrevet Oktober 28, 2011 Share Skrevet Oktober 28, 2011 Ja stemmer. Launchcontrollen funker veldig bra, er nok ikke noe problem å bruke den en gang om dagen trur jeg, clutchen vil nturligvis bli fortere utslitt. Men grunnen til at det ikke skal gjentas for ofte er vel for at chlutchen blir sinnsykt varm, den slurer på clutchen for å ha maks moment konstant på hjula:) Manuell vs smg er jo en vurderingssak for din egen del. Litt greiere å kjøre en rhd bil med smg da du slipper å blande salaten med venstrehånda venstrehåndsarbeid er jo som kjent ikke så bra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå