Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

kjøpt meg en e34 535i 91mod.

det er ikke gnist på plugger, og det kommer ikke bensin til motorn.

vet dere hva det kan være?? bilen har defa alarm som jeg driver å demonterer tenkte kansje den sperrer..?

veivsensor? startsperre?

håper det er noen som kan hjelpe meg med dette så jeg slipper å bruke en hel hæv med penger på verksted. kan skru bil men elektro er jeg ikke så god på:/

Skrevet

Dette skjedde med meg på en VR6 eg har, og etter 1000 timer med feilsøking viste det seg at et lite punkt inne i hjernen var svidd.

Berre et tips, å opne hjernen ;)

Du kjenner svidd lukt med en gang du åpner om noe er galt ;)

Skrevet

+2 sjekk ledningen som går fra boksen til tenningslåsen. om det er dårlig kontakt eller noe. for det skjedde på min. møkka defa drit, hiv det ut

Skrevet

har finnet ut at det går strøm helt til fordeleren fra coilen. og den rotoren er ganske nedslitt. kan det være den som ikke gir gnisten? værtfall jeg ordna bensinpumpa så det lukter bensin fra eksosen når en vrir på så motorn snurrer. har målt alle tennplugg kablene alle er i orden. jeg stopper opp på at strømmen ikke fortsetter etter fordeleren til tennpluggene.

men vis hjernen var brent eller at startsperra har slått inn skal det fortsatt være strøm fra coilen til fordelen da??

skal kjøpe ny rotor imorra og lurer på om jeg burde kjøpe ny fordeler også men den ser ok ut iforhold til bilder på GSbildeler.

Skrevet

Coilen fordeleren og rotoren virker. Da mangler det å kjekke startsperra og veivsensor. Noen som vet ossen man feil søker start sperre? Forrige eier fant ikke feil på diagnose med pcen...:s

Skrevet

da var den nylig på verksted får diagnose test men dem fikk ikke noe kontakt med systemet... noen som vet hvor feilen kan ligge?

den har fått noe vann inn på pasasjer side foran og bak altså høyre side..

Skrevet

jeg har åpnet og sett på styringsenheten den som er i midten på høyre side av motorrom. var ikke noe vann skade, rust IRR osv. har målt opp litt her og der med multimeter og det kommer kontakt på alle jeg kjekket.

men det mangle 2-3 kabler i sokketen som settes på styringenheten. og hjernen mangler ingen?? kan feilen være der?

men har bestilt veivføler fra bmw da jeg ikke fant no annet sted, men kan såklart droppe å kjøpe den vis jeg finner feilen et annet sted.

men siden bensin pumpa, gnist og kjøre/tåkelys ikke funker så må det være noe mer enn veivføleren?

bensin pumpa har jeg satt strøm på fra en punkt der detr kommer strøm da nøkla er på 2, fortsatt tørre plugger. regner med at veivføleren gir signal så bensinen slippes igjennom dysa?

Skrevet

da har jeg funnet ut mere av bilen.. motorstyrings enheten gir ikke signal til bensin pumpe relee.

veivsensor(inpulsgiver) har ohm verdi på 50 ohm, veivsensoren går til injection enheten og der sitter det en trim-chip som er avtagbar.

har ordna strøm til bensinen men pluggene er tørre så hjernen gir vist ikke signal til dysene. er det da veivsensor som har ohm verdi på 50, motorstyrings enheten eller injection enheten som er gåen?

fant oxo ut at jeg kan sette kode på kjørekomputeren slik at den ikke starter uten å taste koden, men der er resetet.

Skrevet

da har jeg funnet ut litt mere om problemet.

motorenheten gir signal til bensin pumpe relee, injectionenheten får signal fra veivsensor. så min teori er at kansje injectionenheten er DEF og gir ikke videre signal til motorstyringsenheten som starter pumpa, eller at motorstyringsenheten gir videre gnist signalen og vis den er DEF så stopper det på motorstyringsenheten får både gnist og bensin pumpa.

håper noen her inne kan hjelpe meg litt med problemet. skal kjekke hvem av enhetene som gir signal til coilen så kan det hende jeg blir mere sikker på hvem av dem som er def.

Vis noen har hjerne til m30b35 så er det bare å si ifra ser ut som jeg trenger å bytte en av dem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...