goty Skrevet Oktober 29, 2011 Skrevet Oktober 29, 2011 Hei, skulle vaske og eventuelt fikse litt på bilen i dag. Endte med mer skade enn godt, låsen på bakluka av min e34 er ikke alltid i det beste humøret. Noe som fører til at låsen ikke går ut igjen etter at jeg har dyttet den inn. Det fører til at bakluka ikke lukker seg, derfor ville jeg ta en nærmere titt på låsefunksjonen og fikk av kledningen, trykket lett på "låsen" og en liten bit av en hvit plastgreie med ca 3mm i diameter, den holdt en liten stang på plass som førte til at luka låses opp og igjen. Klarte og lukke bakluka ved et uhell og nå er den låst PERMANENT! . Har noen av dere erfaring med å fikse lås? Vill dette bli dyrt, evt hvordan skal jeg fikse dette? Får ikke felt ned baksetene heller .
Joachim_M5 Skrevet Oktober 29, 2011 Skrevet Oktober 29, 2011 Høres ut som om du har et problem... slå inn låsen....
pedro Skrevet Oktober 29, 2011 Skrevet Oktober 29, 2011 ta ut bakseteryggen og lydisolasjonen 2 eller 4 plastmuttere(2 mot armlenet) som sitter på siden av seteryggen Da ser du ett felt i bakseteveggen som er perforert Slå ut denne perforerte plata og du kommer til inne i bagasjerommet Der ser du låsen hvis du har fjærnet bakluketrekket Hvis ikke tar du den vekk(fiklete med luka nede) og drar fra slåen på låsen Min sedan hadde skipose og derfor gikk dette enkelt. Litt banking uten Du ødeleger ikke noe og kan forsåvidt sette plata tilbake på plass etterpå(hvis du ikke har behov for skipose da ) Lykke til
Bjrnar89 Skrevet Oktober 29, 2011 Skrevet Oktober 29, 2011 Det enkleste er å komme til via skiposen. Har du ikke skipose kan du skru ut bakseteryggen, og slå ut den perforerte plata(som dekker hullet der noen har skipose) slik du får tilgang til bagasjerommet. Så kan du enten dra i staget til låsen slik du får åpnet den på vanlig måte. Eler så kan du skru ut låsen 2 muttere. (har gjort det selv en gang, var mye lettere enn jeg hadde forventet.
goty Skrevet Oktober 30, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 30, 2011 Hvordan er prosessen ved å bytte lås uten å bytte nøkkel? Takk for hjelp så langt.
ttorp Skrevet Oktober 30, 2011 Skrevet Oktober 30, 2011 Hvordan er prosessen ved å bytte lås uten å bytte nøkkel? Takk for hjelp så langt. Vis du drar til et BMW verksted får du bestilt lås på chassi nummeret og du kan bruke samme nøkkel som det er fra før av;) BTW er ikke noe problem å bytte låsen, har nettopp gjort dette selv
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå