gullsakar Skrevet Oktober 29, 2011 Skrevet Oktober 29, 2011 Hei. min førster diy blir skifte av bærearmsforinger på en e46 99 mod. Håper noen kan bruke den.(noe varierende bildekvalitet) Grunn til skifte: stor slakk på begge foringene resulterer i kraftig risting i ratt idet man trykker på brems.. Med sommerdekk som er (som regel) litt bredere er det risting i ratt ved svinging også.. Og man kan høre en slags klunkelyd over humpler osv. Bestilte nye foringer med holdere fra MEYLE på schmiedmann.no... kr 1000 med frakt. Verktøy som trengs: Skrallesett, drill(eller skrujern ph2), gummiklubbe, 3armet avtrekker (199kr på biltema), og litt zalo kan være greit. Fikk låne en lift på broderens jobb så det var meget tidbesparende... Dette dekslet skrus ned.. forsterkningen på forstillingen var også litt i veien(3kant stålramme)så tok den og av Gammel foring løsnet... Avtrekker satt på.. kan være en fordel å tape feks en pipe fra skrallesett på tuppen av avtrekkeren da den er nokså spiss å kan skli av bærearmen. Rengjør tuppen her og smør på litt zalo og et par slag med klubba så sitter den.. Ny foring skrudd på plass.. ikke dra til det du er god for.. kjedelig å dra av en bolt inni der.. Så gjenstår det bare å skru på plass forsterkningen og dekslet og man er good to go.. en enkel jobb for dem som tør prøve seg å kan kanskje litt mer enn å fylle spylerveske.. ca en times arbeid uten stressing og 2200 kr minus på verksted regning. det anbefales 4hjulskontroll etter foringbytte men om det er et must vet jeg ikke.. jeg fikk det gjort da verksted skiftet foringer i bakstilling.. Lykke til hvis du prøver deg..
gullsakar Skrevet Oktober 31, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 31, 2011 bytt til powerflex regner ikke med du siterte meg der... Har du selv disse? er det mye forskjell? sånn helt ærlig...
S.Arnesen Skrevet Oktober 31, 2011 Skrevet Oktober 31, 2011 Jeg byttet til powerflex på min tidligere e46ci og jeg "angret" på det. powerflex er vel og bra det, men det å kjøpe nye orginal foringer ferdig i holder er mye mer behagelig for deg å montere. For "mann i gata" er orginal foringene mer enn bra nok. Forskjellen blir først ved hardkjøring på bane...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå