Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk problemer med bilen for et par uker siden. Kjente igjen symptomene da det ikke er første gang kamsensoren har røket.

Tok diagnose med Carsoft, og ja, fikk feil på kamsensor. Resatte feilen, men den kom tilbake.

Bestilte ny sensor, byttet denne, resatte feilen på nytt og starta dyret.

Tok 20 sekunder, så kutta motoren. Fikk ikke dette til å stemme, og tok ny diagnose. Feilen var der igjen. Resatte flere ganger uten hell.

Tok så å målte motstand i både gammel og ny sensor, og viser seg at begge er innenfor verdiene. Så feilen var aldri sensoren. Tenkte kabelbrudd, men den ser hel ut de 15 cm som er eksponert før kontakten går inn i el-nettet.

Noen som har vært borti noe lignenede? Får feil på kamsensor, men den er ohmet riktig. Motor er tungstartet, men starter til slutt. Hoster på tomgang, og ca 100 hester er på beitet :?

Skrevet

Jeg lurte faktisk på det etter å ha lest litt her inne. Symptomene minner veldig om det.

Jeg ekskluderte egentlig veivsensor, for da fatter'n sin røyk, kom det faktisk opp veivsensor i carsoft.

Så tenkte ikke mer på det at den også kan vise feil på kamsensor.

Men da får jeg bestille en og sjekke.

  • 2 weeks later...
Skrevet

Problem løst.

Veivsensorenkabelen hadde på mystisk vis kommet borti reimhjul/viftereim og blitt nesten kappet over. Så skjønner jo hvorfor den ikke fungerte. Dette burde jeg egentlig sett tidligere.

Men byttet veivsensor, resatte feilen, og alt ok. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...