Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
jeg vet ikke om dette er tilfelle på bmw, men hjernen skal gi et signal til bensinpumpe releet på andre biler med triggersensor jeg har skrudd på. om triggersensoren/veivsensor er def vil ikke dysene åpne og helle ikke gi gnist.

lykke til

En jeg har pratet med har også nevnt noe som dette, men får sjekke at ledningsnettet er slik det skal være.

Takk for det :)

Skrevet
jeg vet ikke om dette er tilfelle på bmw, men hjernen skal gi et signal til bensinpumpe releet på andre biler med triggersensor jeg har skrudd på. om triggersensoren/veivsensor er def vil ikke dysene åpne og helle ikke gi gnist.

lykke til

En jeg har pratet med har også nevnt noe som dette, men får sjekke at ledningsnettet er slik det skal være.

Takk for det :)

Før du begynner å bytte sensorer og komponenter ville jeg tatt diagnose, det sparer en som regel for mye penger i deler en kunne sluppet å bytte.

Du kan ta ut styreenheten din å ta av lokket på den og inspisere den visuelt om det er noe korrosjon eller irr på kortene på den, om det er det har den garantert stått under vann en gang og er defekt.

En kan se et klart skille på den der vannstanden har vært.

Edit: Om du vet hvordan du gjør det ville jeg sjekket over alle releene dine også, husker ikke hvilket det er i farta, men et av de er til styrestrøm til ECU mener jeg å huske.

Skrevet

Er ikke likt med E36, tror ECU reléet er en av de 3 i boksen styreenheten sitter i. Fort gjort å sjekke om de er i orden hvertfall ;)

Sent from my Desire HD using Tapatalk

Skrevet

Skal begynne å se over visuelt på hjernen til helja. Ser den fin ut så er det over til relèer, er det ikke dem, så blir det og sjekke ut giverne og til slutt evt prøve en annen ECU..

Noen som evt har en ECU liggendes og slenge som jeg kunne ha lånt en kveld? :)

Skrevet

Jeg har samme problem med min 525 e34. Ingen styrespenning på releet til bensinpumpa og ingen gnist på pluggene, men får spenning frem til coilen.

Går d å bruke hjernen fra en annen bil, i følge Jæger i Bergen måtte den ny hjernen programmeres opp mot den bil den skal brukes i(vet ikke om dette stemmer).

Noe som vet hvor jeg kan finne koblingsskjema til denne motoren?

Om du finner problemet hadde det vært kjekt om du la det ut svaret her :)

Skrevet

Har sjøl finni ut det med de relèene.

Men jeg og svogeren min satt bare en ledningsstump mellom den kontakten det gjaldt og en det var strøm i, men problemet mitt nå er at den orker knapt nok å dra rundt når den får bensin..

Skal si i fra hvis jeg finner ut 100% hva feilen er ;)

Skrevet

Nå har jeg fått start på min 525. Det viste seg at når jeg vridde på tenninga datt spenningen på + punkte inni den boksen til hjernen til 4V. Jeg lasket 12V fra bateriet og BOOOM, den startet med en gang :)

Så et tips er å kontrolere spenningen til hjernen ;)

• 1 month later...
Skrevet

Sliter med noe av det samme på min..

Har prøvd diagnose, men fikk bare error på apparatet, kan det ha no med at hjernen ikke fungerer/ikke jorda?

Skrevet
Sliter med noe av det samme på min..

Har prøvd diagnose, men fikk bare error på apparatet, kan det ha no med at hjernen ikke fungerer/ikke jorda?

Ganske sikker på at det er hjernen din du ikke får kontakt med ja.

Sjekk den for fukt eller andre åpenlyse feil

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...